الگوریتم یا اگر بهتر بگوییم، الگوریتم‌های اینستاگرام طراحی شده‌اند تا به کاربران این شبکه‌ی اجتماعی، محتوایی را نمایش دهند که پیش‌بینی می‌کنند، بیشتر از آن خوششان خواهد آمد. خب هر سیستم کامپیوتری ویژگی‌هایی دارد که شما باید با اتخاذ تاکتیکی مناسب، بهترین نفع را از آن ببرید که در این‌جا هدف، نمایش محتوای شما به بیشترین کاربر ممکن بر روی اینستاگرام است.

بر اساس تجربه‌ و آمارهای اینستاگرام، 8 راه حلی که در ادامه برای شما لیست می‌کنیم، مهم‌ترین چیزهایی هستند که در نهایت به شما کمک خواهند کرد تا بهترین استفاده را از این الگوریتم‌ها ببرید.

  1. بر روی محتوای نیچ پافشاری کنید

نیچ (niche) در واقع به یک موضوع خاص تلقی می‌شود و وقتی از شما خواسته می‌شود که محتوای نیچ برای اینستاگرام تولید کنید، در واقع به این ترتیب خواهد بود که شما باید بازه‌ی فعالیت خود را محدود کنید. مثلا یک روز از عکاسی نگذارید و روز بعد محتوای ورزشی بگذارید.

تولید محتوای نیچ، عملکرد بسیار بهتری در زمینه‌ی الگوریتم‌های اینستاگرام داشته و اکانت شما به خوبی دسته بندی خواهد شد تا برای دیگر کاربرانی که جستجوهای مشابه می‌کنند، نمایش داده شود.

  1. پست‌های خود را در بهترین زمان منتشر کنید

 

اگر زمانی که کاربران شما بیشترین فعالیت را دارند، پست خود را منتشر کنید، آن‌ها نیز عملکرد بهتری در زمان انتشار خواهند داشت و به خودی خود برای الگوریتم‌های اینستاگرام بیشتر جلوه خواهند کرد. شما باید بر اساس آمارهایی که از اکانت خود دارید، بهترین زمان‌ها را برای انتظار پست‌های خود پیدا کنید.

  1. در کپشن از کاربران خود بخواهید که کامنت بگذارند

از این که از کاربران بخواهید تا برای پست‌های شما کامنت بگذارند، اصلا خجالت نکشید. کامنت‌ها هم به اندازه‌ی اشتراک گذاری، لایک و دیگر بخش‌های تاثیر دارند و به همین دلیل باید این بخش را نیز جدی گرفت. به طور کلی به کاربرانتان یادآوری کنید که در موفقیت شما سهیم باشند و با این کار آن‌هایی که به سادگی از پست‌هایتان رد می‌شوند، بیشتر درگیر کامنت، لایک و حتی سیو کردن پست‌هایتان خواهند شد.

  1. پست‌های خود را مناسب با سئو اینستاگرام بسازید

همانطور که تا این جا برای شما مشخص کردیم، الگوریتم‌های اینستاگرام همیشه در پست‌ها سرک می‌کشند تا بتوانند آن‌ها را در دسته‌های خاص بگنجانند. در گذشته این الگوریتم‌ها بیشتر روی هشتگ‌ها تمرکز داشتند، اما حالا هم خود عکس‌ها را تحلیل کرده و هم محتوایی که در کپشن می‌نویسید.

برای این که پست اینستاگرام شما مناسب سئو این شبکه‌ی اجتماعی باشد، باید چند مورد را رعایت کنید:

  • حتما کپشنی بنویسید که با پست شما همخوانی داشته و همچنین دارای کلیدواژه‌های پر استفاده است
  • حتما کپشن هر پست را مختص به آن پست نوشته و از کپی پیست کردن نوشته‌های دیگر خود داری کنید
  • 8 تا 30 هشتگ مناسب با پست خود را در کپشن بنویسید
  1. استراتژی هشتگ‌گذاری خود را بهبود ببخشید

اگر چه حالا فقط این هشتگ‌ها نیستند که الگوریتم‌های اینستاگرام آن‌ها را کاوش می‌کنند، اما هنوز هم این بخش از اهمیت بالایی برخوردار است.

به همین دلیل چند مهم در این باره وجود دارد که باید در مورد هشتگ گذاری آن‌ها را رعایت کنید:

  • حتما از هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید که با موضوع پست، برند و کاری می‌کنید، همخوانی داشته باشد
  • از هشتگ‌های معروف در حوزه پست‌های خود بهره ببرید
  • تعادل بین هشتگ‌های پربازدید و هشتگ‌هایی که مثلا 10 هزار پست در آن‌ها آپلود شده را برقرار کنید. اگر تنها از هشتگ‌های خیلی پربازدید استفاده کنید، رقابت را برای خود سخت خواهید کرد
  • از هشتگ‌هایی که بن شده‌اند دوری کنید
  1. از امکانات جدید اینستاگرام حتما استفاده کنید

اینستاگرام در بازه‌های مختلف زمانی، امکانات جدیدتری ارائه می‌کند. برای مثال Reels جدیدترین ابزار اینستاگرام است و بهتر است شما از آن حتما استاده کنید. خیلی از اکانت‌هایی که از Reels استفاده می‌کنند، دیده شدن بهتر پست‌هایشان و در نهایت رشد بهتر را در ماه‌های اخیر شاهد بوده‌اند. به طور کلی الگوریتم‌های اینستاگرام از این که ببینند شما از تمام قابلیت‌های اینستاگرام استفاده می‌کنید، بیشتر خوششان می‌آید!

  1. از استوری‌هایی تعاملی استفاده کنید

حتما به صورت مداوم در استوری‌های خود از استیکرهایی استفاده کنید که تعاملی هستند. برای مثال سوال و جواب یا نظر سنجی یا ایموجی اسلایدرها به این منظور بسیار خوب هستند. در نظر داشته باشید که استوری‌های صمیمانه‌تر و به دور از فرم‌های رسمی که برای پست‌هایتان استفاده می‌کنید، باعث تعامل بیشتر کاربران و در نتیجه بهتر دیده شدن اکانت شما خواهد شد.

  1. در Reels محتوای بکر منتشر کنید

 

اینستاگرام تایید کرده که الگوریتم‌ها، ویدیوهایی که در Reels منتشر می‌شود و واترمارک تیک تاک دارند را نادیده می‌گیرند. پس شما حتما باید ویدیوهایی منحصر به فرد برای Reels بسازید. مضاف بر این، کاربران همیشه به دنبال محتوای نو هستند و نمی‌خواهند ویدیوهایی که قبلا جای دیگر را دیده‌اند را در اینستاگرام شما هم ببینند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *