اکسپلور اینستاگرام یکی از بخش های آن است که پست صفحات مختلفی را به کاربران نمایش می دهد! شاید این بخش برای کاربران عادی ارزش زیادی نداشته باشد، اما برای صفحات اینستاگرام بسیار ارزشمند است. تا جایی که بسیاری از صفحات اینستاگرام همه تلاش خود را می کنند تا در اکسپلور اینستاگرام حضور پیدا کنند. دلیل آن هم این است که اکسپلورر بازدید بسیار خوبی برای آن ها ایجاد می کند و کاربران زیادی از طریق آن وارد صفحه اینستاگرام می شوند. در این مقاله می خواهیم به بررسی صفر تا صد رسیدن به اکسپلور اینستاگرام بپردازیم.

اکسپلور اینستاگرام چیست؟

یکی از بخش های بسیار کاربردی اینستاگرام که کاربران از آن استفاده می کنند، بخش اکسپلور اینستاگرام است. اگر وارد بخش اکسپلور اینستاگرام شوید، پست هایی را می بینید که خودتان یا افرادی که آن ها را دنبال می کنید، به این نوع پست ها علاقه‌مند هستند! در واقع اینستاگرام این نوع پست ها را بر اساس لایک ها و تعامل هایی که با پست های دیگر داشته اید، نمایش می دهد. به عنوان مثال اگر شما به عکاسی و مدلینگ علاقه دارید، صفحاتی با این موضوعات را دنبال می کنید، پست های آن ها را لایک می کنید و در نهایت، با آن پست ها تعامل دارید، اینستاگرام متوجه می شود که شما به این نوع پست علاقه دارید و چنین پست هایی را به شما نمایش می دهد.

اکسپلور اینستاگرام چیست؟

حال اگر می خواهید شما پست های شما هم به کسانی که به شما علاقه دارند اما هنوز شما را دنبال نکرده اند نمایش داده شود، باید وارد اکسپلور شوید. اکسپلور رفتن تنها زمانی اتفاق می افتد که کاربران با پست های شما تعامل بسیار خوبی داشته باشند و به آن علاقه نشان دهند. در غیر این صورت احتمال دیده شدن پست های شما توسط کاربران در اکسپلور بسیار پایین است! در ادامه این مطلب به بررسی اهمیت ورود به اکسپلور اینستاگرام و راه های رسیدن به آن می پردازیم.

چرا رسیدن به اکسپلور اینستاگرام اهمیت زیادی دارد؟

همه ما به خوبی می دانیم که رسیدن به اکسپلور اینستاگرام اهمیت زیادی دارد، اما دلیل آن چیست و چرا بسیاری از صفحات تلاش زیادی می کنند تا در اکسپلور دیده شوند؟ 4 دلیل بسیار مهم وجود دارد:

 

  • افزایش تعامل پست ها

اولین و مهم ترین دلیلی که باعث می شود هر صفحه ای به دنبال رفتن به اکسپلور باشد، افزایش تعامل پست ها است. در واقع پست های شما به افرادی نمایش داده می شود که به آن علاقه مند هستند و اگر محتوای جذابی داشته باشید، قطعاً با شما تعامل برقرار می کنند. بنابراین محتوای صفحه اینستاگرام شما توسط هزاران نفر دیده می شود و تعامل آن پست افزایش پیدا می کند! یک مسئله طبیعی است که اگر کاربران از پست شما خوششان بیاید، آن را لایک می کنند و کامنت می گذارند. همچنین اگر پست شما با ارزش باشد، آن را برای دوستان خود ارسال می کنند و در نهایت، ممکن است آن را ذخیره کنند تا بعداً هم به آن دسترسی داشته باشند.

  • افزایش فالوورهای صفحه

اگر پستی که در اکسپلور نمایش داده می شود، بتواند نظر کاربران را جلب کند آن ها وارد صفحه اینستاگرام شما می شوند. حال اگر پست های دیگر شما هم مانند آن پستی که کاربران با آن تعامل برقرار می کنند باشد، صفحه شما را دنبال می کنند. حال فرض کنید پست های شما را روزانه هزاران نفر در اکسپلود ببینند! چه اتفاقی می افتد؟ کاربران از صفحه شما خوششان می آید و در نهایت شما را دنبال می کنند. گاهی اوقات ورودی اکسپلور و فالوورهایی که شما را دنبال می کنند به قدری زیاد می شود که دیگر نیازی به تبلیغات نخواهید داشت. به همین دلیل است که صفحات زیادی تلاش می کنند تا شانس خود را برای رفتن به اکسپلور افزایش دهند.

  • افزایش مشتری و فروش کسب و کارها

اگر یک صفحه کسب و کار دارید و محصولات / خدماتی ارائه می کنید، با ورود به اکسپلور هزاران نفر آن را می بینند. حال اگر توانسته باشید بازاریابی خوبی در صفحه انجام دهید، محصول شما را خریداری می کنند. با ادامه همین روند در طول مدت زمان کوتاهی مشتریان شما تا حد زیادی افزایش پیدا می کند و می توانید فروش بسیار بالایی را در کسب و کار خود تجربه کنید. رفتن به اکسپلور نوعی تبلیغات بسیار ارزشمند اما بدون هزینه است! بنابراین هر کسب و کار این موضوع را یک شانس عالی برای خود می داند و برای رفتن به اکسپلور تلاش زیادی می کند.

برندسازی زمانی اتفاق می افتد که بتوانید نام صفحه یا کسب و کار خود را به صورت دائم به کاربران نمایش دهید! از طرفی، شما برای برندسازی باید نام برند خود را به صورت گسترده به میلیون ها کاربر نمایش دهید تا در ذهن آن ها باقی بمانید. حال فرض کنید برای نشان دادن نام یا لوگوی کسب و کار خود، باید صدها میلیون تومان هزینه کنید که برای کسب و کارهای کوچک امکان پذیر نیست! در حالی که رفتن به اکسپلور هزینه ای ندارد اما باید مستمر روی صفحه خود کار کنید. بنابراین بسیاری از کسب و کارها این موضوع را نسبت به هزینه برندسازی ترجیح می دهند و همین مسئله باعث شده تا همه به فکر رفتن به اکسپلور اینستاگرام باشند.

این 4 دلیل مهم ترین دلیلی هستند که باعث شده تا رفتن به اکسپلور اینستاگرام اهمیت بسیار زیادی داشته باشد. اگر اکنون تصمیم گرفته اید که به هر دلیلی وارد اکسپلور اینستاگرام شوید، در بخش بعدی همراه ما باشید.

14 قدم تا رسیدن به اکسپلور اینستاگرام

بسیاری از کسب و کارها و صفحات اینستاگرامی تلاش می کنند تا وارد اکسپلور اینستاگرام شوند در حالی که هیچ کاری تضمینی برای رفتن به اکسپلور نیست! گاهی اوقات صفحاتی با کمتر از 5 هزار نفر فالوور، وارد اکسپلور می شوند در حالی که صفحاتی با بیش از 10 هزار نفر فالوور دارند اما هنوز به اکسپلور راه نیافته اند. با این حال، چند قدم مهم برای رفتن به اکسپلور وجود دارد که می توانید از آن برای امتحان کردن شانس خود استفاده کنید. 14 قدم برای رسیدن به اکسپلور عبارتند از:

  1. مخاطبان شما چه کسانی هستند؟ آن‌ها را بشناسید

پیش از آن که بخواهید هر اقدامی انجام دهید، باید مخاطبان هدف خود را بشناسید. مخاطبان شما کسانی هستند که پست های شما برای آن ها ارزشمند است و به آن علاقه دارند! همچنین اگر صفحه اینستاگرام شما مربوط به کسب و کارتان است، باید به دنبال افرادی باشید که محصول یا خدمات شما بتواند نیاز آن ها را رفع کنید. اگر نتوانید مخاطبان خود را به خوبی بشناسید، نه تنها نمی توانید محصولات یا خدمات خود را به آن ها بفروشید، در حالی که ممکن است حتی پست های شما به اندازه کافی تعامل نداشته باشد. بنابراین اولین قدم برای رسیدن به اکسپلور اینستاگرام این است که مخاطبان هدف خود را بشناسید و سپس برای مراحل بعدی برنامه ریزی کنید.

اهمیت شناخت مخاطب هدف برای رفتن به اکسپلور اینستاگرام

به عنوان مثال فرض کنید شما یک صفحه در زمینه فروش لوازم یدکی خودرو دارید! مخاطبان شما چه کسانی هستند؟ افرادی که ماشین دارند و می خواهند اطلاعاتی در مورد لوازم یدکی کسب کنند. بنابراین اگر شما دنبال جذب افرادی باشید که ماشین ندارند یا هیچ علاقه ای به لوازم یدکی خودرو و آشنایی با آن ندارند، فقط وقت خود را هدف داده اید؛ زیرا این افراد احتمال آن که شما را فالو کنند کم است و با شما تعاملی نخواهند داشت! در نهایت اگر شما را دنبال کنند، باز هم از محصولات یا خدمات شما استفاده نمی کنند.

  1. زمان درست برای انتشار پست و استوری را پیدا کنید

یکی دیگر از مواردی که شانس شما برای ورود به اکسپلور را زیادی می کند، افزایش تعامل کاربران است! یکی از مواردی که باعث می شود تا تعامل کاربران با صفحه اینستاگرام شما تا حد زیادی افزایش پیدا کند، انتخاب زمان درست برای انتشار پست و استوری است. هنگامی که شما در زمان مناسب پست خود را منتشر می کنید، کاربران در آن ساعت آنلاین هستند و بیشترین تعامل را با پست شما برقرار می کنند. بنابراین اصلاً فراموش نکنید که زمان درست می تواند به افزایش شانس ورود به اکسپلور کمک زیادی می کند. نوع مخاطبان شما هم در این مورد تاثیر زیادی دارد!

 

به عنوان مثال فرض کنید مخاطبان شما افرادی هستند که شغل اداری دارند و باید از ساعت 8 صبح تا 5 بعد از ظهر سر کار باشند. در این صورت به نظر شما فرصتی وجود دارد که بخواهند پست اینستاگرام شما را ببینند؟ قطعاً خیر! شما باید زمان بیکاری این افراد که معمولاً از 6 تا 7 (موقع بازگشت از سر کار) و 9 تا 10 شب را در نظر بگیرید و در همان ساعت پست منتشر کنید. البته این ساعت ها با توجه به نوع مخاطبان شما کاملاً متفاوت است اما اکثر مخاطبان هدف هر کسب و کاری در ساعت 9 تا 10 مشغول سرگرم کردن خودشان با اینستاگرام هستند؛ پس می توانند با شما در این زمان تعامل خوبی برقرار کنند.

  1. استایل پست و استوری مختص به خود را داشته باشید

اگر یک کسب و کار اینستاگرامی دارید یا برای کسب و کار خود یک صفحه اینستاگرامی راه اندازی کرده اید، لازم است بدانید که صفحه اینستاگرام شما شناسنامه کسب و کارتان است! در این صفحه باید همه اطلاعاتی که لازم است کاربران در مورد کسب و کارتان بدانند، وجود داشته باشد. یکی از مسائل مهمی که در صفحه اینستاگرام اهمیت بسیار زیادی دارد، استایل پست و استوری است؛ در واقع همان قالب پست و استوری اینستاگرام! شما باید به گونه ای قالب اینستاگرام را طراحی کنید که کاملاً منحصر به فرد باشد و کاربر بداند که این قالب مربوط به صفحه اینستاگرام شما است. این مسئله باعث می شود تا کاربران به محض دیدن پست ها و استوری های شما با آن تعامل برقرار کنند و شانس ورود به اکسپلور را داشته باشید.

 

به عنوان مثال فرض کنید یک فروشگاه اینستاگرامی لباس هستید که لباس های خود را در یک قالب پست مشخص منتشر می کنید! در این صورت اگر کیفیت و ظاهر لباس های شما خوب باشد و تجربه کاربران نسبت به خرید شما خوب باشد، هنگامی که پست شما را می بینند آن را بررسی می کنند و سریع آن را رد نمی کنند؛ بنابراین حتماً باید توجه داشته باشید که اولاً مشتریان از شما رضایت کافی داشته باشند، ثانیاً پست های شما منحصر به فرد باشد که بتواند تعامل کاربران را افزایش دهد.

  1. استفاده از هشتگ، تگ افراد و لوکیشن را فراموش نکنید

هشتگ ها یکی از مواردی هستند که می تواند به افزایش بازدید پست های شما کمک کند! در واقع کاربران هنگامی که به دنبال یک پست خاص می گردند، هشتگ آن را دنبال می کنند تا تمامی پست های آن را ببینند. از طرف دیگر، تگ کردن افراد مرتبط می تواند به افزایش بازدید پست شما کمک کند؛ زیرا اگر صفحه شما باز باشد، در پروفایل آن شخص ظاهر می شوید و کاربران دیگر می توانند شما را پیدا کنند. همچنین لوکیشن هم به همین صورت می تواند به افزایش بازدید پست کمک کند. حال هر چقدر پست شما بازدید بیشتری داشته باشید، کاربران بیشتری با شما تعامل می کنند و شانس ورود به اکسپلورر را خواهید داشت.

استفاده از هشتگ برای رفتن به اکسپلور اینستاگرام

به عنوان مثال فرض کنید شما یک رستوران در منطقه ولنجک تهران دارید که می خواهید آن را وارد بخش اکسپلور کنید! هنگامی که از هشتگ و لوکیشن استفاده می کنید، کاربران که به دنبال این هشتگ و لوکیشن هستند پست های شما را هم می بینند. پس از مدتی می توانید در اکسپلور افرادی که این هشتگ و لوکیشن را جستجو می کنند ظاهر شوید و به همین سادگی کاربران بیشتری را جذب کنید.

  1. از پست و استوری های انگیزشی که حال افراد را خوب می کند، استفاده کنید

گاهی اوقات انتشار پست و استوری های انگیزشی و سرگرمی که تا حدی مرتبط با کسب و کارتان باشد، می تواند حال کاربران را خوب کند! جالب است بدانید هر چقدر کاربران حس بهتری نسبت به پست و استوری شما داشته باشند، تعامل بیشتری با آن برقرار می کنند. از طرف دیگر اگر استوری ها و پست های شما خوب باشد، آن را برای دوستان خود هم ارسال می کنند و آن ها هم با شما تعامل برقرار می کنند. بنابراین هر از گاهی استوری هایی که برای کاربران جذاب است و ارتباط حداقلی با محتوای صفحه شما داشته باشد، منتشر کنید تا بتوانید از تعامل کاربران بهره مند شوید.

 

به عنوان مثال اگر یک رستوران دارید و برای آن صفحه زده اید، علاوه بر عکس غذای رستوران خود می توانید فیلم هایی از غذاهای بسیار لذیذ که دهن کاربران را آب می اندازد، منتشر کنید. این کار باعث می شود تا افراد برای دیگر ارسال کنند و هنگامی که وارد صفحه شما شوند و ببینند که مربوط به یک رستوران است، شما را دنبال کنند. بنابراین حتماً دقت کنید که پست های انگیزشی یا جذاب بگذارید تا صفحه کاربران  شما را با دیگران به اشتراک بگذارند! به خصوص بر روی استوری تمرکز زیادی داشته باشید، زیرا کاربران استوری ها را راحت تر برای دیگران ارسال می کنند.

  1. از پست هایی که در اکسپلور دیده می شوند، استفاده کنید

یکی دیگر از مواردی که در رفتن به اکسپلور تاثیر زیادی دارد، این است که ببینید چه نوع پست هایی بیشتر به اکسپلور رفته اند! در واقع پست هایی که به اکسپلور اینستاگرام راه پیدا کرده اند، پست هایی هستند که کاربران علاقه زیادی به آن داشته اند و تعاملی زیادی با آن برقرار کرده اند. اگر وارد اکسپلور شوید، می بینید که برخی پست ها در حوزه های کاری مشابه شما وجود دارند؛ شما می توانید چنین پست هایی تولید کنید و شانس خود را برای ورود به اکسپلور اینستاگرام افزایش دهید.

 

به عنوان مثال در حال حاضر چالش هایی که در اینستاگرام برگزار می شوند، طرفداران زیادی دارند!

  1. ویدئوهای بلند تولید و در IGTV منتشر کنید

یکی از مواردی که در اکسپلور اینستاگرام زیادی به چشم می خورد، ویدیوهای بلند IGtv هستند! دلیل آن هم این است که کاربران تعامل بسیار خوبی با ویدیوهای بلند و جذاب دارند و همین مسئله باعث می شود تا اینستاگرام چنین پست هایی را در اکسپلور نمایش دهد. برای آن که بتوانید شانس خود را در این زمینه امتحان کنید، می توانید ویدیوهای بلند در حوزه کاری خود تولید کنید و آن را در بخش IGtv اینستاگرام منتشر کنید! اگر کاربران تعامل خوبی با آن برقرار کنند، شانس ورود به اکسپلور برای صفحه شما زیاد می شود.

استفاده از igtv برای رفتن به اکسپلور اینستاگرام

به عنوان مثال فرض کنید شما در حوزه پوشاک فعالیت می کنید و یک تخفیف عالی به همراه مسابقه گذاشته اید! برندگان مسابقه کسانی هستند که در زیر آن ویدیو کامنت می گذارند و دوستان خود را تگ می کنند. این کار باعث می شود تا صفحه اینستاگرام شما به دیگران معرفی شود و تعامل آن پست بالا برود.بنابراین اینستاگرام به خوبی متوجه می شود که این ویدئوی شما ارزشمند است و آن را در بخش اکسپلور اینستاگرام با کاربران دیگر به اشتراک می گذارد.

  1. با مخاطبان خود تعامل زیادی داشته باشید

تعامل کاربران از مهم ترین مواردی است که تاثیر بسیار خوبی در رفتن به اکسپلور اینستاگرام دارد! در واقع هر کاری که برای رفتن به اکسپلور انجام می دهد، افزایش تعامل کاربران با پست های صفحه است. اگر کاربران شما با صفحه اینستاگرام‌تان تعامل خوبی داشته باشند، شانس شما برای ورود به اکسپلور افزایش زیادی پیدا می کند. راه های مختلفی برای افزایش تعامل در اینستاگرام وجود دارد! البته اگر بخواهید تعامل کاربران همیشه حفظ شود، باید پاسخ همه کامنت ها را بدهید که کاربران بدانند برای شما ارزشمند هستند.

 

یکی از استراتژی هایی که توسط برخی از صفحات استفاده می شود و تاثیر زیادی در رشد تعامل صفحه دارد، این است که صفحات بزرگ افرادی را که بیشترین تگ را زیر پست های جدید انجام داده باشند، در استوری منشن می شوند! این استراتژی باعث می شود تا همه کاربران ترغیب به تگ کردن دوستان خود شوند. از طرف دیگر باعث می شود با افزایش تعداد کامنت ها، تعامل آن پست افزایش پیدا کند و شانس شما برای رفتن به اکسپلور اینستاگرام افزایش پیدا کند.

  1. مخاطبان را وفادار کنید تا پست های شما را به اشتراک بگذارند

وفادار کردن کاربران باعث می شود تا آن ها تعامل خود را با صفحه خود حفظ کنند! اما چگونه می توان وفاداری کاربران را حفظ کرد؟ باید به آن ها نشان دهید که برای شما مهم هستند. اگر یک صفحه کسب و کار اینستاگرامی دارید، برای آن ها تخفیف ارائه کنید و هر طور شده، به آن ها نشان دهید که مشتریان و کاربران تمام دارایی شما هستند. هر چقدر کاربران وفادارتر باشند، بیشتر زیر پست شما کامنت می گذارند، شما را به دوستان خود معرفی می کنند، پست های شما را ذخیره می کنند تا بعداً به آن دسترسی داشته باشند و در نهایت، محصولات یا خدمات شما را خریداری می کنند.

شما باید سعی کنید کاربران را ترغیب کنید که پست های شما را به اشتراک بگذارند! برگزاری جشنواره های تخفیفی یکی از مواردی است که باعث می شود تا کاربران پست شما را به دوستان خود هم معرفی کنند. البته ده ها راه و استراتژی وجود دارد که باید ببینید کدام یک برای صفحه اینستاگرامی شما مناسب است! اگر پاسخ این سوال را نمی دانید، می توانید آزمون و خطا کنید و بهترین استراتژی و راه کار را برای ترغیب کردن مشتریان و وفادار کردن آن ها به صفحه اینستاگرامی خود پیدا کنید.

  1. از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده کنید

اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از روش های نوین بازاریابی است که با استفاده از افرادی که فالوورهای زیادی دارند، می توانید برند یا صفحه اینستاگرام خود را معرفی کنید! در اینفلوئنسر مارکتینگ خود افراد تاثیرگذار به ازای دریافت هزینه، کسب و کار شما را به خوبی معرفی می کنند و با توجه به این که از محبوبیت بالایی نزد فالوورهای خود برخوردارند، کاربران زیادی وارد صفحه اینستاگرامی شما می شوند. این مسئله باعث می شود تا تعامل صفحه شما افزایش پیدا کند و کاربران پست های شما را بیشتر لایک کنند. این مسئله برای رفتن به اکسپلور اینستاگرام کمک زیادی به صفحه شما می کند.

اگر قصد استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ را دارید، پیشنهاد ما به شما این است که یک جشنواره تخفیفی برگزار کنید! در واقع اگر یک کسب و کار داشته باشید و بخواهید که با اینفلوئنسر مارکتینگ شانس رفتن به اکسپلور اینستاگرام را افزایش دهید، بهتر است با ایجاد یک جشنواره تخفیف کاربران را تشویق به برقراری تعامل با صفحه خود کنید. به عنوان مثال می توانید به افرادی که پست شما را برای دوستان خود ارسال می کنند، یک تخفیف عالی بدهید تا به صفحه اینستاگرام شما وفادار شوند. این موارد شانس شما را برای رفتن به اکسپلور تا حد زیادی افزایش می دهند و شانس موفقیت صفحه شما هم بیشتر می شود.

وفادار کردن کاربران در اینستاگرام

 

 

  1. سیو پست های خود را به کمک کاربران افزایش دهید

در الگوریتم های آخر اینستاگرام یکی از مسائلی که اهمیت زیادی پیدا کرده است، تعداد ذخیره پست است! در واقع هر چقدر یک پست بیشتر ذخیره شود، اینستاگرام متوجه می شود که آن پست ارزش بسیار زیادی دارد و به همین دلیل، آن را وارد اکسپلور اینستاگرام می کند تا کاربران دیگری هم آن را ببینند. اما چگونه کاربران را تشویق کنیم پست های ما را سیو کنند؟ بهترین راه کار این است که پست های باکیفیتی تولید کنیم تا کاربران آن را ذخیره کنند. در واقع نمی توان کاربران را اجبار به سیو کردن پست کرد، اما می توان پست های باکیفیت و جذابی تولید کنیم که کاربران آن را ذخیره کنند و بعدا هم بتوانند آن را مشاهده کنند.

 

یکی از انواع کسب و کارهای اینستاگرامی که معمولاً در اکسپلور اینستاگرام دیده می شوند و پست های آن ها توسط کاربران زیادی ذخیره می شوند، صفحات لباس است! بسیاری از کاربران پست های مربوط به لباس این صفحات را سیو می کنند تا بعداً آن را خریداری کنند. همین مسئله ساده باعث می شود تا صفحات بوتیک لباس به راحتی بتوانند به اکسپلور اینستاگرام راه پیدا کنند و نتیجه بسیار خوبی از آن بگیرند.

  1. مسابقه برگزار کنید

برگزاری مسابقات اینستاگرامی یکی از راه های افزایش تعامل کاربران است! مسابقات هیجان زیادی دارند و هر چقدر جوایز آن بهتر باشد، کاربران بیشتری در آن مشارکت می کنند. به نظر شما چرا باید برخی از صفحات جایزه های چند صد میلیون تومانی به کاربران هدیه بدهند؟ دلیل آن افزایش تعامل صفحه، برندسازی و افزایش فروش محصولات است. در واقع این کار باعث می شود تا کاربران زیادی شما را دنبال کنند و زیر پست های شما کامنت بگذارند. هر چقدر تعداد کامنت ها و اشتراک گذاری پست بیشتر باشد، تعامل آن پست بالاتر می رود که در نهایت شانس ورود به اکسپلور اینستاگرام برای صفحه شما افزایش پیدا می کند.

در برگزاری مسابقه های مختلف استراتژی کسب و کارهای مختلف فرق می کند! هدف برخی از کسب و کارها افزایش فروش، برخی دیگر برندسازی و برخی دیگر افزایش فالوور است. هدف شما هم می تواند یکی از آن ها باشد اما در نهایت با افزایش تعامل پست ها، شانس ورود به اکسپلور اینستاگرام را خواهید داشت.

  1. فالوورهای صفحه خود را افزایش دهید

یکی از راه های افزایش تعامل کاربران پست های اینستاگرام ، افزایش فالوور فعال است! البته این مسئله که فالوور شما از چه طریقی قرار است شما را دنبال کند هم اهمیت بسیار زیادی دارد. برخی از پیج های اینستاگرامی اهمیت فعال بودن فالوور را در نظر نمی گیرند و فالوورهایی که فیک هستند یا مخاطب هدف آن ها نیستند را در سایت خود افزایش می دهند! این کار باعث کاهش تعامل صفحه اینستاگرام می شود که شانس ورود به اکسپلور اینستاگرام را تا حد زیادی کاهش می دهد! بنابراین حواستان باشد که منظور از افزایش فالوور، افزایش فالوورهایی است که مخاطب هدف شما باشند.

  1. در نهایت، آنالیز صفحه را فراموش نکنید

یکی از مواردی که بسیاری از کاربران فراموش می کنند، این است که شاید از اکسپلور ورودی دارند اما خودشان مطلع نیستند! برای این که ابتدا بررسی کنید که آیا ورودی اکسپلور دارید یا خیر، باید صفحه اینستاگرام خود را آنالیز کنید. در بخشی از ابزار آنالیز اینستاگرام، مشخص است که ورودی های شما از چه طریقی هستند؛ اگر بخشی به نام Explore وجود دارد، به این معنی است که شما از اکسپلور اینستاگرام ورودی دارید. در این مواقع می توانید با افزایش تعامل ورودی های اکسپلور خود را افزایش دهید!

برگزاری مسابقه در اینستاگرام

نکته؛ تضمینی برای رفتن به اکسپلور وجود ندارد!

یکی دیگر از مسائلی که باید بدانید، این است که تضمینی برای ورود به اکسپلور وجود ندارد! این مواردی که گفتیم، تنها شانس شما را افزایش می دهد اما واقعاً هیچ تضمینی نیست. دلیل آن هم این است که معیارهای اینستاگرام همیشه در حال تغییر هستند و ممکن است این معیارها الان پاسخگو باشد اما چند ماه دیگر الگوریتم ها فرق کنند. البته معمولاً اگر پست های شما در حال حاضر در اکسپلور وجود دارند، در آینده هم این اتفاق می افتد و جای نگرانی نیست. پس نا امید نباشید و مواردی که در بالا گفتیم را اجرا کنید تا شانس شما برای ورود به اکسپلور اینستاگرام افزایش پیدا کند.

نتیجه گیری

اکسپلور اینستاگرام یکی از بهترین منابع برای جذب فالوور و افزایش فروش کسب و کارهای اینستاگرامی به حساب می آید! در این مقاله به بررسی اکسپلور اینستاگرام، اهمیت ورود به اکسپلور و در نهایت، راه کارهایی برای افزایش شانس ورود به اکسپلور اینستاگرام را بررسی کردیم تا بتوانید تعداد بهترین نتیجه را از آن بگیرید! اگر در مورد این مقاله یا راه کارهایی که گفتیم، سوالی دارید، می توانید از طریق بخش نظرات این مطلب مطرح کنید تا شما کاربران محترم را به صورت کامل راهنمایی کنیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *