برای بسیاری از افراد، ترکیب دو فایل ورد با هم، باز کردن یکی، کپی کردن به صورت دستی و اضافه کردن به فایل دیگر است. یک روند وقت گیر که ممکن است در این بین اشتباهاتی نیز رخ دهد. این بهترین متد ممکن برای انجام کار نیست و راه‌های ساده‌تر و بهتری نیز برای انجام آن وجود دارد. یکی از این روش‌ها از طریق برگه Insert انجام می‌گیرد، که در نوشته امروز ما آن را به شما آموزش خواهیم داد.

آموزش ترکیب دو فایل ورد با استفاده از Object

برای انجام این کار شما به ورد ۲۰۱۰ به بعد احتیاج دارید، پس مطمئن شوید که نسخه‌ای بالاتر از چیزی که خواسته شده روی دستگاه نصب دارید. حالا اولین فایل وردی که مد نظر دارید را باز کنید. این فایل اول، سند اصلی شما خواهد بود و بعد از ادغام، همه چیز در این فایل ذخیره خواهد شد.

حالا از نوار بالای صفحه به برگه Insert بروید.

حالا باید گزینه‌ی Object را در این لیست انتخاب کنید. بسته به نسخه‌ی ورد، ممکن است آیکون آن کمی متفاوت با چیزی که در عکس می‌بینید باشد، برای اطمینان وقتی موس را روی آیکون نگه دارید، عنوان Object به نمایش در می‌آید. روی فلش کنار آن کلیک کرده و در منوی باز شوند، Text from File را انتخاب نمایید.

از این جا باید آدرس فایلی که مدنظر دارید را بدهید. بعد از آدرس دهی، فایل را انتخاب کرده و روی Insert کلیک کنید.

 

به همین سادگی، محتوای فایل جدید در فایل قبلی ادغام می‌شود. البته نکته‌ای که مطرح است، این خواهد بود که شما برای انجام این روند هیچ محدودیتی ندارید و می‌توانید هر تعداد فایلی که خواستید را به مجموعه اضافه کنید. مثلا در مثال زیر می‌بینید که سه فایل مختلف هستند که شما می‌توانید یک به یک به فایل اصلی اضافه کنید.

هر فایل جدیدی که به فایل اصلی اضافه می‌کنید، به صورت خودکار به انتهای نوشته‌ی شما اضافه خواهد شد. حتی می‌توانید یک فایل را دوباره درون فایل اصلی اضافه کنید، به این ترتیب دو کپی از آن، در نوشته‌ی شما به وجود خواهد آمد.

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باید به جای کپی کردن یا کارهای مشابه به صورت دستی، از این روش برای ادغام فایل‌های ورد استفاده کنید، حفظ فرمت نوشته‌ها و عکس‌ها در فایل جدید است. به این ترتیب تمام محتوایی که آماده‌ کرده بودید، بدون این که مشکلی برایشان پیش بیاید، به ترتیبی که اضافه شده بودند، به فایل جدید انتقال پیدا می‌کنند.

Join the Conversation

9 Comments

  1. چطور میتوان همرا ه با متن ،عکس و همان تنظیمات مثلا رنگ صفحه هم به همین شکل انتقال پیدا کند؟

  2. عالی بود . من از صبح درگیر بودم . سیستم هنگ میکرد . به ۵دقیقه تونستم جمع کنم کارمو . خدا خیرت بده

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *