چرا لازم است بین حساب‌های کاربری وردپرس سوییچ کنید؟

احتمالا مواقعی پیش می‌آید که در حال آزمایش چیز جدیدی بر روی وردپرس خود هستید و لازم است برای دیدن حساب‌های کاربری با نقش‌های مختلف بین آن‌ها سوییچ کنید. اولین راه حلی که به ذهن خواهد رسید ورود و خروج با حساب‌های مختلف است اما این روش زمان زیادی از شما تلف خواهد کرد و در نهایت کارساز نخواهد بود. ما در این مقاله به شما نشا خواهیم داد که چگونه بین حساب‌های کاربری وردپرس خود سریع سوییچ کنید.

چرا و چه زمانی نیاز است حساب کاربری را تغییر دهید؟

به طور پیش فرض، وردپرس به شما اجازه اضافه کردن کاربران و نویسندگان جدید را به وب سایت‌تان را می‌دهد. هر کاربری در وبسایت شما یک نقش کاربری دارد که تعیین کننده مسئولیت آن‌ها بر روی سایت شماست. همچنین می‌توانید اجازه ثبت نام عضو جدید را به بازدیدکنندگان خود دهید و با رفتن به Settings » General page یک سری تنظیمات کلی برای کاربران جدید در نظر بگیرید.

از آنجایی که شما خالق و مدیر سایت هستید اختیار کنترل و مدیریت نقش‌های کاربری را خواهید داشت. زمانی پیش می‌آید که در حال آزمایش یک چیز جدیدی روی سایت هستید و نیاز است که کاربری‌های مختلف و ویژگی‌های آن‌ها را بررسی کنید. اهمیت ماجرا زمانی مشخص می‌شود که یک وب‌سایت عضوگیر و یا فروشگاه آنلاین داشته باشد. به صورت دستی روش صحیح این است که با انواع کاربری‌های تعریف شده سایت‌تان یک به یک وارد شوید و مجوزها را بررسی کنید.

این مساله زمان زیادی از شما خواهد گرفت در حالی که می‌توان خیلی سریع بین حساب‌های کاربری سوییچ کرد. بیایید نگاهی به تغییر حساب فوری بدون وارد کردن رمز ورود در وردپرس را بررسی کنیم.

برای تغییر فوری بین حساب‌های کاربری وردپرس از این افزونه استفاده کنید

برای شروع، افزونه  User Switching را نصب و سپس فعال‌سازی کنید. پس از فعال‌سازی این افزونه وردپرس ، باید به صفحه Users در مدیریت WordPress خود بروید. در این صفحه شما لینک Switch to را در کنار هر حساب کاربری خواهید دید.

اشاره کنیم که تعویض کاربر تنها بین کاربران با نقش مدیر امکان‌پذیر خواهد بود. به این ترتیب وقتی شما به نقش کاربری دیگری سوییچ می‌کنید، سایت را به عنوان آن کاربر دیده و می‌توانید موارد مختلف آن را از نظر سطح دسترسی بررسی کنید.

وقتی کارتان تمام شد می‌توانید با کلیک بر روی اعلان رویداد نمایان شده روی صفحه به کاربری اصلی خود بازگردید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد تا بتوانید به راحتی و بدون اتلاف وقت به بررسی سطح دسترسی کاربران خود دست یابید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *