یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد با دوربین جلوی آیفون داشته و دارند، این است که آن چیزی که در نمایشگر گوشی می‌بینید، آن چیزی نخواهد بود که عکس ثبت می‌شود. در واقع بعد از گرفتن عکس، آیفون عکس شما را بر می‌گرداند تا مطابق آنچه شما به صورت طبیعی هستید،ثبت شود. اما خیلی‌ها به این موضوع علاقه نداشته و هر چقدر هم که این کار با منطق جور نباشد، اما همان عکس آینه‌ای را می‌خواهند.

در نسخه‌های قدیمی iOS شما راهی جز استفاده از برنامه‌های ویرایش عکس برای تصحیح آن نداشتید، اما در به روز رسانی 14 iOS گزینه‌ای در تنظیمات گوشی قرار داده شده است که شما با فعال سازی آن، می‌توانید عکس‌های آینه‌ای را گرفته و به همان شکل ثبت کنید.

آموزش گرفتن عکس‌های آینه‌ای در آیفون با iOS 14

اپل در نسخه‌ی جدید iOS امکانات زیادی را برای کاربران خود ارائه کرده است. اپ دوربین نیز تغییراتی داشته که مهم‌ترینشان گزینه‌ای است که حالت آینه‌ای را به دوربین بر می‌گرداند. برای این کار شما باید گزینه‌ی مورد نظر آن در تنظیمات را فعال کنید. اگر آن را فعال کردید، دیگر نیازی به ویرایش عکس نیست و عکس‌ها به صورت خودکار به حالت آینه‌ای ذخیره می‌شوند.

برای انجام این کار، ابتدا باید مطمئن شوید که گوشی شما به iOS 14 ارتقا داده شده باشد. سپس به Settings بروید و در لیست Camera را لمس کنید.

همانطور که می‌بینید، در میان تنظیمات گزینه‌ی Mirror Front Camera اضافه شده که شما باید آن سوییچ آن را روشن کنید. بعد از این کار می‌توانید با دوربین سلفی خود عکسی بگیرید. می‌بینید که عکس به صورت آینه‌ای ثبت می‌شود.

ویرایش و یا ثبت عکس آینه‌ای در iOS 13 و قبل‌تر

متاسفانه گزینه‌ای که در بالا گفتیم، در نسخه‌های قبلی iOS وجود ندارد و بسیاری از گوشی‌ها نمی‌توانند نسخه این نسخه از سیستم عامل اپل را نصب کنند. برای این کار شما دو راه پیش رو دارید. یکی از آن‌ها این است که به وسیله‌ی یک برنامه‌ی ویرایش عکس که برنامه‌ی پیش فرض گوشی نیز می‌تواند این کار را انجام دهد، به صورت دستی عکس را به صورت آینه‌ای در بیاورید.

برای این کار عکس را در محیط Photos روی آیفون باز کنید. Edit را انتخاب کرده و همچون عکس بالا از سمت راست پایین، گزینه‌ی Crop را لمس کنید. سپس در بالا سمت چپ تصویر آیکونی که نمایش داده شده را بزنید تا عکس در حالت افقی بچرخد و به صورت آینه‌ای در بیاید. در نهایت روی Done لمس کنید تا کار به اتمام برسد.

اگر عکس‌های زیادی گرفته‌اید و می‌خواهید همه را به صورت جمعی به این شکل در بیاورید، بهتر است از برنامه‌های دیگر استفاده کنید که کار ویرایش را به صورت دسته‌ای انجام می‌دهند. اما بهتر است قبل از گرفتن عکس، برنامه‌ای برای گرفتن عکس‌های آینه‌ای نصب کنید و برای سلفی از این برنامه‌ به جای برنامه‌ی اصلی دوربین بهره ببرید.

برنامه‌های زیادی برای این کار وجود دارند که هم به صورت خودکار و هم به صورت دستی می‌توان با آن‌ها عکس‌های سلفی آینه‌ای گرفت. بهترینِ این برنامه‌ها گزینه‌هایی همچون Camera360، Youcam، CamCam و … هستند. اگر شما هم برنامه‌ای می‌شناسید که به درد این کار می‌خورد، در بخش نظرات آن را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *