دوربین آیفون‌های جدید، عکس‌های بسیار با کیفیتی می‌گیرند. به همین دلیل بهتر است همیشه با یک برنامه‌ی ویرایش عکس، آن‌ها را بهبود بخشیده تا عکس‌هایی عالی را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. در هر حال وجود برنامه‌های این چنینی برای هر گوشی لازم است.

البته اپلیکیشن Photos بر روی آیفون امکانات خوبی دارد و به صورت پیش فرض نیز روی گوشی نصب است، اما ما برنامه‌های رایگان بیشتری در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد که بدون پرداخت هزینه، برنامه‌ای خوب برای ویرایش عکس‌های خود داشته باشید.

  1. Google Snapseed

Google Snapseed
Google Snapseed

Google Snapseed یکی از بهترین برنامه‌های ویرایش عکس است که می‌توانید روی آیفون خود نصب کنید و خبر خوب این که این برنامه به صورت کاملا رایگان ارائه شده است. این اپلیکیشن بسیار عالی حتی امکان ویرایش عکس‌های RAW را نیز به شما می‌دهد. با توجه به امکانات کامل و فوق‌العاده به همراه فیلترهای متنوعی که Snapseed در خود دارد، آن را به بهترین برنامه‌ی ویرایش عکس رایگان بر روی iOS بدل می‌کند. یکی از ویژگی‌های بسیار خوب Snapseed کنترل عالی کاربران بر روی افکت‌ها و تغییراتی است که روی عکس اعمال می‌کنند.

  1. Afterlight

Afterlight
Afterlight

اگر به دنبال برنامه‌ی دیگری هستید که امکانات کاملی را در یک مجموعه رایگان به شما ارائه کند، Afterlight نیز گزینه‌ای بسیار خوب برایتان خواهد بود. این برنامه امکاناتی حرفه‌ای برای تغییر رنگ و ایجاد افکت‌های مختلف بر روی عکس در اختیارتان قرار می‌دهد. همچنین این برنامه نیز امکان ویرایش عکس‌های RAW را در اختیارتان می‌گذارد. اگر وجود فیلترهای مختلف در چنین برنامه‌هایی برایتان مهم است، باید بدانید که Afterlight حدود ۱۳۰ فیلتر برای عکس و حتی ۲۰ فیلتر برای فیلم در اختیارتان می‌گذارد.

  1. Darkroom

Darkroom
Darkroom

اگر از Darkroom استفاده کنید، دیگر نگران پیدا کردن عکس‌های خود نخواهید بود زیرا این برنامه شبیه به Photos گالری شما را به صورت کامل لود می‌کند. همچنین جدا از امکانات متنوع و خوبی که برای ویرایش عکس دارد، Darkroom حالت‌های مختلفی برای عکاسی نیز برایتان تدارک دیده. حالت‌هایی همچون پرتره، عکس‌های متحرک و گرفتن عکس‌های RAW. همچنین شما می‌توانید تغییرات و فیلترهای مختلف را یک جا روی چند عکس اعمال نمایید. البته بعضی امکانات همچون تعدادی از فیلترها، امکانات حرفه‌ای ویرایش رنگ و گذاشتن واترمارک، تنها در نسخه‌ی پولی که در دسترس است، بافی امکانات همگی در نسخه رایگان برایتان در نظر گرفته شده.

  1. Enlight Photofox

Enlight Photofox
Enlight Photofox

Enlight Photofox در واقع برنامه‌ای است که تنها نمی‌خواهد چند ابزار برای ویرایش عکس در اختیارتان بگذارید، بلکه می‌خواهد به شما امکاناتی بدهد تا با عکس‌های خود کارهایی هنری بسازید. بخش‌های QuickArt و Readymades دقیقا ابزارهایی برای این کار هستند. متاسفانه تنها بخشی از افکت‌ها و ابزارها برای ساخت عکس‌های هنری در نسخه رایگان در دسترس شماست و برای مجموعه‌ی کامل، باید نسخه‌ی پولی را تهیه کنید. البته درنسخه‌ی رایگان نیز هنوز کارهای بسیار زیادی می‌توانید انجام دهید، به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم که حتما Enlight Photofox را نصب کنید و عکس‌های هنری خلق کنید.

  1. Prisma

Prisma
Prisma

در کنار برنامه‌های مختلفی که به شما معرفی کردیم، بد نیست Prisma را نیز معرفی کنیم. برنامه‌ای کاملا متفاوت که وقتی عکسی را روی آن لود می‌کنید، این عکس به سرورهای Prisma منتقل می‌شود تا بتوانید آن را به سبک هنرمندان مطرح دنیا همچون پیکاسو یا ماتیس در بیاورید. حتی این امکان برایتان وجود دارد تا عکس‌ها را به صورت کمیک بوکی نیز تبدیل کنید. نسخه رایگان Prisma امکانات بسیار زیادی دارد، اما یک نسخه پولی نیز برای آن در نظر گرفته شده که به شما امکان ذخیره‌ی عکس‌ها با کیفیت بسیار بالا و همچنین بدون تبلیغات را می‌دهد و همچنین چند امکان و فیلتر دیگر نیز به آن اضافه می‌شود.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *