ابزارهای گرافیکی قوی زیادی مثل Illustrator، فتوشاپ و گزینه‌های آنلاین مثل Canva و Piktochart وجود دارد. هر کدام از آنها برای قشری خاص ندارک دیده شده اما یک ابزار جدید  به نام Crello با یک طراحی ساده خودش را “ابزار طراحی گرافیک برای همه” معرفی کرده است. اما آیا واقعا این ابزار کسی را به یک طراح گرافیک تبدیل می‌کند؟

Crello چیست؟

Crello یک ابزار طراحی گرافیکی ساده است که توسط Depositphotos عرضه شده که یک شرکت سهامی عکاسی‌ست. در این برنامه امکان انتخاب قالب وجود دارد که پس از آن می توانید با پس زمینه‌های جدید، سبک‌های مختلف متن، خطوط، مرزها، برچسب‌ها، آیکون‌ها و موارد دیگر اثری جدید را طراحی کنید.

قالب‌های طراحی گرافیکی توسط اندازه گروه‌بندی می‌شوند، بنابراین می‌توانید تصاویری را که به طور خاص برای فیس‌بوک و دیگر رسانه‌های اجتماعی طراحی شده‌اند، ابعاد رایج برای وبلاگ‌ها، کارت‌ها، پوسترها، آگهی‌ها و سایر اندازه‌ها دریافت کنید. بعد از اینکه یک قالب را انتخاب کردید، می‌توانید از قالب‌های انتخاب شده توسط طراحان Crello استفاده کرده، یا از ابتدا کار شروع کنید.
همچنین می‌توانید به پایگاه اطلاعات Crello بروید و با استفاده از جستجو هر کدام از عکس‌های رایگان را انتخاب کنید یا با پرداخت ۰٫۹۹ دلار از تیم تولید بخواهید پس‌زمینه‌ای برای شما طراحی کند. اگر از Canva یا Pablo استفاده کرده باشید، حتما با روند کار آشنا هستید. تقریبا در قابلیت‌ها، فرآیند طراحی و بازده این سیستم‌ با مدل‌های یاد شده مشابه است.

طراحی اثر گرافیکی رایگان

برای نمونه ما یک پوستر با عنوان دوچرخه‌سواری در کوه درست کردیم برای شروع از گزینه‌ی “Poster US” استفاده کردیم. و در آنجا چیزی حدود ۲۰۰ پوستر مختلف رایگان وجود داشت.

کمی رنگ سبز حس طبیعت را در بر خواهد داشت پس توجه را به همین مساله می‌دهیم.

پس از آن، باید روی خطوط مختلف متن کلیک کرد تا ویرایش آنها مقدور شود. به سادگی با کلیک کردن بر روی هر جعبه متن یک پنجره بسیار جالب به نمایش در می‌آید:

تغییر اندازه، فونت، تراز، و رنگ با چند کلیک آسان قابل انجام است.بعد از چند دقیقه پوستر سفارشی ما آماده بود.

مطمئنا، خیلی حرفه‌ای بنظر نمی‌رسد و یک نمونه‌ی درخشان از تئوری رنگ نیست، و بجای آیکون دوچرخه کوهستانی به ناچار یک آیکون دوچرخه جاده‌ای قرار دادیم اما برای چند دقیقه کار، بد نیست!
اگر شما از اندازه و سبک حروف یک قالب استفاده کنید نتایج بسیار خوبی خواهید گرفت. الگوها بنظر فوق‌العاده می‌رسند.
البته شما می‌توانید از ابتدا نیز شروع کرده و فقط یک تصویر اضافه کنید، فیلتر اعمال کرده و شروع به اضافه کردن متن و آیکون کنید.

رابط کاربری نمی‌تواند ازین ساده‌تر باشد. همه چیز در چند کلیک خلاصه می‌شود و تمام.

آیا Crello ابزار برای همه است؟

Crello وارد یک بازار شلوغ شده که رقیبانی نظیر Canvas، Piktochart، DesignBold، Stencil، Snappa، Pablo، و بسیاری از گزینه‌های دیگر دارد که تقریبا همان عملکرد را ارائه می‌دهند. و ادعای “یک ابزار طراحی گرافیک برای همه” بسیار جسورانه به نظر می‌رسد.

بیشترین تمرکز Crello به رسانه‌های اجتماعی و پست‌های بازاریابی است، که احتمالا به همین دلیل بسیاری از مردم در وهله اول به دنبال یک ابزار مانند این هستند. گرچه انواعی از قالب‌ها وجود دارد اما انتخاب نسبت به آنچه در سایت‌های مشابه می‌بینید محدودتر است.
اگر می‌خواهید تصویر گرافیکی خود را از ابتدا درست کنید باید یک تصویر برای زمینه انتخاب کنید. البته در اینجا تصاویر زیادی وجود دارد اما بیشتر آن پولی است. آیکن‌ها مشکل مشابهی نداشتند و در Backgrounds هم تصاویر رایگان نمایش داده می‌شود و هم پولی. اضافه کردن متن، آیکون و دانلود و اشتراک‌گذاری عکس فوق‌العاده ساده است. شما می‌توانید پروژه‌های خود را ذخیره کرده و بعدا نیز به آنها بازگردید. تصاویر “الهام گرفته” می‌تواند به شما کمک کند تا بدانید که چه نوع گرافیکی را می‌خواهید ایجاد کنید.

نتیجه‌گیری

Crello بسیاری از گزینه‌های دیگر ابزارهای طراحی گرافیک را در دسترس ندارد. اما اگر هدف اصلی شما برای جمعیت بازاریابی و رسانه‌های اجتماعی است، می‌تواند انتخاب مناسبی برایتان باشد. اما این قشر از مخاطبان واقعا آن را به “ابزار برای همه” بدل نمی‌کند. با اینهمه Crello هنوز هم انتخاب مناسب و معقولی است، مخصوصا برای کسانی که آشنایی زیادی با اپلیکیشن های طراحی گرافیکی ندارند.

Join the Conversation

4 Comments

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *