استفاده از ابزرهای محدودسازی مصرف پهنای باند به شما کمک می‌کند مدیریت بهتری بر روی اینترنت خود داشته باشید و در این وانفسای گرانی اینترنت، خرج کم‌تری روی دست خود گذارید.

ویندوز، خود یک برنامه محدودسازی دارد که بسیار ابتدایی بوده، پس به شما پیشنهاد می‌کنیم دیگر برنامه‌های پیشنهادی ما را نیز امتحان کنید.

Windows 10 Metered Connections

با فعال‌سازی برنامه موجود در ویندوز برای محدودسازی مصرف اینترنت، بعضی از به‌روزرسانی‌های خودکار نیز متوقف خواهند شد. برای اینکار کلیدهای Windows key + I را فشار دهید تا تنظیمات شبکه ظاهر شود و سپس به بخش WiFi یا Ethernet (بسته به نوع اتصال خود) بروید.

اگر به قسمت WiFi رفید از بخش Manage known networks، شبکه مورد نظرتان را پیدا کرده و در قسمت Properties بخش Set as metered connection را به On تغییر دهید.

Windows 10 Metered Connections

و اگر از Ethernet استفاده می‌کنید، مودم خود را انتخاب و به راحتی Set as metered connection را به On تغییر دهید. اما همانطور که گفته شد این ابزار کارایی آنچنانی ندارد پی در ادامه به ابزارهای دیگری نیز اشاره خواهیم کرد.

NetBalancer

NetBalancer

این برنامه کارایی بسیار خوبی دارد. در بدو ورود نمودار زنده‌ای از برنامه‌های مختلف و میزان استفاده آن‌ها از پهنای‌باند را مشاهده خواهید کرد که با بردن موس روی‌ آن‌ها جزییات کامل‌تری نیز نمایش داده می‌شود.

با NetBalancer می‌توانید هر کدام از برنامه‌هایی که به اینترنت متصل می‌شود را به صورت جداگانه محدود کنید. برای این کار روی هر برنامه‌ای که می‌خواهید دبل کلیک کنید. به سراغ Download Priority یا Upload Priority بروید و یا از میزان‌های پیش‌فرض برنامه برای محدودسازی استفاده کنید یا خود عددی برایش تعیین نمایید.

البته امکانات زیادی در برنامه گنجانده شده که توضیحات جزییات آن در حوصله این مطلب نیست، اما مشکل آن‌جاست که جدا از ۱۵ روز اجازه‌ی استفاده رایگان، این برنامه ۴۹٫۹۵ دلار قیمت دارد!

NetLimiter

NetLimiter

از نظر ظاهر NetLimiter کمی کاربردی‌تر است. وقتی وارد آن می‌شوید، اگر حرفه‌ای هم نباشید اعداد و ارقام به خوبی در جای مناسب قرار دارند و به راحتی می‌توان بر حسب پارامترهای مختلف برنامه‌ها را لیست کرد.

یکی از خوبی‌های این برنامه چک‌باکس‌هایی است که به راحتی می‌توان از طریق آن‌ها برنامه‌ها را محدود کرد. مشکل اینجاست که این محدودیت چه برای دانلود و چه برای آپلود ۵ کیلوبایت در نظر گرفته شده است. برای تغییر در این عدد باید به بخش تنظیمات رفته و در برگه Rule عددهای مربوطه را تغییر دهید.

از دیگر امکانات مهم برنامه می‌توان به زمان‌بندی تغییر محدودیت اشاره کرد که فوق‌العاده می‌تواند مشکل گشا باشد. NetLimiter هم ۲۸ روز استفاده آزمایشی خواهد داشت و در نهایت باید ۲۹٫۹۵ دلار برای آن پرداخت کنید.

Net-Peeker

Net-Peeker

این ابزار هم شبیه به دو برنامه دیگری‌ است که به شما معرفی کردیم با این تفاوت که ظاهر بسیار ساده‌ای دارد و در همان صفحه اول با اعدادی بزرگ ورودی و خروجی کلی پهنای باند را به شما نشان می‌دهد.

با توجه به لیستی از برنامه‌ها که در اختیار شما قرار گرفته می‌توانید ببینید چه برنامه‌ای چقدر مصرف دارد. اگر روی هر کدام دبل کلیک کنید جزییات و گراف کاملی از نوع استفاده آن مشاهده خواهید کرد و با کلیک راست بر روی هر برنامه می‌توانید عملیات محدودسازی را روی آن به انجام برسانید.

از خوبی‌های Net-Peeker می‌توان به مسدودسازی اتصال برنامه‌ای به اینترنت هم اشاره کرد که می‌تواند در بعضی مواقع کار ساز باشد. برای استفاده از این برنامه ۳۰ روز مهلت آزمایش خواهید داشت . بعد از آن باید مبلغ ۲۵ دلار برای خریدش هزینه کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *