هنگامی که می‌خواهید یک کسب‌وکار نوپا راه‌اندازی کنید باید ابتدا  اهداف خود را تعیین کنید، تجارت خود را آنالیز و تحلیل کنید و در نهایت فروش موفق داشته باشید؛ در ادامه به معرفی ابزارهای دیگر می‌پردازیم.

استفاده از توئیتر برای توسعه و رونق کسب‌وکارهای اینترنتی

توییتر یکی دیگر از برترین شبکه‌های اجتماعی است که کاربران زیادی به آن اهمیت می‌دهند و از آن استفاده می‌کنند. فعالیت کاربران در توییتر باتوجه به آنکه هدف اصلی این شبکه اشتراک‌گذاری محتوای متنی است، بسیار بیشتر از شبکه‌های اجتماعی دیگر در زمینه اشتراک‌ متن است. در واقع این شبکه در ابتدا به کاربران تنها اجازه اشتراک‌گذاری محتوا و سپس امکان اشتراک‌ تصاویر، ویدیو و فایل صوتی را داده است. آنالیز کاربرانی که شما را در توییتر دنبال می‌کنند، به تدوین استراتژی کسب‌وکار آنلاین شما کمک زیادی می‌کند و با استفاده از آن می‌توانید به افزایش فروش محصولات و خدمات کسب‌وکار اینترنتی خود کمک زیادی کنید. استفاده از ابزارهای آنالیز کاربران در توییتر اهمیت زیادی دارند و استفاده از آنها به شما کمک می‌کنند تا بتوانید محتوای جذاب‌تری تولید کنید. در این بخش قصد داریم به معرفی دو ابزار بسیار مفید و کاربردی در زمینه آنالیز توییتر بپردازیم.

آنالیز رفتار کاربران در پست‌های توئیتر شما با استفاده از ابزار Twitter Analytics

توییتر مانند فیسبوک یک شبکه‌ اجتماعی بسیار پرکاربرد در میان بازاریابان دیجیتال به شمار می‌رود و به دلیل محبوبیت بالای این شبکه، یکی از ابزارهای بسیار مفید برای چنین افرادی است. در مقاله قبلی به بررسی ابزار آنالیز صفحه فیسبوک (Facebook Audience Insights) پرداختیم و در این مقاله قصد داریم به بررسی ابزار آنالیز توییتر نیز بپردازیم!

توییتر نیز مانند فیسبوک از یک ابزار تحلیل قدرتمند برای بررسی رفتار کاربران در صفحه توییتر شما برخودار است که با استفاده از آن قادر به یافتن مطالب پرطرفدار خود خواهید بود. ابزار Twitter Analytics یکی از مفیدترین ابزارهای توییتر است که با استفاده از آن می‌توانید تعامل کاربران خود و تعداد بازدید از یک پست را تحلیل کنید؛ توجه داشته باشید که تعداد لایک یا کامنت پست بیانگر میزان توجه کاربران به صفحه شما نیست و ایجاد یک رابطه میان تعداد مشاهده و تعداد تعامل‌های صورت گرفته توسط کاربران ایجاد کنید.

برخی از ویژگی‌های این ابزار:

  • بررسی میزان محبوبیت‌ پست‌های شما در میان کاربران
  • قابلیت آنالیز رفتار کاربران در صفحه
  • استخراج اطلاعات کلی کاربران نظیر سن، موقعیت مکانی، جنسیت
  • امکان یافتن پست‌های محبوب‌تر در میان کاربران صفحه شما در فیسبوک
  • امکان دریافت گزارش کامل به صورت زنده و لحظه‌ای
  • ارائه نمودارها برای مقایسه فعالیت صفحات فیسبوک در بازه‌های زمانی مختلف

اگر مدیریت یک صفحه توییتر را بر عهده دارید، کافی است با استفاده از ابزار صفحه خود را به صورت کامل آنالیز و تحلیل کنید تا بتوانید استراتژی مربوط به مدیریت صفحات خود در شبکه‌های اجتماعی مختلف را بچینید.

آنالیز کاربران در شبکه اجتماعی توئیتر با استفاده از ابزار Followerwonk

توییتر علاوه بر ابزار Twitter Analytics، مستنداتی را برای توسعه‌دهندگان فراهم کرده است تا بتوانند نرم‌افزارهای تحت وب مختلفی را برای استفاده بهتر طراحی کنند. یکی از ابزارهای بسیار مفید و قدرتمند در زمینه آنالیز صفحات توییتر، ابزار Followerwonk است که با استفاده از آن قادر به آنالیز رفتار کاربران صفحه توییتر خود خواهید بود. این ابزار دارای دو نسخه رایگان و تجاری است که نسخه رایگان آن با وجود محدودیت‌ها، امکانات مفیدی را در اختیار شما قرار می‌دهد اما نسخه تجاری آن اطلاعات بیشتری را برای شما فراهم می‌آورد.

با استفاده از نسخه تجاری این ابزار به راحتی می‌توانید فالورهای خود را آنالیز کنید و میان فالورهای مختلف مقایسه انجام دهید. اما شاید این اطلاعات با استفاده از ابزارهای رایگان دیگر بدست بیاید؛ این ابزار اطلاعات بسیار ارشمند دیگری نظیر موقعیت مکانی کاربران را به شما ارائه می‌کند که بسیار مهم است! فرض کنید بخواهید خدمات خود را در یک شهر ارائه کنید؛ این شهر باید بر اساس آنالیزهای شما و بر اساس بیشترین تعداد مخاطبان شما انتخاب شود تا بتوانید یک کسب‌وکار موفق داشته باشید. جستجوی کاربران بر اساس بخش بیوگرافی کاربران از دیگر امکانات مهم این ابزار است و می‌توانید اکانت‌های مختلف را با هم مقایسه کنید.

برخی از ویژگی‌های این ابزار:

  • قابلیت مقایسه کاربران بر اساس ویژگی‌های فردی
  • قابلیت دست‌یابی به اطلاعات مهمی نظیر موقعیت مکانی کاربران
  • دسترسی به اطلاعات مفید با استفاده از اکانت رایگان
  • دسترسی به اطلاعات بسیار ارزشمند و مفید با استفاده از نسخه تجاری
  • قابلیت بررسی فالورهای مربوط به دیگر صفحات توییتر نظیر رقیبان
  • قابلیت تشخیص اینفلوئنسرهای مناسب کسب‌وکار شما
  • قابلیت افزایش دنبال‌کنندگان به صورت کاملا هدفمند
  • کمک به تدوین استراتژی مفید برای مدیریت صفحه توییتر

استفاده از ابزارهای آنلاین در کسب‌وکارهای آنلاین به رشد و پیشرفت سریع‌تر کمک می‌کنند و با استفاده از آنها به راحتی می‌توانید تمامی فعالیت‌های خود را آنالیز کنید. در این مقاله به بررسی برخی از ابزارهای کاربردی در زمینه مدیریت کسب‌وکار آنلاین پرداختیم و در مقاله بعدی به بررسی برخی دیگر از ابزارهای موجود در این زمینه خواهیم پرداخت.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *