استفاده از شبکه‌های اجتماعی نقش بسیار گسترده‌ای در توسعه و بهبود جایگاه کسب‌وکارهای اینترنتی دارند و نمی‌تواند از اهمیت آن صرف‌‍نظر کرد؛ اگر مدیریت یک کسب‌وکار آنلاین را بر عهده دارید و می‌خواهید جایگاه خود را در میان رقیبان بهبود ببخشید، باید از شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب در میان کاربران نهایت استفاده را ببرید! به طور مثال اگر مدیریت یک سایت اینترنتی را برعهده دارید و روزانه در حال انتشار مطالبی در سایت خود هستید، می‌توانید با انتشار مطالب خود در شبکه‌های اجتماعی از مزایایی برخوردار شوید که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

اهمیت اشتراک‌گذاری مطالب در شبکه‌های اجتماعی نظیر فیسبوک، توییتر و اینستاگرام

اگر بخواهیم به برررسی مسئله اهمیت اشتراک‌گذاری مطالب در شبکه‌های اجتماعی بپردازیم، باید یک نکته را در نظر بگیریم! چیزی که شما در حال انتشار آن در سایت خود هستید، همان محتوا است و نقش اساسی در جذب مخاطبان را دارد. حال باید این موضوع را در نظر بگیرید که محتوا از نظر کاربران و از نظر موتور جستجو حائز اهمیت ویژه‌ای است که در این بخش به بررسی اهمیت آن می‌پردازیم:

  • اهمیت اشتراک‌گذاری محتوا از نظر موتورهای جستجو: اولین موردی که می‌توان به عنوان یک هدف حائز اهمیت برای اشتراک‌گذاری محتوا و مطالب سایت درنظر گرفت، اهمیت اشتراک‌گذاری مطالب برای افزایش رتبه سایت در نتایج‌ جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو است! یکی از فاکتورهای اساسی گوگل برای رتبه‌بندی سایت‌های اینترنتی، استفاده از شبکه‌های اجتماعی و انتشار محتوا و لینک‌‍های سایت در صفحات شبکه‌های اجتماعی است تا بتوانید با اینکار از رقبای خود پیشی بگیرید.
  • اهمیت اشتراک‌گذاری محتوا از نظر کاربران: دومین مسئله‌ای که می‌توانید برای اهمیت اشتراک‌گذاری مطالب در شبکه‌های اجتماعی درنظر گرفت، اهمیت آن برای کاربران و مخاطبان سایت شما است! فرض کنید یک صفحه برای کسب‌وکار خود در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کرده‌اید که در آن کاربرانی نیز شما را دنبال می‌کنند؛ در اینصورت ممکن است چنین دنبال‌کنندگانی روزانه به سایت شما سر نزنند اما روزانه چندین بار به آن شبکه اجتماعی مراجعه کنند. با انتشار محتوای مرتبط با سایت خود می‌توانید آنها را از مطالب جدید سایت مطلع کنید تا برای مطالعه آنها به سایت شما وارد شوند! با اینکار ترافیک و در نهایت رتبه سایت شما افزایش پیدا می‌کند و می‌توانید نتایج حاصل از جستجوی کاربران در موتورهای جستجو نظیر گوگل را افزایش دهید.

در ادامه به بررسی روش‌های افزایش دنبال‌کنندگان کسب‌وکار خود در شبکه اجتماعی توییتر که یک شبکه پرطرفدار برای اشتراک‌گذاری توییت‌های کاربران است، خواهیم پرداخت. توییتر به دلیل امکاناتی که دارد، در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته است و توانسته به یکی از رقیبان سرسخت شبکه‌های دیگر نظیر گوگل، فیسبوک و… تبدیل شود. کسب‌وکارها و تجارت‌های زیادی برای افزایش فروش و مشتریان خود از این شبکه استفاده می‌کنند. روش‌های افزایش دنبال‌کنندگان کسب‌وکار در توییتر عبارتند از:

  1. محتوایی بنویسید که کاربران دیگر آن را ریتوییت کنند!

یکی از قابلیت‌های بسیار کاربردی در توییتر استفاده از ابزار ریتوییت کردن توییت‌های کاربران توسط کاربران دیگر است! این ابزار به شما کمک می‌کند تا بتوانند بدون آنکه محتوای موردنظر خود را کپی کنید، بتوانید دقیقا همان محتوا را با نام نویسنده اصلی آن نمایش دهید. هرچه محتوای شما جذاب‌تر باشد، کاربران بیشتری توییت‌های شما را مطالعه می‌کنند و شانس شما برای افزایش لایک و ریتوییت‌های آن افزایش می‌یابد. بنابراین سعی کنید در صفحه توییتر خود محتوای جذاب بنویسید و سعی کنید به نوعی از کاربران خود بخواهید محتوای شما را ریتوییت کنند که البته بازهم به کیفیت و جذابیت محتوای شما باز می‌گردد؛ در نتیجه اگرچه ریتوییت کردن توییت‌ها امری بسیار آسان است اما ملاک اصلی دقیقا همان محتوای تولیدی است تا بتوانید کاربران را وادار به اشتراک‌گذاری محتوای تولیدی شما کنند.

  1. ارائه یک بیوگرافی کامل، جذاب و حرفه‌ای

بیوگرافی شامل از عناصر مختلفی تشکیل شده است که هریک از این بخش‌ها اهمیت بسیار زیادی برای کاربران دارد. اولین بخشی که یک کاربر به آن توجه می‌کند، نام‌کاربری شما است! در قدم اول هنگامی که کاربر از سایت شما بازدید می‌کند، نام حساب‌کاربری شما را بررسی می‌کند؛ بنابراین در انتخاب نام حساب کاربری خود توجه زیادی داشته باشید تا در آزمون قدم اول کاربران موفق شوید. همچنین توجه داشته باشید یوزرنیمی که استفاده می‌کنید کاملا باید خوانا باشد و کاربران بتوانند آن را مشاهده کنند. در بیوگرافی خود نیز توضیحاتی درباره کسب‌وکار و تجارت خود بنویسید و باید سعی کنید این توضیحات مختصری از فعالیت‌های تجاری شما باشند.

تصویر پروفایل شما نیز می‌تواند بسیار مهم باشد! در تصویر پروفایل شما باید نشانی از کسب‌وکار شما باشد و زیبایی و خلاقیت آن کاملا در دید کاربران قرار بگیرد. در تصویر پروفایل خود می‌توانید از لوگوی تجاری خود که توسط طراحان مجرب طراحی‌ شده است استفاده کنید. همانطور که استفاده از تصویر شخصی افراد در پروفایل آنها بسیار مهم است، استفاده از لوگوی تجاری شما در کسب‌وکارهای خود نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. یکی از روش‌های تلفیق تجارت و مدیریت کسب‌وکار، استفاده از تصویر شخصی مدیریت کسب‌وکار به جای لوگو است. اینکار می‌تواند به شما کمک کند تا محبوبیت خود را در میان کاربران خود افزایش دهید و بتوانید کاربران بیشتری را در صفحه توییتر خود جذب کنید.

در این مقاله به بررسی برخی از روش‌های افزایش مخاطبین و دنبال‌کنندگان در شبکه اجتماعی توییتر پرداختیم که با استفاده از آن می‌توانید محبوبیت خود را در میان کاربران این شبکه اجتماعی افزایش دهید. همچنین با استفاده از روش‌هایی که در مقالات بعدی به بررسی آن می‌پردازیم می‌توانید دنبال‌کنندگان صفحه خود را افزایش دهید و لایک‌های پست‌های خود را صفحه کسب‌وکار خود افزایش دهید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Join the Conversation

2 Comments

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *