یکی ازمهم‌ترین و پول‌سازترین شاخه‌های استریم در حال حاضر، استریم بازی‌های کامپیوتری به حساب می‌آید. طی سال‌های اخیر خیلی‌ها از طریق بازی‌های مثل فورتنایت، وارکرفت، کانتر و … به پول‌های زیادی دست پیدا کرده‌اند و همین باعث شده تا روز به روز به تعداد استریمر‌های بازی‌های کامپیوتری اضافه شود.

برای این که شما هم به جرگه استریمرهای بازی مورد علاقه خود اضافه شوید، یک سری ابزارها نیاز دارید که در بعضی بخش‌ها، با استریم معمولی متفاوت خواهد بود.

اینترنت پر سرعت

قبل از این که ایده‌ی استریم به ذهنتان برسد، باید در نظر بگیرید که استریم کردن، نیاز به اینترنت پرسرعت با ثبات بالا دارد. اغلب استریمرها به سراغ یوتیوب و توییچ می‌روند و این سایت‌ها پیشنهاد می‌کنند که شما اینترنت 25 مگابیت در ثانیه داشته باشید که البته این رقم برای استریم با کیفیت 4K است اما خب برای کیفیت 1080 رقم بسیار پایین‌تر هم مشکل شما را حل خواهد کرد. مشکل اصلی اینجاست که در بیشتر موارد، سرعت آپلود در اینترنت ایران محدود است و فقط اینترنت همراه است که چنین سرعتی را به شما می‌دهد و هزینه‌ی استریم در ساعات طولانی روی اینتر همراه، زیاد می‌شود.

در مورد اینترنت یک مسئله دیگر هم وجود دارد. شما برای استریم و انجام بازی به اینترنت‌های جدا احتیاج دارید. بازی‌های رقابتی به شدت به کیفیت اینترنت وابسته هستند و اگر شما به طور همزمان با یک اینترنت، هم استریم کنید و هم بازی کنید، مسلما این کار امکان پذیر نخواهد بود.

کامپیوتر

کامپیوتری که توانایی اجرای بازی‌های با کیفیت بالا را داشته باشد، به خودی خود گران خواهد بود. کارت‌های گرافیک هزینه‌ی سنگینی دارند و برای یک کامپیوتر گیمینگ، باید CPU قدرتمند و به طبع آن دیگر قطعات را نیز با کیفیت بالا تهیه کنید. در نظر بگیرید که اغلب استریمرها، نیاز به دو دستگاه یکی برای استریم و دیگری برای بازی دارند. البته دستگاه مربوط به استریم را می‌توانید ضعیف‌تر تهیه کنید. می‌شود روی همان دستگاه بازی و استریم کنید اما مشکل اینترنت و همچنین کندی اجرای بازی گریبان‌گیر شما خواهد بود.

میکروفون

خیلی از استریمرها خود را در موقع بازی به نمایش نمی‌گذارند اما مهم است که شما صدایی با کیفیت بالا داشته باشید. میکروفن یقه ای بویا BY-M1 انتخابی ارزان برای شروع کار است که قیمت چندانی ندارد، اما اگر توان هزینه کردن دارید، پیشنهاد می‌شود، حتما به سراغ میکروفون‌های حرفه‌ای‌تر مثل HyperX QuadCast یا PreSonus Revelator یا Shure MV7‌ بروید.

دوربین

یکی از موثرترین راه‌ها برای جذب مخاطب این است که چهره شما را دیده و با شما ارتباط برقرار کنند. از همین رو، استریم بدون تصویر خودتان، خیلی از اوقات تاثیر بسیار کم‌تری خواهد داشت. برای این که تصویر خود را روی ویدیو داشته باشید، خیلی اوقات داشتن یک وبکم HD مثل Logitech C922 Pro یا Razer Kiyo کفایت می‌کند و این دوربین‌ها کیفیت بالایی هم دارند. اما اگر می‌خواهید بیشتر هزینه کنید و یک دوربین بدون آینه برای این کار در نظر بگیرید، دوربین Cannon M50 یا سونی 6100 انتخاب‌های مقرون به صرفه و در عین حال بسیار با کیفیتی بوده که مدل اولی، فیلم‌بردرای 4K نیز می‌کند.

نور

وقتی قرار باشد تصویر خودتان را نمایش دهید، حتما باید نورهای مناسب برای بهتر دیده شدن نیز به کار ببرید و فقط استفاده از نورهای اتاق به هیچ وجه کافی نخواهد بود. نورهای LED مخصوص استریم که خود دارای نرم کننده هستند یا حتی رینگ لایت‌ها، انتخاب خوبی هستند. Elgato Key Light Air انتخابی عالی برای این کار است اما کمی قیمت آن گران بوده و با نورهای شبیه به این نیز کارتان راه خواهد افتاد

پرده سبز

به غیر از پایه‌های نگهداری دوربین و میکروفون که جزو بدیهیات هستند، نیاز به یک پرده سبز کروما کی و یک پنل برای نگهداری آن دارید. حتی اگر پنل را هم نخرید، می‌توانید از پایه‌های نگهدارنده استفاده کنید. با استفاده از این پرده‌های سبز و برنامه‌های مخصوص استریم، می‌توانید تصویر پشت خود را حذف کنید یا قابی زیبا دور تصویر خود بگذارید تا استریم شما شکیل‌تر شود. فقط حواستان باشد که حتما پرده در سایز کوچک تهیه کنید چون پرده‌های بزرگ هم جای بیشتری از شما می‌گیرند و هم این که نیاز به پایه‌های مخصوص به خود دارند.

استریم دک

این گزینه جزو واجبات نیست و بیشتر به درد کسانی می‌خورد که کاربرهای خود را جذب کرده و به درآمد رسیده‌اند. اما داشتن یک استریم دک کار شما را خیلی راحت می‌کند. از جمله استریم دک‌های معروف می‌شود به Elgato Stream Deck اشاره کرد.

 

Join the Conversation

1 Comment

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *