اگر می‌خواهید یک استریمر روی توییچ یا یوتیوب شوید، به یک غول برای اجرای بازی‌ها و استریم توامان احتیاج دارید. البته آن‌ها که قصد اجرا و استریم از روی کنسول بازی خود را دارند، از این قائده مستثنی هستند، اما همین کاربران هم اگر بخواهند ویدیوهای خود را ضبط کنند و سپس ویرایش کنند، به کارت کپچر و همچنین دستگاهی قوی برای ویرایش ویدیو محتاج خواهند بود.

اما در نوشته‌ی امروز بیشتر تمرکز ما روی کاربران PC بوده و این که به چه سخت‌افزاری احتیاج دارند تا بتوانند به عنوان یک استریمر فعالیت کنند. اگر هم مطلب ما در مورد شروع به کار به عنوان استریم را نخوانده اید، حتما سری به این پست بزنید.

  • اینترنت پرسرعت

قبل از هر چیزی باید ببینید آیا می‌توانید اینترنت پرسرعت برای انجام کار خود داشته باشید. بسیاری از استریمرها از پهنای باند زیاد استفاده می‌کنند تا هم بتوانند بازی‌های آنلاین را تجربه کنند و هم این که توامان ویدیویی با کیفیت از خود با بازی به صورت زنده پخش کنند. این کار نیاز به اینترنت پرسرعت و با ثبات دارد.

  • پردازنده

خیلی از آن‌ها که آشنایی لازم با دستگاه‌های مدرن ندارند، فکر می‌کنند این کارت گرافیک است که بار بیشتر اجرای بازی‌های سنگین را به دوش می‌کشد، در صورتی که در حال حاضر پردازنده یا همان CPU از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. پردازنده در کنار کمک به اجرای بازی باید صدا و تصویر شما را نیز برای استریم پردازش کرده و در نهایت باعث کندی هیچ یک از این بخش‌ها نباشد. پردازنده‌های جدید Ryzen و نسل 8 به بالای اینتل برای استریمرها بسیار مناسب هستند. اگر می‌خواهید از اینتل خرید کنید، حتما به سراغ Core i7 نسل 8 و 9 بروید. پردازنده‌های 1800X رایزن و قوی‌تر نیز می‌توانند عملکردی عالی داشته باشند.

اما اگر قصد دارید هزینه‌ی زیادی کرده و دستگاهی عالی ببندید، سراغ رایزن Threadripper یا اینتل سری Core X بروید.

  • رم

دستگاه‌های جدید همگی از رم‌های DDR4 پشتیبانی می‌کنند و با توجه به این که شما چندین کار را همزمان باید انجام دهید، بهتر است از حداقل 16 گیگ رم بهره ببرید. اما عدد مناسب برای شما 32 گیگ خواهد بود و کم‌تر از آن، احتمالا در اجرای بازی‌های سنگین و استریم توامان با مشکلاتی مواجه شود. انکود همزمان ویدیو موقع استریم حجم زیادی از رم را به خود اختصاص می‌دهد و از همین رو باعث افت فریم می‌شود.

  • کارت گرافیک

کارت گرافیک بخش قابل توجهی از بار اجرای بازی‌ها و همچنین پردازش‌ ویدیو استریم را به دوش می‌کشد. پس پای این قطعه حسابی باید هزینه کنید. انتخاب‌های ایده‌آل در حال حاضر GeForce GTX 1080، 2080 یا مدل‌های قوی‌تر است. با این که کارت‌های گرافیک AMD هم بسیار قوی هستند، اما Nvidia ابزارهایی دارد که می‌تواند در استریم ویدیوها موقع بازی کردن کمک حال شما باشد.

  • هارد

یکی از جاهایی که احتمالا خیلی به هزینه‌ی بالای آن فکر نکرده باشید، بخش هارد دستگاه شما است. شما می‌توانید از HDD استفاده کنید، اما واقعیت این است که استفاده از SSD به بهبود روند کار شما کمک شایانی می‌کند. هاردهای SSD سرعت بسیار بهتری دارند و انجام چند کار همزمان را بهتر پیش می‌برند. البته با توجه به این که بازی‌ها حجم بالایی دارند، شما هم باید SDD با حجم بالا، حداقل یک یا دو ترابایت تهیه کنید، که به هیچ وجه ارزان نیست. در کنار SSD، یک HDD هم برای دستگاه خریداری کنید تا ویدیوها و فایل‌ها را روی آن نگهداری کنید.

  • میکروفون

فراموش نکنید که شما در هنگام استریم، همیشه باید با کسانی که ویدیو شما را تماشا می‌کنند، در ارتباط باشید. به همین دلیل است که کیفیت میکروفون شما از اهمیت بالایی برخوردار است. بهتر است از مدل‌های رومیزی استفاده کنید که برایتان راحت‌تر باشد. مدل‌هایی همچون Blue Yeti X قیمت نسبتا بهتری دارند و با کیفیت خوب خود، انتخاب بیشتر استریمرها هستند. نیاز نیست چند ده میلیون برای میکروفون هزینه کنید، اما حتما یک چیز آبرومند برای خود بخرید.

  • وبکم

همانطور که میکروفون اهمیت دارد، وبکم نیز اهمیت ویژه‌ای دارد. مدل خاصی را به شما معرفی نمی‌کنیم، اما با توجه به اهمیت کیفیت تصویر، حتما باید دوربینی انتخاب کنید که حداقل کیفیت 1080p را داشته باشد.

یک سری تجهیزات هم هستند که به صورت عمومی برای بازیکن‌هایی که به صورت رقابتی کار می‌کنند، اهمیت خواهند داشت. مثل مانیتور با فریم ریت بالا، میز مناسب و … که آن‌ها را حتما باید مدنظر داشته باشید. چون استریم موفق حتما باید بازیکن خوبی هم باشد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *