در روزهایی که هر کدام از سرویس‌های استریم آنلاین با هزینه‌های ماهانه سعی بر جلب کاربران بیشتر و درآمدزایی بهتر دارند، Tubi به عنوان یک سرویس استریم رایگان با مجموعه‌ای فیلم‌های کلاسیک، عناوین خاص و سریال‌های جالب سر و کله‌اش پیدا می‌شود و خیلی زود به محبوبیت بالایی میان کاربران می‌رسد.

این سرویس استریم بر پایه تبلیغات بنا شده، اما آنقدرها در میان دیدن فیلم مزاحم شما نمی‌شود.

Tubi دقیقا چیست؟

حتما در مورد نتفلیکس، HBO MAX یا دیگر سرویس‌های استریم فیلم و سریال شنیده‌اید. اما باید بدانید که کانال‌های اینترنتی کم‌تر معروفی هم در دنیا هستند که اغلب یک هزینه‌ی ماهانه از شما می‌گیرند. جالب این که Tubi در سال 2014 در آمریکا شروع به فعالیت کرده بود و بسیار محتاط پیش می رفت تا این که در سال 2020 فاکس آن را خریداری و سپس شروع به تبلیغات برایش کرد.

بر خلاف بسیاری از سایت‌های اینترنتی پخش رایگان فیلم و سریال، Tubi کاملا قانونی بوده و 100 درصد درآمدش از طریق پخش تبلیغات است و هیچ پلن اشتراک ماهیانه ندارد. با این که تعداد این تبلیغات‌ زیاد نیست، اما مدت آن‌ها نیز نهایتا 1 یا دو دقیقه است که باعث می‌شود در طول یک فیلم دو ساعته، نهایتا 10 دقیقه زمان شما را بگیرد که برای دیدن یک فیلم رایگان به صورت قانونی، کاملا ارزشش را دارد. البته تعداد تبلیغات بستگی به فیلم یا سریالی که نگاه می‌کنید هم دارد، مثلا تعداد تبلیغات در یک فیلم درجه دو خیلی کم‌تر از تبلیغاتی است که موقع دیدن سریال  MasterChef خواهید دید.

آیا  Tubi ارزش وقت گذاشتن دارد؟

حالا این سوال پیش می‌آید، آیا Tubi ارزش این را دارد که برایش وقت بگذارید؟ حتی اگر قانونی نگاه کردن فیلم‌ها آنقدر برایتان مهم نباشد، باید در نظر بگیرید که عناوین کلاسیک بسیار جذابی در Tubi وجود دارند که برای دوست داران سینما ارزشمند هستند. یکی از مخاطبین هدف Tubi دنبال کنندگان جدی سینماست که قصد دارند فیلم‌هایی خارج از چرخه‌ی فیلم‌های گران قیمت هالیوودی را دنبال کنند.

در حال حاضر بیش از 20 هزار فیلم و سریال در این مجموعه وجود دارد که البته شامل چندین فیلم کلاسیک خیلی خوب، فیلم‌های مستقل بسیار زیبا، سریال‌های عالی و البته حجم زیادی از فیلم‌های درجه دو می‌شود. با این حال دیدن کلکسیون فیلم‌های هیچکاک و بسیاری فیلم‌ها که در کلاس‌های فیلم‌سازی تدریس می‌شوند، لذت بخش خواهد بود.

اما بدون شک یکی از نقاط قوت دیگر Tubi، فیلم‌های مستقل است. فیلم‌هایی که در بسیاری از موارد ممکن است اسمش را هم نشنیده باشید، اما جوایز زیادی برده باشند. فیلم‌هایی مثل Miss Stevens که در سال 2016 اکران شده بود و از جمله‌ فیلم‌های بسیار قوی در آن سال به شمار می‌رفت.

چطور فیلم‌ها و سریال‌های Tubi را تماشا کنیم؟

اول این که Tubi برای کاربران ایرانی مسدود است، پس باید حتما آی پی خود را تغییر دهید تا به آن دسترسی داشته باشید. اما خوشبختانه کار کردن با سایت و اپلیکشن آن بسیار ساده بوده و با توجه به رایگان بودن، به راحتی می‌توانید در آن ثبت نام کرده و فیلم‌های مورد نظر خود را ببینید.

به جز سایت، اپلیکیشن برای iOS و اندروید عرضه شده و کاربری ساده‌ای دارند و خیلی روان و سبک کار می‌کنند. همچنین شما می‌توانید Tubi را به وسیله‌ی اپلکیشن‌های مخصوص تلویزیون‌های هوشمند روی انواع تلویزیون‌های، Xbox و پلی‌استیشن نیز تماشا کنید.

کیفیت تصویر فیلم‌ها و سریال‌ها در Tubi

همین اول کار بگوییم که Tubi با کیفیت 4K یا حتی 1080p فیلمی ارائه نمی‌کند و بهترین کیفیتی که می‌توانید فیلم‌ها را در آن ببینید، 720p است. البته برای خیلی‌ها این مسئله مهمی نیست، مخصوصا این که خیلی از عناوین کلاسیک، عملا کیفیتی بهتر از این ندارند و مضاف بر این که پلت‌فرمی که از آن استفاده می‌کنید، کاملا رایگان است.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *