کسب‌وکار آنلاین برخلاف کسب‌وکارهای آفلان ممکن است به بودجه زیادی نیاز نداشته باشند اما در این مسیر ابزارها هستند که به شما کمک می‌کنند تا کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنید، اهداف خود را تعیین کنید، تجارت خود را آنالیز و تحلیل کنید و در نهایت فروش موفق داشته باشید. برخی از ابزارهای مفید که در مدیریت کسب‌وکار نوپا به شما کمک زیادی می‌کنند را به شما معرفی می‌کنیم.

افزایش مخاطبان و نرخ تبدیل کسب‌وکارهای آنلاین با ابزار SumoMe

در میان کسب‌وکارهای مختلف، کسب‌وکارهای آنلاین قدرت توسعه و رشد بسیار بالایی دارند که مهم‌ترین هدف آنها نیز افزایش مخاطبان و پس از افزایش نرخ تبدیل کاربران به مشتری است! اگر شما نیز مدیر یک کسب‌وکار آنلاین باشید، قطعا مهم‌ترین هدف شما توسعه و افزایش فروش کسب‌وکارتان است. بنابراین هیچ کسب‌وکاری وجود ندارد که اولین هدف آن کسب درآمد و توسعه کسب‌وکار نباشد.

ابزارهای مختلفی وجود دارند که با استفاده از آنها می‌توانید نرخ تبدیل سایت خود را افزایش دهید اما مهم‌ترین مسئله داشتن استراتژی بهینه برای رسیدن به چنین هدفی است. تعداد مشتریان در کسب‌وکارهای آنلاین محدود نیستند و همین مسئله باعث شده است تا تمامی کسب‌وکارهای آنلاین در تمامی مراحل فعالیت خود از گذشته تا کنون به دنبال افزایش فروش خود باشند؛ به طور مثال شرکت‌های بزرگی نظیر گوگل و اپل پس از گذشت چندین دهه از فعالیت خود، هنوز هم بر روی مسئله افزایش مشتریان خود کار می‌کنند و همین مسئله باعث شده تا ابزارهای مختلفی با استفاده از استراتژی‌های موفق برای توسعه کسب‌وکار بوجود بیایند.

ابزار SumoMe یک ابزار بسیار قدرتمند و حرفه‌ای است که به شما کمک می‌کند تا مخاطبان خود را افزایش دهید و افزایش مخاطبان می‌تواند شانس زیادی برای افزایش مشتریان را برای شما فراهم آورد. یکی از قابلیت‌های بسیار جالب این ابزار، قابلیت پیگیری رفتار کاربران در سایت است که با استفاده از آن قادر به بهینه‌سازی بخش‌های مختلفی از سایت خود خواهید بود. نسخه رایگان این ابزار محدودیتی ندارد اما تعداد افرادی که می‌توانند در سایت شما مشترک شوند تنها ۲۰۰ نفر است! البته این یک فرصت بسیار عالی برای شما است تا پس از استفاده از نسخه رایگان و جذب ۲۰۰ مخاطب، اگر این ابزار برای شما مفید بوده، اقدام به تهیه‌ نسخه‌های تجاری آن کنید.

برخی از ویژگی‌های ابزار SumoMe

  • قابلیت دریافت ایمیل مشتریان و قرار دادن آن در لیست دلخواه
  • قابلیت ایجاد دکمه‌های Call to Action و افزایش تاثیرگذاری آن در سایت
  • قابلیت بررسی رفتار کاربران با استفاده از نمودارهای گرمایی (نمودارهایی که در آن رفتار کاربران بررسی می‌شود و بخش‌های محبوب کاربران با رنگ خاصی نمایش داده می‌شوند.)
  • قابلیت اتصال به ابزارهای مختلفی نظیر ابزارهای اشتراک‌گذاری عکس و فیلم

پیدا کردن صفحات خراب سایت و رفع مشکلات آنها با ابزار Screaming Frog

مشکلات فنی وب‌سایت یکی از مهم‌ترین مسائل مربوط به کسب‌وکارهای آنلاین است و در مواقع مختلف ممکن است کسب‌وکار شما نیز از لحاظ فنی با مشکل مواجه شود! تمامی فعالیت‌های یک کسب‌وکار آنلاین بر روی وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی می‌چرخند و مشکلات سایت باید در سریع‌ترین زمان ممکن رفع شوند. داشتن یک تیم فنی خوب برای کسب‌وکارهایی که درآمد خوبی دارند، یک راه‌حل بسیار عالی است اما اگر کسب‌وکار شما نوپا و کوچک باشد استخدام تیم فنی هزینه‌های زیادی را برای شما خواهد داشت!

بنابراین استفاده از ابزارهایی که شما را در این مسیر یاری کنند، راه‌حل معقول‌تری است. اخیرا در سایت‌های فارسی سرویس‌هایی تحت عنوان پشتیبانی و مدیریت وب‌سایت بوجود آمده‌اند که با هزینه‌های مناسب می‌توانید مشکلات سایت خود را به دست چنین افرادی بسپارید و با برون‌سپاری کار، دیگر نیازی به تیم فنی نخواهید داشت. ابزار Screaming Frog نیز یک ابزار بسیار قدرتمند است که به بررسی صفحات وبسایت می‌پردازد و در صورت وجود مشکل در یکی از صفحات، راه‌حل آن را به شما ارائه می‌کند.

این ابزار دو نسخه رایگان و تجاری در اختیار کاربران قرار داده است که نسخه رایگان آن اجازه می‌دهد تا ۵۰۰ صفحه از سایت خود را بدون محدودیت‌های دیگر بررسی کنید. یافتن لینک‌های خراب، یافتن مطالب تکراری، URLهای تکراری و موارد نظیر آن بر روی سئو تاثیر منفی خواهند داشت که این ابزار به شما کمک می‌کند تا در مدت‌زمان کوتاه آنها را پیدا کنید.

برخی از ویژگی‌های ابزار Screaming Frog:

  • قابلیت یافتن صفحات خراب سایت
  • قابلیت پیدا کردن صفحات تکراری
  • قابلیت پیدا کردن مشکلات ریدایرکت صفحات
  • مشکلات دسترسی موتور جستجو به صفحات مختلف سایت
  • یافتن صفحاتی که در آن تگ‌های متا وجود ندارند

بنابراین این ابزار علاوه یافتن مشکلات صفحه، به شما کمک می‌کند تا سایت شما از نظر موتورهای جستجو نیز بهینه‌تر شوند و سایت مربوط به کسب‌وکار شما از لحاظ فنی مشکلی نداشته باشد.

استفاده از ابزارهای آنلاین در کسب‌وکارهای آنلاین به رشد و پیشرفت سریع‌تر کمک می‌کنند و با استفاده از آنها به راحتی می‌توانید تمامی فعالیت‌های خود را آنالیز کنید. در این مقاله به بررسی برخی از ابزارهای کاربردی در زمینه مدیریت کسب‌وکار آنلاین پرداختیم و در مقاله بعدی به بررسی برخی دیگر از ابزارهای موجود در این زمینه خواهیم پرداخت.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *