اگر می‌خواهید ارسال ایمیل بعد از ثبت نام کاربر در سایت وردپرسی خود را انجام دهید، افزونه‌های زیادی در این مورد به شما کمک می‌کنند. به عبارت ساده‌تر ممکن است بخواهید به کاربری ایمیل خوش‌‌آمد گویی ارسال کنید! اگر شما اجازه ثبت‌‌نام کاربر در وب‌سایت را می‌‌دهید از آن پس هر کاربر که در وبسایت وردپرسی شما ثبت نام کند یا عملی را انجام دهد یک ایمیل از سمت شما دریافت میکند. برای ارسال ایمیل سفارشی در وردپرس ادامه مطالب را دنبال کنید. با این که در حال حاضر کاربر از سایت شما ایمیل خوش‌‌آمد گویی یا راهنمای سایت را دریافت نمی‌کند، اما ما اینجا به شما می‌گوییم که چطور این کار را انجام دهید.

چرا باید ایمیل خوش آمد گویی به کاربر ارسال کنیم؟

سیستم وردپرس به صورت پیش‌‌فرض ایمیلی را برای کاربرانی که تازه ثبت‌‌نام کردن ارسال می‌کند اما این ایمیل برای وبسایت ما و یا کاربران ما شخصی سازی نشده است! در اینجا حالت‌‌های مختلفی را که می‌تواند به شما در ارسال ایمیل سفارشی به مخاطبان وردپرسی کمک کند، آموزش می‌دهیم. اگر وبسایتی دارید که به ازای عضویت پول دریافت می‌‌کنید، باید در ایمیل خود این نکته را ذکر کنید و به مخاطب نحوه عملکرد وبسایت خود را بگویید تا بتواند با شما تعامل راحت‌‌تری داشته باشد. اگر وبسایت فروشگاهی دارید می‌توانید با ارسال ایمیل، کاربران را به صفحه محصول مورد نظر خود هدایت کنید یا پیشنهادات خود را از طریق ایمیل به آن‌ها منتقل کنید. شاید وبسایتی داشته باشید که چند نویسنده دارد! با ارسال ایمیل به کاربران می‌‌توانید سبک نوشتار خود را به آن‌ها اطلاع بدید و از آن‌ها بخواهید شما را در شبکه‌های اجتماعی آن‌ها به اشتراک بگذارند یا به آن‌ها یاد دهید که چطور در سایت شما بنویسند. یک ایمیل سفارشی می‌تواند تجربه کاربر را بهبود ببخشد و به شما این اطمینان را بدهد که کاربر بعد از ثبت‌‌نام در وبسایت شما، شما را فراموش نمی‌کند! حالا میخواهیم نگاهی به راهکارهای ارسال ایمیل سفارشی به کابر را مورد بررسی قرار بدیم و یاد بگیریم چطور یک ایمیل خوش‌‌آمد گویی سفارشی تنظیم کنیم.

ارسال ایمیل بعد از ثبت نام کاربر

این کار خیلی ساده است اما انعطاف پذیر نیست و شما هنگام ثبت نام کاربر، فقط می‌توانید یک ایمیل سفارشی برای خوش‌‌‌آمد گویی به آن‌ها ارسال کنید. خب برای ارسال ایمیل بعد از ثبت نام کاربر اولین کاری که باید انجام دهید این است که افزونه Better Notifications for WP را در وردپرس خود نصب کنید. بعد از نصب و فعال سازی برای ایجاد یک ایمیل سفارشی به بخش اعلان ها، سپس ایجاد صفحه جدید را بزنید.

ابتدا باید عنوان مناسبی را برای اعلان و ایمیل خود انتخاب کنید. پس از آن گزینه ایمیل جدید برای کاربر را انتخاب کنید سپس با نوشتن یک موضوع یا پیام جدید می‌توانید یک ایمیل سفارشی را شراع کنید. یک نکته مهم این است که برای اضافه کردن کد های کوتاه به ایمیل و روی یافتن کد کوتاه کلیک کنید، برای مثال برای نمایش نام کاربر می‌توانید از کد کوتاه [email_user_display_name] در ایمیل خود استفاده کنید. بعد از نوشتن ایمیل روی دکمه ذخیره کلیک کنید تا ایمل ذخیره شود.

یک نکته جالب در این افزونه وردپرس این است که اجازه می‌دهد شما یک ایمیل سفارشی را به صورت تست برای خود ارسال کنید. برای این کار بر روی ارسال یک ایمیل آزمایشی کلیک کنید تا برای شما یک ایمیل آزمایشی ارسال شود. همچنین می‌توانید خود را با ایجاد یک حساب کاربری جدید، ایمیل را تست کنید.

مطمئن شوید وردپرس شما ایمیل ارسال می‌کند!

به دلایل مختلف امنیتی ممکن است شرکت‌های میزبان وب یا همان هاستینگ وردپرس قابلیت ارسال ایمیل از سرورها را غیر فعال کرده باشند تا از سو استفاده جلوگیری کنند. اما این به این معنی نیست که ایمیل شما به دست کاربر نخواهد رسید؛ نگران نباشید یک راه حل آسان وجود دارد. باید از افزونه WP Mail SMTP استفاده کنید که این امکان را به شما می‌دهد تا برای ارسال ایمیل‌ها از سرار SMTP استفاده کنید.  افزونه WP Mail SMTP by WPForms یکی از گزینه‌های بسیار محبوبی است که با قابلیت‌های ویژه خود امکان برقراری ارتباط وردپرس با میل‌سرور گوگل را به وجود آورده‌ و بستری فراهم کرده که بدون محدودیت و به‌سادگی قادر به دریافت و ارسال ایمیل از طریق میل سرور گوگل خواهید بود. این افزونه تاکنون توانسته امتیاز ۴٫۵ از ۵ و بیش از ۷۰۰۰۰۰ نصب فعال را در مخزن وردپرس به ثبت برساند. ابتدا افزونه WP Mail SMTP by WPForms را دانلود کرده و سپس از مسیر افزونه‌ها و زیر منوی افزودن آن را نصب و فعال کنید. پس از نصب و فعال‌سازی افزونه، زیر منوی جدیدی به نام WP Mail SMTP به بخش تنظیمات وردپرس اضافه خواهد شد.

پیکربندی افزونه

برای شروع تنظیمات و پیکربندی افزونه از منوی تنظیمات بر روی زیر منوی WP Mail SMTP کلیک کنید. صفحه تنظیمات شامل سه سربرگ است:

  • تنظیمات: برای پیکربندی و ارتباط با میل سرور گوگل از این سربرگ کمک می‌گیریم.
  • Email Test: به‌منظور ارسال ایمیل و تست تنظیمات این بخش مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • Misc: به‌منظور مخفی‌سازی اعلان‌های مرتبط با افزونه به بخش Misc مراجعه می‌کنیم.

برای پیکربندی و برقراری ارتباط بین افزونه و میل سرور به سربرگ تنظیمات رجوع کنید و مطابق با توضیحات زیر، پیکربندی لازم را اعمال کنید.

  • ایمیل ارسال‌کننده: در این کادر آدرس ایمیل فرستنده را وارد کنید.
  • نام ارسال‌کننده: نام ارسال‌کننده ایمیل را در این بخش بنویسید.
  • تابع ارسال‌کننده: از این قسمت مشخص می‌کنیم که برای ارسال و دریافت ایمیل‌ها از چه طریقی اقدام شود. از این بخش گزینه Gmail را انتخاب کنید تا زمینه ارتباط با میل سرور smtp وردپرس گوگل فراهم شود.

در مقاله بعدی به بررسی ادامه این موارد می‌پردازیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *