اگر از همراهان همیشگی پرشین تولز هستید، حتماً مقاله قبلی در مورد تاثیر شبکه‌های اجتماعی در سئوی سایت را خوانده‌اید! در این مقاله هم قصد داریم به بررسی ادامه این بحث بپردازیم تا بتوانید سئوی سایت خود را بهبود ببخشید. بزرگترین چالشی که پیش روی صاحبان کسب و کارهای اینترنتی است: افزایش ترافیک وب سایت به صورت کاملاً هدفمند!

دانستن اینکه از کجا شروع کنید و چطور در بین هزاران وب‌سایت و فروشگاه اینترنتی دیگر که برای جلب توجه همان ترافیک در حال رقابت هستند یک چالش بزرگ به شمار می‎رود. یک هفته است که درگیر راه اندازی یک فروشگاه به عنوان یک منبع درآمد جانبی هستم و نکاتی که برای خودم یادداشت کرده‌ام را با شما به اشتراک می‌گذارم و سعی می‌کنم اتفاقات و تجربیات هفته‌های آینده را نیز به مرور مکتوب نموده و با شما به اشتراک بگذارم. رشد بالای اینترنت در دسترس مردم به واسطه گسترش شبکه‌های تلفن همراه و اعتماد سازی دولتی در این رابطه باعث شده است رقابت وصف ناپذیر و نیز گسترش بازار بزرگی در ایران بوجود آید. امروز شرکت‌هایی در حال ورود به بازار فروش‌های اینترنتی هستند که تا به امروز هیچ علاقه‌ای به اینترنت نداشته‌اند. در این یادداشت من چند تکنیک خوب در اختیار شما قرار می‎دهم که به شما در توسعه‎ی جامعه‎ی آنلاین‌تان کمک نماید و ترافیک ورودی به وب‌سایت شما را در راستای افزایش فروش بالا ببرد. پیشنهاد می‌کنم از این بین استراتژی‎ها و تاکتیک‎هایی که برای فعالیت تجاری شما مناسب است را انتخاب کرده و در تجارت و یا استراتژی های بازاریابی اینترنتی خود بکار ببندید. امیدوارم شاهد رشد فعالیت تجاری شما در وب باشیم.یکی از ساده‌ترین راه‎ها برای توسعه‎ی شبکه شما ارائه محتوا به صورت ثابت و منظم است.

تجربه به من نشان داده است که مخاطبین مختلف نسبت به توالی‎های متفاوتی از زمان ارسال پست‌ها، واکنش نشان می‎دهند؛ بهترین زمان ارسال پست را در رابطه با مخاطب خود تست کنید. توالی‎ زمانی پست‎های رقبای خود را بررسی نمایید و ببینید در جدول زمانی انتشار مطالب از طرف ایشان، چه ساعاتی بیشترین مخاطب را به خود جلب کرده است. حداقل تعداد پست در روز برای فیسبوک باید یک عدد و در توییتر ۴ الی ۶ عدد باشد و صد البته در تجار ت‌های مختلف به نسبت در شبکه‌های دیگر نظیر لینکدین یا گوگل پلاس این توالی متفاوت است؛ همچنین به ساعت ارسال پست خود توجه کنید، زمان بندی در رسانه‎ی اجتماعی بسیار مهم است. اگر شما زمانی مثل ساعت ۶ صبح را به علت آزاد بودن خودتان برای ارسال پست‌ها در توییتر انتخاب کنید فکر نمی‌کنم کاربران توییتر شما را ببینند.

یکی از بهترین راهکارها برای افزایش بازدید در فیسبوک قرار دادن تصاویر در پست‎ها است. فیس بوک مانند توییتر نیست و جملات زیبای شما در آن طرفداری ندارد. پست‌های تصویری در فیسبوک ۵۰% بیشتر به نسبت یک پست معمولی لایک دریافت می‎کنند. زمانی که شما می‎خواهید یک خبر را پست کنید یا محتوایی از بلاگ خود را منتشر نمایید، عکس آن را در پست قرار دهید و متن خوبی در این رابطه نوشته در آن قرار دهید. در پایان متن، لینکی به مطلب و یا بلاگ خود قرار دهید و تلاش کنید این لینک با استفاده از ابزارهای کوتاه کننده لینک، کوتاه شده باشد. این عکس یکی پست‌های ما در وب برندینگ است. البته شما می‌توانید بهتر از این و با استفاده از ترکیبی از لینک‌ها این نوشته را بهبود ببخشید و اگر پستی عمومی دارید با لینک به صفحات مرجع این مورد را بهبود ببخشید. مثلا اگر پستی در رابطه با فروش محصولی مثل لپ تاپ بود به صفحه فیس بوک سازنده و صفحه تکنولوژی‌های استفاده شده در این لپ تاپ در فیسبوک لینک دهید.  اضافه کردن یک تصویر به خبری حالت متنی را از بین خواهد برد و جذابیت آن موضوع و نیز نرخ کلیک بر روی پست را به شدت بالا می‌برد.

محتوای اختصاصی تولید کنید!

سعی کنید در زیر هر محتوا و یا کالای خود یک نقل قول از یک مرجع بررسی و نقد کالا درج کنید. این نقل قول‌ها را در شبکه های اجتماعی خود با دیگران بدون ترس به اشتراک بگذارید. صفحه شبکه های اجتماعی شما فقط مخصوص شما نیست و شما باید از دیگران و از مطالب خوب آنها به همراه نقل قول استفاده نمایید. بعد از هر نقل قول به نویسنده مطلب هم یک پیغام بدهید و از اینکه مطلبی ارزنده نوشته تشکر نموده و به اطلاع او برسانید که مطلبش را در صفحه شبکه اجتماعی خود منتشر نموده اید. ارتباط با یک وب سایت نقد و بررسی مثل یکی از درهای بهشت است و می تواند به شدت به اعتبار شما بیافزاید.

محتوای صوتی؛ بهترین محتوا برای کاربرانی که حوصله خواندن ندارند!

ما همه از مشکل حجم بیش از حد اطلاعات رنج می‎بریم، مردم وقت و صبر کمتری برای خواندن محتواهای بلند بالا دارند. سعی کنید برای این افراد محتواهای “پرمغز” در شبکه‌های اجتماعی پخش کنید. ممکن است در ابتدا تعداد افرادی که به صدای شما در شبکه‌های اجتماعی گوش می‌کنند کم باشد ولی این افراد با آن روند هر روز یک پست شما به شدت زیاد خواهند شد.  یکی از راهکارهای موثر برای ازدیاد بازدید کننده و طرفدار در شبکه‌های اجتماعی استفاده از پادکست ها یا صدا های ضبط شده ایت. ابرانیان به شدت به این نوع از محتوا ها علاقه مندند.از سرویس Sound Cloud  استفاده کنید.سعی کنید هفتگی پادکست داشته باشید. بهترین روز انتشار پادکست ها با تجربه من ۱ شنبه و یا آخر هفته هاست.در مقاله بعدی به بررسی ادامه این بحث می‌پردازیم!

 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Join the Conversation

1 Comment

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *