گوگل معتقد است که هر چقدر ترافیک یک سایت بیشتر باشد، اعتبار بیشتری در میان کاربران دارد و آن سایت را در میان رقیبان به رتبه بالاتری می‌رساند. بنابراین برندسازی هم به صورت غیرمستقیم بر روی سئوی شما تاثیرگذار است! به عبارت ساده‌تر، برندسازی توجیهی برای تاثیر شبکه‌های اجتماعی در سئو است.

قرار دادن پست های مختلف و جذاب در بازه های زمانی مختلف و البته متناسب با رویدادهای روز شما را موفق و پویاتر جلوه می دهد، توجه به رویدادهای روز باعث جذب مخاطب بیشتر به سوی صفحه شبکه اجتماعی شما شده و آن را بهتر در دیدرس توجه مخاطبان قرار می دهد. رسیدن به هدف مستلزم صرف زمان است؛ پس برای صرفه جویی در زمان هدف خود را به اهداف کوچکتر تقسیم کنید تا رسیدن به هدف نهایی برای شما راحت تر و در دسترس تر باشد، کامنت ها، لایک ها و فالوئرهای شما در این شبکه ها مشخص می کند که آیا تبلیغات شما در مسیر درست انجام پذیرفته یا نه؟ حتی ممکن است در میان آن ها ایده ها و نظرات سازنده ای را پیدا کنید که به یکباره کسب و کار شما را دگرگون کند و شما را در مسیر موفقیت چشمگیری قرار دهد. با انتخاب محتواهای غنی و جذاب برای صفحه های مختلف، این شبکه ها شانس خود را برای جذب مخاطبان بیشتر چندین برابر کنید، در انتخاب این محتواها به سلیقه و علایق مخاطبان تان احترام بگذارید و محتوایی مناسب با نیاز آن ها تهیه نمایید، محتواهای بازاریابی خود را بیشتر به صورت ویدئو تهیه کرده یا بر روی عکس هایتان از واترمارک (Watermark) استفاده کنید تا کپی کردن از آن ها به حداقل برسد و خودتان نیز هرگز دست به کپی مطالب دیگران نزنید و در انتخاب مطالب چارچوب های قانونی را رعایت کنید. همچنین استفاده از مقاله های آموزشی نیز در کنار توضیح محصولات تان، برند شما را در رسیدن به هدف یاری می کند. ایجاد نظم و پایبند بودن به استاندارد های هر شبکه در تولید محتواها و عکس ها شما را در چشم مخاطبانتان متمایز جلوه خواهد داد، شما حتی می توانید از خود مخاطبان تان برای گسترش پست ها کمک بگیرید و آن ها را به هر بهانه تشویق کنید تا پست های شما را به اشتراک بگذارند.

بهترین راه‌کار برای افزایش ترافیک سایت از طریق بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، ایجاد محتوای چالش‌برانگیز است تا به کمک آن بتوانید کاربران بیشتری را به سایت خود هدایت کنید. از طرف دیگر اگر چندین سایت و صفحه اجتماعی معتبر لینک شما را قرار دهند، اعتبار شما نزد گوگل تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا می‌کند. خودتان را جای گوگل بگذارید؛ به دنبال یک فرد معتمد هستید! یک فرد را ۲ نفر از افراد معمولی و فرد دیگری را ۵ نفر افراد معتبر پیشنهاد می‌کنند؛ کدام را انتخاب می‌کنید؟ گوگل هم چنین حسی نسبت به سایت شما پیدا می‌کند و به راحتی می‌توانید با قرار دادن لینک سایت خود در سایت‌های معتبر، رتبه سایت خود را بهبود ببخشید.

بدانید ماهیت شبکه های اجتماعی، محیطی دوستانه می باشد که لحن خشک و اداری را نمی پسندد؛ پس تا جایی که از ماهیت اصلی خود فاصله نمی گیرید، با مخاطبان خود دوستانه و صمیمی برخورد نمایید. حتماً به نظرسنجی از مخاطبان خود پرداخته و آن ها را در برنامه ها و تبلیغات آینده خود مدنظر داشته باشید، استفاده از عکس هایی که محیط کار یا حتی پرسنل شرکت تان را در آن وجود دارند حس نزدیکی و وابستگی را در بین مخاطبان به وجود می آورد، با مخاطبان برندتان صادق باشید و تمام نکات را به شفافی برای آن ها توضیح دهید. دقت داشته باشید که ۹۳% از مردم قبل از خرید آنلاین به شبکه های اجتماعی سر زده و در مورد آن برند تحقیق می کنند و ۲۵% از آن ها فقط مایلند که از برندهای معروف خرید نمایند.

اینترنت راه را برای شناخت یک برند شخصی راحت کرده است؛ از این رو شما برای معرفی برندتان راه های زیادی پیش رو خواهید داشت که با صرف هزینه ای کم شما را به موفقیت برسانند و حتی نیازی به ایجاد یک شرکت بزرگ و استخدام چندین کارمند نداشته باشید، پس هرگز در ایجاد یک برند تردید به خود راه ندهید. با معرفی خود در شبکه های اجتماعی باعث می شوید که دائماً در مقابل چشم مخاطبان خود باشید. به هر حال مشتریان کنونی ترجیح می دهند، آنچه را که از دیگران در مورد یک برند می شنوند، خود نیز جستجو کرده و درباره آن در فضاهای مجازی مطلب و محتوا ببینند و بعد از آن اقدام به خرید نمایند؛ البته اینکه آن ها در جستجوی خود چه چیز با ارزشی را پیدا کنند، کاملاً به شما و محتواهای تولید شده شما بستگی دارد. اگر چه سئو سایت ابزار قدرتمندی برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل محسوب می شود، امّا توجه به این موضوع نیز الزامی است که وجود رقیبانی با بودجه های هنگفت، راه را برای رسیدن به این مقصود از این روش سخت می کند. در عوض، استفاده از انواع شبکه های اجتماعی و در معرض دید قرار دادن جلوه های بصری از برندتان موفقیت زیادی را برای شما به ارمغان می آورد. ابزار شبکه های اجتماعی در کنار زدن این رقیبان قدرتمند، شما و برندتان را یاری می رسانند و جایگاهی مناسبی برای شما به وجود می آورند. استفاده هم زمان کاربران و برندها در این فضاها و گسترش روز افزون آن ها، انتقال تلاش های بازاریابی اینترنتی به سوی انواع شبکه های اجتماعی را جنبشی عاقلانه می توان به حساب آورد. در مقاله بعدی به بررسی ادامه این بحث می‌پردازیم!

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *