اینستاگرام یکی از پرمخاطب‌ترین شبکه‌های اجتماعی است که در حوزه اشتراک‌گذاری تصاویر و محتوای بصری فعالیت می‌کند. کاربران دنیای اینترنت و شبکه‌های اجتماعی محتوای بصری و ویدیویی را به محتوای متنی ترجیح می‌دهند و باتوجه به محبوبیت اینستاگرام، بازاریابان حوزه دیجیتال تمرکز زیادی بر روی آن دارند. کسب‌وکارها و استارت‌آپ‌های بسیار زیادی هستند که اینستاگرام به پیشرفت آنها کمک زیادی کرده است و با استفاده از آن توانسته‌اند به افزایش درآمد و مشتریان خود کمک زیادی کنند. در واقع اینستاگرام یک ابزار برای افزایش فروش است و این مسئله با افزایش تعامل کاربران اتفاق می‌افتد! افزایش تعامل کاربران نیز با استفاده از تولید محتوای جذاب و قدرتمند برای آنها شکل می‌گیرد و برای تولید محتوای جذاب و حرفه‌ای باید به تولید محتوای منظم در کنار خلاقیت بپردازید. تولید محتوای منظم به معنای انتشار منظم مطلب در زمان‌های خاص است تا کاربران بتوانند هنگام بازدید از صفحه اینستاگرام شما با محتوای جدید و حرفه‌ای روبرو شوند. استراتژی محتوای اینستاگرام همان چیزی است که به شما کمک می‌کند تا بتوانید محتوای قدرتمند برای کاربران خود تولید کنید و سبب می‌شود تا بتوانید تعامل کاربران خود را تا حد زیادی افزایش دهید. در این مقاله قصد داریم به بررسی استراتژی اینستاگرام بپرازیم تا بتوانید صفحه خود را تا حد زیادی بهبود ببخشید و کاربران را تشویق به اشتراک‌گذاری نظرشان در مورد پست‌هایتان کنید.

استراتژی چیست؟

استراتژی یک واژه به ظاهر آشنا اما گاهی پیچیده‌ است! استراتژی به طور کلی به مدیریت و ساماندهی امور مختلف گفته می‌شود که از آغاز زندگی بشر تا کنون وجود داشته است؛ شاید مشهودترین و آشناترین مثالی که می‌توان برای استراتژی به کار برد، در جنگ‌های بین کشورها است! در جنگ هر سپاهی به قصد پیروزی وارد میدان می‌شود اما برنده نبر آن سپاهی است که استراتژی جنگی بسیار خوبی داشته باشد. یک نفر به عنوان سرلشکر برنامه‌های مختلفی می‌چیند و به هر فرد دستوری را ارائه می‌کند که به تمامی این امور استراتژی جنگ گفته می‌شود!

امروزه از واژه استراتژی در بخش‌های مختلفی استفاده می‌شود که یکی از رایج‌ترین آنها، در حوزه وب و تیم توسعه‌دهنده اپلیکیشن است. در این بخش‌ها مدیران یا افراد موظف هستند تا با گرفتن تصمیم‌های مناسب و تنظیم امور هر فرد یا بخش از شرکت به رشد و توسعه شرکت خود کمک کنند. این واژه بیش از این نیز پیش رفته است و به کسب‌وکارهای آنلاین رسیده است. تعریف‌های زیادی درباره این موضوع در سطح اینترنت وجود دارد که بیشتر آنها به صورت تخصصی برای بخش‌های مختلف تعریف شده‌اند؛ ما نیز در این مقاله قصد ارائه یک مطلب کاربردی در زمینه استراتژی اینستاگرام را داریم و اگر علاقه‌مند به آشنایی با تعاریف گسترده‌تر از استراتژی هستید، کافی است در گوگل جستجویی انجام دهید تا به هدف خود برسید.

استراتژی اینستاگرام و مزایای آن

استراتژی اینستاگرام نیز مانند هر استراتژی در بخش‌های دیگر بر فعالیت‌ها و تصمیم‌های شما در حوزه کسب‌وکار تاثیر دارد. اگر مدیریت یک کسب‌وکار اینترنتی فعال را برعهده دارید و از اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی پرمخاطب فعالیت می‌کنید، باید بگوییم استراتژی به رشد صفحه شما که منجر به رشد کسب‌وکار می‌شود، کمک زیادی می‌کند. سوالی که برای برخی از کاربران به وجود می‌آید این است که موارد استفاده از اینستاگرام برای کاربران مختلف چگونه است؟ در ادامه به آن پاسخ خواهیم داد.

اینستاگرام یک شبکه بسیار عالی برای تمامی مخاطبان است! در واقع با استفاده از این شبکه اجتماعی بسیاری از کاربران اوقات فراغت خود را پر می‌کنند و از آن به عنوان سرگرمی استفاده می‌کنند. برخی از دیگر از کاربران به آن به عنوان یک کاتالیزگر کسب‌وکار نگاه می‌کنند و با شناخت مشتریان هدف خود، به افزایش فروش محصول یا خدمات خود کمک می‌کنند. از طرف دیگر اینستاگرام اخیرا مواردی را نظیر اشتراک‌گذاری ویدیوهای طولانی (IGTV) در اختیار کاربران قرار داده است که با استفاده از آن می‌توانید صفحه اینستاگرام خود را به یک کانال و رسانه ویدیویی بسیار عالی تبدیل کند.

بنابراین استفاده از اینستاگرام برای تمامی کاربران با هر هدفی حائز اهمیت است و بازارایابان حوزه دیجیتال این مسئله را به خوبی درک کرده‌اند. با ایجاد یک صفحه اینستاگرام ، تازه کار شما آغاز می‌شود و باید هدف خود را شناسایی کنید! شناسایی Persona در هر کسب‌وکاری سبب می‌شود تا بتوانید سرمایه خود را در جای درستی هزینه کنید و زمان رسیدن به حد قابل قبول کسب‌وکار خود را کاهش دهید.

 

 

پرسونای هر کسب‌وکاری متفاوت است؛ به طور مثال یک صفحه اینستاگرام که در حوزه‌های عمومی مانند لباس فعالیت می‌کند، می‌داند که تمامی کاربران اینستاگرام مخاطبانش هستند و دغدغه کمتری برای یافتن پرسونای (Persona) مشتری دارند! با در نظر گرفتن این موضوع می‌تواند در هر صفحه‌ای تبلیغات بدهد و بسیاری از این افراد ممکن است محصولات آن صفحه را بازدید و خریداری کنند.

بازاریابی خدمات و محصول پس از کیفیت محصول مهم‌ترین بحث و دغدغه هر کسب‌وکاری را تشکیل می‌دهند و شبکه‌های اجتماعی بخش بزرگی از این مسئله را شامل می‌شوند. کاربران در شبکه‌های اجتماعی سرگرم می‌شوند، مطالب جدید یاد می‌گیرند، محصولات و صفحات مختلفی را مشاهده می‌کنند و در نهایت محصولات آن صفحه را خریداری می‌کنند. تمامی این موارد سبب شده است تا اینستاگرام که یکی از پرمخاطب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در میان کاربران است، به بزرگترین و محبوب‌ترین شبکه اجتماعی برای فعلان حوزه بازاریابی آنلاین باشد. بروزرسانی منظم و ارائه محتوای مفید، نیازمند داشتن استراتژی مناسب است و عدم آشنایی با استراتژی اینستاگرام باعث می‌شود تا نتوانید به اندازه موردنظر خود پیشرفت کنید. در مقالات بعدی به ادامه مبحث استراتژی محتوا خواهیم پرداخت که امیدواریم بتوانید یک صفحه اینستاگرام پر رونق و پرفروش را برای خود ایجاد کنید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *