استفاده از شبکه‌های اجتماعی مختلف برای بهبود وضعیت کسب‌وکارهای آنلاین یکی از ابزاری است که فعالان حوزه دیجیتال مارکتینگ از آن به خوبی استفاده می‌کنند. امروزه کاربران زیادی بخشی از زمان روزانه خود را در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند و این زمان برای برخی کاربران کمتر و برخی دیگر از کاربران بیشتر است. همین موارد سبب می‌شود تا صاحبان کسب‌وکارها و فعالان حوزه دیجیتال مارکتینگ از دنیای مجازی به نفع کسب‌وکار خود بهره ببرند. فیسبوک از جمله مهم‌ترین شبکه‌هایی است که بازاریاب‌های حوزه دیجیتال از اهمیت آن به خوبی مطلع هستند و از آن در جهت توسعه کسب‌وکار خود استفاده می‌کنند. جالب است بدانید مدتی قبل اینستاگرام که یکی از شبکه‌های بسیار فعال اجتماعی است و کاربران زیادی در آن فعالیت می‌کنند، توسط صاحبان فیسبوک خریداری شد و از آن پس تمامی فعالیت‌های این مجموعه زیرنظر فیسبوک صورت گرفت. در این مقاله قصد داریم به بررسی استفاده از اینستاگرام به عنوان یک ابزار بسیار حرفه‌ای در عرصه بازاریابی دیجیتال برای توسعه کسب‌وکار بپردازیم که امیدواریم مفید واقع شود.

اینستاگرام چیست؟

اینستاگرام یکی از شبکه‌ های بسیار پر مخاطب و موثر در موفقیت‌ کسب ‌و کار های اینترنتی است که طی چند سال اخیر جایگاه بسیار ویژه ‌ای میان کاربران خود پیدا کرده است. شرکت ‌ها و مجموعه‌ های زیادی هستند که از این شبکه‌ اجتماعی برای توسعه فعالیت ‌ها و فروش محصولات خود استفاده می ‌کنند. بنابراین اینستاگرام یکی از شبکه ‌هایی است که روزانه بر محبوبیت آن افزوده می ‌شود و می‌توان از آن به عنوان یک پایه تجاری برای کسب‌وکار ها یاد کرد. برخی اوقات کاربران با کسب‌وکارهایی روبرو می ‌شوند که سرعت رشد بسیار بالایی دارند؛ مهم‌ترین چیزی که به پیشرفت کسب‌وکار چنین مجموعه‌ هایی کمک می‌کند، افزایش شانس دیده شدن برند و محصولات توسط کاربران مختلف است. شبکه‌ های اجتماعی یکی از مهم‌ترین بخش ‌هایی هستند که افراد زیادی در آن به صورت روزانه در حال فعالیت هستند.

اینستاگرام نیز از جمله مهم‌ترین مواردی است که به شما کمک می‌کند تا بتوانید کسب‌وکار خود را با افزایش شانس دیده‌شدن برند، آگهی و محصولات افزایش دهند. در این شبکه ‌اجتماعی می‌توانید با آپلود تصاویر یا ویدیو های مرتبط با کسب ‌و کار خود، شانس دیده‌ شدن آنها توسط کاربران خود را افزایش دهید. در این مقاله قصد معرفی راه‌ کارهایی برای افزایش موفقیت کسب‌ و کار با استفاده از اینستاگرام خواهید بود.

  1. از هشتگ‌ های مرتبط با کسب ‌و کار خود استفاده کنید

هشتگ‌ ها در اینستاگرام به شما کمک می‌ کنند تا بتوانید بین کسب ‌و کار خود و صنعت ارتباط برقرار کنید. همچنین می ‌توانید با استفاده از هشتگ ‌ها بیشتر در میان فعالان این حوزه که از هشتگ برای یافتن مطالب مورد نیاز خود استفاده می‌ کنند. توجه داشته باشید که برای افزایش بازدهی هشتگ‌ ها باید از هشتگ‌ های صحیح، مناسب و جذاب برای مخاطبان خود استفاده کنید؛ فرض کنید از یک تصویر در صفحه کسب‌وکار خود استفاده کرده ‌اید که می‌ توانید از هشتگ مناسب موقعیت مکانی و موقعیت فعالیتی خود استفاده کنید. همچنین ابزارهای مختلفی برای آنالیز هشتگ‌ ها وجود دارند که می ‌توانید استفاده کنید .برای بهینه ‌سازی فرآیند تولید محتوا در شبکه های ‌اجتماعی می توانید از آنالیز رقابتی در شبکه های مجازی استفاده کنید.

  • ابزار Nitrogram: این ابزار یک ابزار مفید برای تعامل و تجزیه‌ و تحلیل در اینستاگرام است که به شما کمک می‌کند تا بتوانید کیفیت هشتگ‌ های مورداستفاده را بر اساس میزان جستجو، تعداد پست ‌ها و محتوا بررسی کنید. این امر می ‌تواند بازدهی پست ‌های خود را تا چندین برابر افزایش دهید.

  1. محتوای خلاقانه و موثر برای کاربران خود تولید کنید

اینستاگرام یک شبکه برای اشتراک‌گذاری تصاویر و ویدیوها در میان کاربران است؛ بنابراین در مرحله اول باید به دنبال تولید یک تصویر یا ویدیوی با کیفیت باشید تا کاربران شما بتوانند علاوه بر سرگرم‌ شدن، به یکی از دنبال ‌کنندگان همیشگی سایت شما تبدیل شوند. در این مرحله خلاقیت بسیار مهم است و برای تولید محتوای بصری خود نیازمند بکارگیری روش ‌های خلاقانه هستید می توانید با برنامه های تحت مرورگر عکس های خود را ویرایش کنید.

در این روش یکی از برترین مواردی که می ‌تواند مخاطبان زیادی را برای شما کسب کند، نمایش محصولات یا خدمات شرکت است. در این بخش باید سعی کنید تا کاربران خود را سرگرم کنید و حس رضایت را در آنها القا کنید. مهم‌ ترین مورد در این زمینه نمایش نحوه سود آوری و یادگیری از محصولات و خدمات شرکت شما است؛ بنابراین باید سعی کنید کسب ‌و کار خود را در این مسیر به موفقیت برسانید و از استراتژی‌‌های مناسب استفاده کنید. استفاده از استراتژی‌های منظم و دقیق نیازمند آنالیز و تحلیل دقیق وضعیت فعلی کسب‌وکار خود است.

ساختار اکثر شبکه‌های اجتماعی نیز مانند یکدیگر است! به طور مثال اکثر شبکه‌های اجتماعی از قابلیت‌هایی نظیر منشن‌شدن، هشتگ‌ها و… استفاده می‌کنند که می‌توانید از آنها دقیقا مانند اینستاگرام استفاده کنید. البته این موضوع که تفاوت‌هایی میان آنها وجود دارد مسئله‌ای انکارنشدنی است اما می‌توان شباهت‌های زیادی را برای آنها قائل شد. بنابراین اگر به دنبال ابزار دیگری برای توسعه کسب‌وکار خود هستید، می‌توانید از روش‌های مطرح‌شده در این مقاله و مقالات بعدی درباره اینستاگرام در شبکه‌های اجتماعی دیگر نیز استفاده کنید.

در این مقاله به بررسی برخی از راه‌کارهای پیشرفت کسب‌وکار با استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام پرداختیم که با استفاده از این ابزار می‌توانید فروش محصولات و خدمات خود را افزایش دهید. در مقاله بعدی به برخی دیگر از روش‌های پیشرفت کسب‌وکار را با استفاده از شبکه اینستاگرام مورد بررسی قرار می‌دهیم تا بتوانید کسب‌وکار خود را رونق ببخشید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Join the Conversation

1 Comment

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *