کسب‌وکارهای اینترنتی امروزه بخش بزرگی از فعالیت‌های تجاری را در دنیا تشکیل می‌دهند و بر اساس نظر فعالان این حوزه تا چند سال آینده کسب‌وکارهای سنتی با شکست مواجه می‌شوند. این موضوع به این معنی است که اگر کسب‌وکاران سنتی فعالیت خود را در بستر فضای آنلاین ایجاد نکنند، تا چند سال آینده دیگر فعالیت تجاری آنها وجود نخواهد داشت یا بهتر است بگوییم با شکست مواجه خواهد شد! ابزارهای اینترنت به شما کمک زیادی می‌کنند تا بتوانید کسب‌وکار اینترنتی خود را راه‌اندازی کنید و با استفاده از آن کسب‌وکار خود را رونق ببخشید. اینستاگرام یکی از برترین شبکه‌های اجتماعی در دسترس کاربران است که کاربران زیادی را به خود اختصاص داده است! این شبکه‌ اجتماعی به منظور اشتراک‌گذاری تصاویر توسط کاربران در سراسر دنیا عرضه شده است و میلیون‌ها کاربر در آن فعالیت می‌کنند. این شبکه‌ اجتماعی برای افراد زیادی یک فرصت عالی ایجاد کرده است تا بتوانند درآمد مناسبی را از طریق کسب‌وکار آنلاین خود داشته باشند. سوال اصلی کاربران این است که راه‌اندازی کسب‌وکار آنلاین در بستر اینستاگرام به تنهایی درست است یا باید آن را در سایت نیز توسعه بخشید؟ در این مقاله قصد داریم مزایا و معایب راه‌اندازی کسب‌وکار در بستر سایت و اینستاگرام را باهم مقایسه کنیم.

استفاده از اینستاگرام برای راه‌اندازی کسب‌وکار آنلاین

در سال‌های اخیر ابزارهای بسیار مفیدی در زمینه راه‌اندازی کسب‌وکار آنلاین در اختیار کاربران قرار گرفته است که کاربران زیادی در آن فعالیت می‌کنند. اینستاگرام به عنوان یکی از موفق‌ترین ابزارهای اشتراک‌گذاری تصاویر به یک بستر بسیار حرفه‌ای برای راه‌اندازی کسب‌وکار آنلاین تبدیل شده و توانسته کسب‌وکارهای زیادی را در خود میزبانی کند.اما آیا با وجود محدودیت‌های شبکه‌های اجتماعی و محدودیت‌های داخلی راه‌اندازی کسب‌وکار بر روی شبکه‌اجتماعی اینستاگرام درست است؟

برای پاسخ به این سوال کافی است به بررسی چند موضوع کلیدی بپردازیم که مهم‌ترین آن تعداد کاربران ایرانی در اینستاگرام است! ایران در حال حاضر بیش از ۲۴ میلیون کاربر فعال در اینستاگرام دارد و از لحاظ جامعه آماری، ایران دارای رتبه‌ ۷ در میان کاربران فعال اینستاگرام است. باتوجه به جامعه مخاطبان فعال اینستاگرام، این شبکه اجتماعی به مهم‌ترین ابزار بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است و قابلیت‌هایی که در اختیار کاربران قرار داده است، آن را به یکی دیگر از مهم‌ترین ابزارهای موجود تبدیل می‌کند.

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های فضای آنلاین نسبت به فضای سنتی کسب‌وکارها دسترسی به تعداد زیادی از مخاطبان اینترنت است! بنابراین جامعه آماری فعال یکی از مهم‌ترین معیارهای کسب‌وکارها است و اینستاگرام به خوبی چنین فضایی را در اختیار تمامی کاربران قرار می‌دهد. تعداد کسب‌وکارهایی که با استفاده از اینستاگرام توانسته‌اند درآمدهای بسیار بالا را برای خود فراهم کنند زیاد است اما آیا این آمار و ارقام خیره‌کننده می‌تواند یک دلیل مناسب برای راه‌اندازی کسب‌وکار در اینستاگرام باشد؟ در ادامه به بررسی برخی از مزیت‌های استفاده از اینستاگرام خواهیم پرداخت و معایب آن را به دقت بررسی می‌کنیم.

مزایای ایجاد کسب‌وکار آنلاین بر پایه اینستاگرام

استفاده از هر ابزار و سیستمی مزایا و البته معایبی را دارا است که هرچقدر مزایای آن نسبت به معایب بیشتر باشد، استفاده از آن عاقلانه‌تر و جذاب‌تر خواهد بود. اینستاگرام نیز به عنوان یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی دنیا به یکی از ابزارهای بسیار مفید و مهم تبدیل شده است . اگر از کاربران اینستاگرام هستید، حتما تاکنون به صفحه کسب‌وکارهای مختلفی سر زده‌اید که برخی از آن‌ها دارای سایت و البته تعداد زیادی از آن‌ها تنها در بستر اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند.

رایگان‌ بودن اینستاگرام، مهم‌ترین دلیل برای راه‌اندازی کسب‌وکار اینستاگرامی!

اینستاگرام رایگان است! در واقع کاربران اینستاگرام تنها نیاز به پرداخت‌ هزینه‌های ناشی از مصرف داده و اینترنت دارند و برای استفاده از اینستاگرام هیچ هزینه دیگری نیاز نخواهند داشت؛ البته هزینه‌هایی نظیر خرید محصول از صفحات دیگر یا خرید تبلیغات از صفحات اینستاگرام و اسپانسری هزینه‌های دیگری بوده که کاملا اختیاری و غیرضروری هستند! بنابراین اگر تاکنون در صفحه دیگری برای صفحه خود تبلیغات خریداری کرده‌اید یا محصولی را از صفحات دیگری تهیه کرده‌اید، نباید بگویید استفاده از اینستاگرام رایگان نیست! راه‌اندازی سایت هزینه‌هایی را دربر دارد اما راه‌اندازی صفحه اینستاگرام کاملا رایگان است و می‌توانید صفحه خود را به راحتی به یک صفحه تجاری تبدیل کنید تا تحلیل آمار و ترافیک صفحه شما راحت‌تر باشد. اگر تازه‌کار هستید و سرمایه زیادی برای راه‌اندازی سایت ندارید، کافی است به صورت رایگان در اینستاگرام یک حساب کاربری ایجاد کنید و با استفاده از موبایل خود از محصولات یا خدمات خود عکس بگیرید و آن را در دسترس کاربران قرار دهید.

استفاده از شبکه‌های اجتماعی کمک زیادی به کاربران و فعالان حوزه تجارت آنلاین می‌کند تا بتوانند کسب‌وکار خود را در زمانی کم به درصد رشد و فروش بالایی برسانند. اینستاگرام به عنوان شبکه‌ اجتماعی تصاویر به یکی از ابزارهای مهم برای فعالان حوزه بازاریابی اینترنتی تبدیل شده است که با استفاده از آن می‌توانند محصولات خود را به سایت کاربران معرفی کنند. اینستاگرام و سایت هریک مزایا و البته معایبی دارند که در کسب‌وکارهای مختلف یشنهادات مختلفی به چشم می‌خورد و باید به تمامی نکات ذکر شده توجه کرد! در این مقاله به بررسی راه‌اندازی کسب‌وکار در بستر اینترنت و اینستاگرام پرداختیم و با استفاده از آن می‌توانید تصمیم بهتری برای راه‌اندازی کسب‌وکار خود بگیرید. در مقالات بعدی به تکمیل این موضوع می‌پردازیم و نکات دیگری را در این زمینه در اختیار شما کاربران محترم قرار خواهیم داد.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *