آمازون از نسل دوم اسپیکر اکو با طراحی جدید و ارتفاع کمتر رونمایی کرد که دارای ساب‌ووفر اختصاصی برای بیس است. اندازه نسل جدید تقریبا نصف نسل پیشین بوده که دارای پوششی پارچه‌ای است و از امروز با قیمت ۹۹ دلار برای فروش عرضه می‌شود. همچنین شرکت آمازون سه عدد از این اسپیکرها را با قیمت ۲۵۰ دلار ارائه می‌کند که با آنها می‌توانید از امکان پخش همزمان در چند اتاق استفاده کنید.

به گزارش The Verge امکان پخش همزمان در چند اتاق از همان ابتدای معرفی اولین نسل اکو مورد درخواست کاربران آن بود. حال آمازون با فراهم کردن این قابلیت به رقیبی مستقیم برای شرکت Sonos تبدیل شده است و از طرف دیگر، جایگزین ارزان‌تری نسبت به اسپیکر هوم‌پاد اپل که تا چند ماه دیگر به بازار عرضه می‌شود فراهم کرده است.

اکو علاوه بر این، توانایی برقراری تماس تلفنی رایگان در آمریکا، کانادا و مکزیک را برای اولین بار ارائه کرده است. این ویژگی مشابه قابلیتی است که گوگل سال‌هاست در جی‌میل و Hangouts ارائه می‌دهد.

نسل اول آمازون اکو در پاییز سال ۲۰۱۴ و تقریبا به صورتی غیرمنتظره به بازار معرفی شد. قیمت این اسپیکر در آن زمان ۱۹۹ دلار بود و آمازون اکنون نسل جدید اکور را از رقیب اصلی آن یعنی گوگل هوم ۱۲۹ دلاری نیز ارزان‌تر به فروش می‌رساند. از سال ۲۰۱۴ تاکنون دستیار صوتی الکسا که مهم‌ترین ویژگی اسپیکرهای اکو بود به یک دستیار صوتی محبوب تبدیل شده که تجربه به نسبت روان‌تری نسبت به دستیاران صوتی اپل و گوگل فراهم می‌کند.

آن طور که آمازون اعلام کرده، اسپیکر جدید صدای کاربر را حتی از فاصله دور بهتر تشخیص می‌دهد و بعلاوه کیفیت صدای بهتری را نیز ارائه می‌نماید. این اسپیکر دارای ساب‌ووفر اختصاصی ۵/۲ اینچی رو به پایین و توئیتر ۶/۰ اینچی رو به بالاست که مجهز به فناوری دالبی بوده تا به زعم آمازون صدایی بسیار باکیفیت تولید کند.

 

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *