عکاسی در برف واقعا سخت است. جدای از سرما، لباس‌ها خیس شده و باعث بدخلقی بسیاری هم می‌شود. شما می‌توانید به راحتی و هر زمانی یک عکس در برف داشته باشید. اما چطور؟

گام اول: یک عکس مناسب انتخاب کنید.

برای نمونه انتخاب یک عکس ساحلی با عینک و لباس تابستانی برای اضافه کردن برف غیرواقعی است. نور آفتاب واقعا زیباست اما نه زمانی که برف می‌بارد. بهترین حالت داشتن یک عکس در هوای ابری با مقداری برف در گوشه و کنار است. اگر همچین عکسی نداشتید تنها یک شات تاریک و ابری مانند عکس نمونه کفایت می‌کند. همچنین این باور را ایجاد می‌کند که برف تازه شروع به باریدن کرده است.

گام دوم: شروع

عکسی را که در فتوشاپ باز کنید. ما یک نسخه از فتوشاپ  CC18 را مورد استفاده قرار دادیم. با این همه این ابزار در نسخه‌های اخیر موجود است.

به Layer > New Layer بروید، یا روی کیبورد کلیدهای Control+Shift+N و در مک کلیدهای Command+Shift+N را برای لایه جدید فشار دهید. یک اسم مانند “برف” روی آن بگذارید و روی OK کلیک کنید.

سپس به Edit > Fill بروید وContents  را به Black، حالت Blending Mode به Normal و Opacity به ۱۰۰٪ تنظیم کرده و در آخر روی OK کلیک کنید.

حالا یک لایه تماما مشکی خواهید داشت. شاید به نظر نرسد اما ما با همین برف را درست می‌کنیم.

مرحله سوم: ایجاد برفک

به Filter > Noise > Add Noise بروید.

گزینه Amount را روی ۲۰۰% و Distribution بر Gaussian تنظیم کنید. و مطمئن شوید که Monochromatic تیک دارد سپس روی OK کلیک کنید.

سپس به Filter> Blur> Gaussian Blur بروید.

Radius را بین ۲ تا ۷ تنظیم کنید. هر چه قدر عدد شما پایین‌تر باشد برف شما ریزتر خواهد شد. ما در اینجا ۴ را انتخاب کردیم.

گام چهارم: ایجاد برف

به Image > Adjustments > Threshold بروید.

Threshold را تنظیم کنید و هرپیکسل سفید را بالای یک مشکی در پایین. فلش کوچک اطراف آن را بکشید تا جایی که شبیه به دانه برف شود. ما در اینجا سطح ۱۲۴ را انتخاب کردیم احتمالا شما نیز با عددی در همین حوالی به نتیجه خوبی خواهید رسید.

بعد، در پنل لایه‌ها، لایه برف را انتخاب کرده و حالت ترکیب آن را به Screen تغییر دهید.

با این حالت تمام سطح مشکی از بین رفته و تنها دانه‌های سفید باقی می‌ماند.

گام پنجم: ترکیب برف‌ها

حالا چیزی دارید که می‌توانید بگویید شبیه دانه‌های برف است. اما خب آنها به نوعی یکنواخت در همه جا هستند بیایید کمی آنها را بهتر کنیم.
به Filter > Blur > Motion Blur بروید.

در واقع هیچ تنظیماتی برای Motion Blur در عکس وجود ندارد. باید با گزینه‌های Angle و Distance بازی کنید تا به شما نتیجه خوبی بدهد. ما در این عکس Angle را بر -۵۱º و Distance را روی ۱۳ گذاشتیم.

بعد، به Layer> Layer Mask> Reveal All بروید یا روی لایه Mask کلیک کنید تا white mask را برای لایه برف اضافه کنید.

ابزار Brush را با میانبر صفحه کلید B انتخاب کنید و D را برای تنظیم مجدد آن به رنگ پیش فرض انتخاب کنید. X را فشار دهید تا مشکی رنگ پیش زمینه باشد. از Brush Tool گزینه Brush Soft Round را انتخاب کنید. اندازه آن را زیاد کنید ما با ۶۰۰ امتحان کردیم. Opacity را روی ۱۰۰ و Flow بر ۲۰ تنظیم کنید.

دانه‌های برف در همه جای تصویر به صورت یکنواخت دیده می‌شوند که این خوب نیست. حالا قلم مو را بردارید و با ماسک انتخابی، هر جایی که نمی‌خواهید تراکم بارش برف زیاد باشد را بکشید. با اینکه تغییر کوچکی است اما حالا چهره بهتر دیده می‌شود.

گام ششم: اضافه کردن برف بیشتر

این مرحله اختیاری است. شما می‌توانید به عقب برگردید و یک برف دیگر با اندازه متفاوت اضافه کنید.
ما یک لایه دیگر با مشخصات زیر اضافه کردیم:

* Noise: 200%
* Gaussian Blur: 7
* Threshold: 124
* Motion Blur: -15 و پیکسل ۲۱

اضافه کردن برف یک تکنیک ساده در عین حال کارآمد برای کارهای آتیلیه ای و عکس های مربوط به بنر سایت است.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *