ظاهراً ویندوزفون مرگی تدریجی و دردناک داشته است؛ به نظر می‌رسد این بار واقعاً باید با آن خداحافظی کنیم. جو بلفیوره، مدیر بخش ویندوز شرکت مایکروسافت طی چند توییت بالاخره اعتراف کرده این غول نرم‌افزاری دیگر به دنبال توسعه‌ی ویژگی‌های تازه‌ی نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری برای ویندوز ۱۰ موبایل نیست.

به گزارش Techcrunch، به نظر می‌رسد شرکت مایکروسافت قصد ندارد کاربران فعلی ویندوزفون را نا امید کند چرا که به‌روز‌رسانی‌های امنیتی کماکان ادامه می‌یابند، اما ظاهراً انتظار دیگری از این پلتفرم نباید داشت. مدیر بخش ویندوز شرکت مایکروسافت اذعان داشته: «البته ما به پشتیبانی از این پلتفرم ادامه می‌دهیم … برطرف کردن باگ‌ها و به‌روزرسانی‌های امنیتی ادامه خواهند داشت. اما تمرکز ما دیگر روی توسعه‌ی ویژگی‌های جدید نیست».

او حتی اعتراف کرده که برای مشکل کمبود اپلیکیشن‌های مایکروسافت هیچ راه‌حلی وجود ندارد. شرکت‌ها و توسعه‌دهندگان مستقل به بیان ساده دوست ندارند روی اپلیکیشن‌های ویندوزفون کار کنند. البته بیشتر آنها از اول هم اهمیتی برای آن قائل نشده بودند.

از همین اعترافات پیداست که مایکروسافت بالاخره تسلیم شده است. پلتفرم ویندوزفون مایکروسافت در واقع بیش از یک سال است که مُرده، اما مسئولان مایکروسافت تا کنون رسماً به این موضوع اعتراف نکرده بودند.

در کل نمی‌توان از این خبر کاملاً خوشحال بود چرا که رابط کاربری ویندوزفون جذابیت‌هایی هم داشت. بخش اعظم این سیستم عامل پس‌زمینه‌ای مشکی داشت و به جای آیکون، تمرکز روی نوشته‌ها بود. هوم‌اسکرین آن نیز تنها مجموعه‌ای چهارخانه از آیکون‌ها و ویجت‌ها نبود، بلکه به تایل‌هایی با پیش‌نمایش اپلیکیشن‌ها مجهز بود. به هر حال مایکروسافت با ویندوزفون قدم گذاشتن به عرصه‌‌ی جدیدی را تجربه کرد؛ اما ظاهراً این تجربه کافی نبوده.

اما شرکت مایکروسافت تمرکز خود روی موبایل را به گونه‌ای دیگر پی خواهد گرفت. این شرکت مدتهاست روی اپلیکیشن‌های موبایل کار می‌کند؛ اپلیکیشن‌هایی که برخی‌شان موفقیت‌هایی نیز داشته‌اند. برای مثال می‌توان از Microsoft Edge نام برد که به اندروید و iOS می‌آید. این شرکت چندین و چند اپ موفق برای اندروید و iOS دارد؛ از جمله Microsoft Office، Outlook، Swiftkey و Skype.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *