امروزه با رونق گرفتن بازار ارزهای دیجیتال، آشنایی با صرافی‌های معتبر به منظور خرید، فروش و به طور کلی معامله ارزهای دیجیتال امری اجتناب ناپذیر است. یکی از صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال صرافی بایننس می‌باشد که متاسفانه به علت وجود تحریم‌های گسترده علیه ایران در ظاهر امکان افتتاح حساب در آن برای ایرانیان وجود ندارد. اما با توجه به سود کلانی که از طریق معاملات ارزهای دیجیتال نصیب تریدرها می‌شود بسیاری از ایرانیان نیز علاقه دارند که در بستر چنین صرافی امنی به معامله بپردازند. لذا به بررسی نحوه افتتاح حساب بایننس برای کاربران ایرانی و وریفای آن می‌پردازیم و شما را با راه‌هایی که می‌توانید این تحریم‌ها را دور بزنید آشنا می‌کنیم؛ بنابراین اگر شما هم به ترید در چنین بازاری علاقه‌مند هستید تا انتها با ما همراه باشید تا به پاسخ سوالات خود برسید.

صرافی ارز دیجیتال بایننس

بایننس صرافی ارز دیجیتال است که در سال 2017 تاسیس شده است و در مدت زمان بسیار کوتاهی توانسته لقب بزرگ‌ترین صرافی کریپتوکارنسی را از آن خود کند. صرافی بایننس یک صرافی کاملا معتبر است که با روی باز رمز ارزها را پذیرفته و امکان خرید، فروش و تبادل آن‌ها را برای کاربران خویش فراهم کرده است. این صرافی با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد خود توانست در سال 2018، یعنی یک سال پس از تاسیس، کاربران بسیار زیادی را به سمت خود جذب کند؛ به گونه‌ای که در یک روز 240 هزار اکانت در این صرافی ایجاد شد. اما طبیعتا بایننس تنها صرافی مخصوص ارزهای دیجیتال نیست و رقبای بزرگ بسیاری دارد و سوالی که کاربران گاهی با آن مواجه می‌شوند این است که چرا باید بایننس را به سایر صرافی‌های رمز ارز ترجیح داد؟

علت این امر مزایا و ویژگی‌های خاص این اکسچنج است که می‌توانیم از میان آن‌ها به مواردی همچون پشتیبانی از غالب آلت کوین‌ها، کارمزد پایین و مناسب تراکنش‌ها، اهدای جایزه به کاربران، امنیت بالای این صرافی، حجم بسیار بالای مبادلات ارز دیجیتال و غیره اشاره کنیم. به خاطر داشته باشید که در حین مبادلات کریپتو – کریپتو، کارمزد بایننس بسیار پایین بوده و در هر خرید و فروش مشتریان فقط 0.1 درصد کارمزد پرداخت می‌کنند. ناگفته نماند که سپرده‌گذاری در این صرافی همواره رایگان و بدون هزینه است؛ به عبارت دیگر شما برای دریافت ارز دیجیتال و نگهداری از آن در حساب کاربری نیازی به پرداخت کارمزد نخواهید داشت.

این صرافی برای امنیت حساب کاربران اهمیت خاصی قائل است و به همین علت به هنگام افتتاح حساب از کاربران درخواست می‌کند تا احراز هویت دو مرحله‌ای (2FA) را برای حساب خود فعال کنند. علاوه بر این به هنگام ورود، برداشت و انتقال ارزهای دیجیتال از کاربر درخواست می‌کند تا علاوه بر رمز ثابت اکانت، کد یک بار مصرف ارسال شده به شماره تلفن یا ایمیل خود را نیز وارد کند. ناگفته نماند که این صرافی از استاندارد CCSS برای محافظت از اکانت‌ها بهره می‌برد که استانداردی بسیاری قدرتمند در دنیای کریپتوکارنسی شناخته می‌شود.

افتتاح حساب بایننس برای ایرانیان

با توجه به محدودیت‌های گسترده اعمال شده علیه کاربران ایرانی، شما به هنگام افتتاح و وریفای حساب بایننس، قبل از هر کاری به یک فیلترشکن مناسب نیاز دارید تا IP شما و موقعیت مکانی شما را تغییر دهد. نکته‌ای که به هنگام افتتاح حساب باید به آن توجه کنید این است که به هیچ عنوان برای چنین کاری از IP کشورهایی مثل کانادا، انگلیس و آمریکا استفاده نکنید. همچنین با توجه به حساسیت‌های امنیتی بایننس بایستی پس از باز کردن حساب، برای ورود به سایت از IP همان کشوری که ثبت نام کرده‌اید استفاده کنید. ناگفته نماند که اگر می‌خواهید جوانب احتیاط را رعایت کنید بهتر است از یک آی پی ثابت یا VPS برای چنین کاری استفاده کنید تا به عنوان یک اسپمر شناخته نشوید. یکی از شرکت‌های معتبر فروش VPS، شرکت آریاپی است که با اطمینان خاطر می‌توانید از آن خرید کنید.

اما اگر به هر دلیل تمایلی به خرید آی پی ثابت نداشتید، بعد از فعال کردن VPN به سایت مشاهده اطلاعات IP مراجعه کنید و اطلاعاتی نظیر نام شهرهایی که در اطراف IP ما قرار دارند را یادداشت کنید تا بعدها به هنگام ورود دوباره، از همان شهر وارد بایننس شوید. پس از تغییر IP وارد سایت Binance شوید و گزینه register را انتخاب کنید. در قسمت فرم وریفای حساب بایننس بایستی یک ایمیل معتبر وارد کنید و به خاطر داشته باشید که این ایمیل بسیار مهم بوده و لینک فعالسازی و کدهای یکبار مصرف به همین ایمیل ارسال خواهند شد.

پس از انتخاب رمز عبور ثابت که باید ترکیبی از حروف و اعداد باشد، قسمت Referral ID را خالی گذاشته و بر روی گزینه بعدی کلیک و تایید کنید که سن شما بالای 18 سال است و سپس گزینه Create account را انتخاب کنید. اکنون باید به سراغ ایمیل خود بروید و در ایمیل ارسالی، بر روی لینک Verify Email کلیک کنید. پس از log in به حساب، بایننس از شما برای بالا بردن امنیت حسابتان چند سوال ساده می‌پرسد که می‌توانید با انتخاب گزینه Remind me later بعدا به این سوالات پاسخ دهید.

به خاطر داشته باشید که برای ارتقا سطح امنیت حساب کاربری خود حتما ورود دو مرحله‌ای را فعال کنید. بهترین روش برای این کار استفاده از تاییدکننده گوگل یعنی Google Authentication است. برای این کار پس  از نصب این برنامه بارکد را در گوشی خود اسکن کنید و حتما کدی که به شما داده می‌شود را یادداشت کنید تا اگر نرم افزار پاک شد، کد را در اختیار داشته باشید. در مرحله بعد رمز عبور و کدی شش رقمی که بعد از اسکن بارکد به شما داده شده را وارد کنید و در مرحله آخر بر روی submit کلیک کنید.

وریفای حساب بایننس

برای وریفای حساب بایننس وارد منوی security شده و گزینه verify را انتخاب کنید. در صفحه لود شده گزینه Personal را برگزینید. در این مرحله بایستی مشخصات هویتی و مکانی خود را وارد کنید. در بخش basic info اطلاعاتی مانند نام، نام خانوادگی و تاریخ تولد خود را وارد کنید و در بخش residential address، اطلاعات موقعیت مکانی که بعد از تغییر IP از سایت اطلاعات IP یادداشت کرده‌اید را وارد کرده و سپس بر روی گزینه Begin Verification کلیک کنید.

در مرحله بعد بایستی از مدارک شناسایی خود برای تایید شدن حساب، عکس ارسال کنید. متاسفانه به دلیل تحریم بودن ایران نمی‌توانید از مدارک اصلی خود و حتی پاسپورتتان برای وریفای بایننس استفاده کنید. در نتیجه در این قسمت سعی کنید کشوری را انتخاب کنید که بتوانید مدارک صادر شده از آن کشور را آپلود کنید. در مرحله بعد لازم است که یک عکس از چهره خود را در سایت آپلود کنید و سپس بر روی گزینه confirm کلیک کنید تا سیستم کیفیت مدارک ارسالی را بررسی و تایید کند.

در ادامه بایننس برای تایید مشروعیت حساب شما از تایید چهره استفاده می‌کند. برای ادامه وریفای حساب بایستی بر روی گزینه I am the owner کلیک کنید. برای گذراندن این مرحله به نرم افزار بایننس نیاز داریم. پس از نصب این نرم افزار در گوشی بر روی مربعی که در سمت چپ برنامه تعبیه شده کلیک کنید تا اسکنر این برنامه فعال شود. سپس با دوربین گوشی بارکدی را که در مرحله قبل نشان داده شد را اسکن کنید. پس از کلیک بر روی گزینه next دوربین سلفی گوشی فعال می‌شود و باید گوشی را به گونه‌ای در مقابل خود قرار دهید که صورت شما در کادر قرار بگیرد. در این مرحله صدایی به شما خواهد گفت که صورت خود را به چپ، راست، بالا و پایین حرکت دهید و پس از آن پیام تایید چهره به شما نشان داده خواهد شد. بعد از گرفتن این تاییدیه به مرورگر خود بازگردید و بر روی گزینه I have completed my phone کلیک کنید تا صفحه بعدی لود شود. در این مرحله وریفای حساب شما انجام شده و باید منتظر نتیجه آن باشید. معمولا بایننس بین 1 تا 3 روز نتیجه وریفای حسابتان را به ایمیل شما ارسال می‌کند.

افتتاح حساب بایننس و وریفای آن با کمک آریاپی

همان طور که در مطالب بالا نیز به آن اشاره شد و مراحل قدم به قدم افتتاح و وریفای حساب بایننس را به شما عزیزان توضیح دادیم، کاربران ایرانی به دلیل تحریم‌های موجود نمی‌تواند مدارک شناسایی اصلی خود را آپلود کنند و این سد راه وریفای حساب شما در بایننس خواهد بود که می‌توانید با کمک گرفتن از کارشناسان مجرب تیم آریاپی این سد را دور بزنید و به راحتی وارد دنیای معاملات این صرافی معتبر و از همه مهم‌تر ایمن شوید.

اگر نتوانستید مراحل فوق را به درستی انجام دهید یا در ارسال مدارک احراز هویت با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید انجام این کار را به مجموعه آریاپی واگذار کنید. آریاپی یک شرکت خدمات‌رسان ارزی است که با ارائه خدمات مختلف و با کارمزد بسیار پایین به کاربران ایرانی کمک می‌کند تا وارد دنیای ارزهای دیجیتال شوند و از سودهای کلان این بازار بی‌بهره نمانند. این مجموعه خدمات مختلفی همچون افتتاح حساب و شارژ حساب پی پال، نقد کردن دلار پی پال، شارژ حساب اسکریل، صدور مستر کارت و ویزا کارت مجازی و شارژ آن‌ها، فروش vps، خرید شماره مجازی، گیفت کارت و غیره ارائه می‌کند و امکان ترید کردن را برای کاربران ایرانی بسیار راحت‌تر کرده است.

برگرفته از وبلاگ آریاپی| https://ariapay.io

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *