سرعت بارگذاری یک سایت از مهم‌ترین مواردی هستند که برای مدیر سایت، کاربران و موتورهای جستجو حائز اهمیت ویژه‌ای هستند. اگر بخواهیم دلیل اهمیت آن را برای هریک از این سه دسته بیان کنیم می‌توان مهم بودن آن برای کاربران را از جهت زمان موردنیاز کمتر برای بازدید از سایت، رضایت کاربران برای مدیریت سایت و همچنین اهمیت آن برای موتور‌های جستجو بدلیل وجود چنین متدی در الگوریتم‌های اخیر گوگل دانست.

اگر مدیریت سایت به سرعت بارگذاری سایت خود اهمیتی ندهد ممکن است از رتبه سایت کم شود و در بین سایت‌های رقیب در رتبه پایین‌ترین قرار بگیرند. از طرفی اگر به آن اهمیت دهید رتبه سایت شما افزایش پیدا می‌کند و می‌توانید لینک‌های اول گوگل را به خود اخصاص دهید.

در این مقاله قصد معرفی افزونه‌ای برای وردپرس را داریم که توسط آن قادر به افزایش سرعت وبسایت و فعال‌سازی قابلیت کش برای کاربران سایت وردپرسی خود خواهید بود.

افزونه WP Super Cache

افزونه WP Super Cache یک افزونه حرفه‌ای و کاربردی برای وردپرس می‌باشد که توسط آن قادر به فعال‌سازی سیستم Cache در سایت وردپرسی خود خواهید بود که با چنین عملیاتی سرعت سایت وردپرسی شما به طور چشم‌گیری افزایش پیدا می‌کند.

 

برخی از ویژگی‌های افزونه WP Super Cache

  • قابلیت فشرده سازی صفحات
  • قابلیت استفاده از فضای CDN به جای هاست اصلی
  • قابلیت استفاده از کش برای کاربران موبایل
  • قابلیت ایجاد زمان‌بندی برای کش حرفه‌ای
  • قابلیت افزایش سرعت سایت

نصب و راه‌اندازی افزونه WP Super Cache

برای استفاده از این افزونه وردپرس ابتدا اقدام به نصب و فعا‌ل‌سازی افزونه از طریق مخزن وردپرس و یا بخش افزودن افزونه در پیشخوان وردپرس نمایید. پس از نصب بخشی به نام WP Super Cache در وردپرس ظاهر می‌شود که از طریق بخش تنظیمات در دسترس است. با ورود به این بخش امکانات و قابلیت‌های مختلفی را مشاهده می‌کنید که باید آن‌ها را متناسب با نیاز خود فعال یا غیرفعال نمایید.

کش کردن: با استفاده از این بخش می‌توانید قابلیت Cache را در سایت وردپرسی خود فعال یا غیرفعال کنید.

حذف برگه های کش شده: افزونه به طور خودکار صفحات و مطالب شما را در حافظه کش ذخیره می‌کند که گاهی اوقات می‌توانید آنها را پاک کنید تا افزونه اقدام به کش کردن مجدد صفحات کند.

پیوندها و افزونه های توصیه شده: در این بخش تعدادی از افزونه‌های مکمل که می‌توانند در کنار افزونه WP Super Cache مفید باشند دیده می‌شود که می‌توانید برخی از آنها را متناسب با نیاز خود نصب کنید.

تنظیمات پیشرفته

در این بخش تعدادی از تنظیمات حرفه‌ای افزونه دیده می‌شود که برای کارایی بهتر افزونه باید آنها را تنظیم کنید.

کش کردن: با استفاده از این بخش می‌توانید قابلیت Cache را در سایت وردپرسی خود فعال یا غیرفعال کنید.

برگه ها برایکاربران شناخته شده را کش نکن: با استفاده از این گزینه می‌توانید صفحات سایت خود را برای کاربرانی که وارد سایت شما شده‌اند کش نکنید تا در صورت بروزرسانی عناصر صفحات سایت با حافظه کش ذخیره شده تداخل پیدا نکند.

فشرده سازی برگه ها طوری که آن ها سریعتر به مشاهده کنندگان نمایش داده شود: با استفاده از این گزینه کدهای صفحات مختلف سایت وردپرسی شما فشرده‌سازی خواهند شد و با این عمل سرعت بارگذاری صفحات سایت به طور چشم‌گیری افزایش پیدا می‌:ند.

Cache HTTP headers with page content: با استفاده از این گزینه محتویات هدر و تصاویر موجود در صفحات وردپرس به صورت خودکار کش می‌شوند.

کش بازسازی شد: با استفاده از این گزینه در صورت بازدید کاربران جدید و ناشناس از سایت شما حافظه کش برای آنها فعال می‌شود تا در بازدید‌های بعدی سرعت سایت برای آنها افزایش پیدا کنید.

ساخت کاربران شناخته شده ناشناس: با استفاده از این بخش در صورتی که کاربری برای بار اول از سایت شما بازدید کند، نسخه‌ای از کش توسط افزونه به مرورگر او ذخیره می‌شود. با اینکار در بازدید‌های بعدی افراد، سرعت سایت شما افزایش زیادی پیدا می‌کند.

Proudly tell the world: با انتخاب این گزینه می‌توانید از توسعه‌دهنده افزونه با قرار دادن لینک در فوتر سایت خود حمایت کنید.

Mobile device support: با انتخاب این گزینه سرویس cache در موبایل کاربرانی که با موبایل و تبلت از سایت شما بازدید می‌کنند، فعال می‌شود.

پاکسازی همه پرونده های کش: با استفاده از این گزینه در مواقع ضروری کش‌ها به صورت خودکار حذف می‌شوند.

بررسی صفحه اصلی اضافی: با استفاده از این گزینه در صورت نیاز افزونه به صورت خودکار کش‌های موجود در صفحه اصلی را غیرفعال می‌کند.

فقط تازه سازی کنید برگه کنونی را وقتی که شامل دیدگاه باشد: در صورتی که در مطالب شما دیدگاهی ارسال شده باشد، حافظه کش شما با استفاده از این گزینه به صورت خودکار بروزرسانی می‌شود. با انتخاب این گزینه در صورتی که در مطلب خاص دیدگاهی ارسال نشده باشد، کش شما بروزرسانی نخواهد شد.

لیست برگه های کش شده جدید در این صفحه: با انتخاب این گزینه صفحاتی که در آنها کش بکار گرفته شده باشد، در بخش تنظیمات افزونه نمایش داده می‌شود.

مکان کش: در این بخش باید مکانی را برای ذخیره‌سازی کش مرورگر در هاست خود انتخاب کنید.

انقضای کش: با استفاده از این بخش می‌توانید زمانی دلخواه را بر اساس ثانیه برای حذف کش از سایت تعیین کنید.

زمان بندی: با استفاده از این گزینه می‌توانید زمانی را برای تازه‌سازی حافظه کش در سایت وردپرسی خود انتخاب کنید؛ به طور مثال می‌توانید تعیین کنید افزونه در ساعت ۱۳:۰۰ حافظه کش قبلی را بروزرسانی کند.

هشدار از طریق ایمیل: با استفاده از این گزینه در صورت تازه‌سازی حافظه کش از طریق ایمیل به شما اطلاع‌رسانی خواهد شد.

CDN

با استفاده از بخش CDN افزونه می‌توانید به‌جای استفاده از هاست، از فضای دیگری استفاده کنید تا سایت شما با سرعت بسیار بهتری بارگذاری شود.

افزایش سرعت یک سایت با استفاده از ابزارهای مختلفی امکان‌پذیر است که رایج‌ترین آنها استفاده از افزونه‌های فشرده‌ساز و همچنین استفاده از سرویس‌های CDN می‌باشد.

 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Join the Conversation

11 Comments

  1. سلام – من این افزونه را نصب کردم ولی سایت های آنالیز کننده میگن که gzip نیست! ولی روی خود افزونه فعاله, باید چی کار کرد؟ ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

    1. سلام.
      کارایی این افزونه بیشتر شامل Cache هست و برای عملیات فشرده‌سازی مناسب نیست. برای فشرده‌سازی وردپرس، پیشنهاد ما استفاده از افزونه Check and Enable GZIP compression هست.
      موفق باشید.

  2. سلام – من این افزونه را نصب کردم ولی سایت های آنالیز کننده میگن که gzip نیست! ولی روی خود افزونه فعاله, باید چی کار کرد؟ ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

    1. سلام.
      کارایی این افزونه بیشتر شامل Cache هست و برای عملیات فشرده‌سازی مناسب نیست. برای فشرده‌سازی وردپرس، پیشنهاد ما استفاده از افزونه Check and Enable GZIP compression هست.
      موفق باشید.

    1. باسلام. هر دوی این افزونه‌ها کاملا حرفه‌ای عمل می‌کنن اما یک نکته در مورد مقایسه این دو افزونه می‌تونم بگم این هست که افزونه سوپر کش بیشتر برای کاربران مبتدی هست و افزونه توتال کش برای کاربران حرفه‌ای تر هست؛ دلیلش هم این هست که آشنایی بیشتر با وردپرس در توتال کش نیاز هست و تنظیمات حرفه‌ای بیشتری در اختیار کابران حرفه‌ای قرار میده. باز هم پیشنهاد ما این هست که اگر کاربر حرفه‌ای وردپرس نیستید از سوپر کش استفاده کنید.
      موفق و پایدار باشید.

  3. با سلام
    تشکر بابت معرفی افزونه
    کدام یک از افزونه، سوپر کش یا توتال کش برای وب سایت بهتر عمل می کند؟

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *