ابزار گرافیکی و ساده  clip art را یادتان هست؟ اگر چه کیفیت خوبی نداشتند، اما همان اشیاء برداری کوچک در اسناد مایکروسافت کارهای زیادی برای ما انجام می‌دادند. حالا اما آفیس امکاناتی را پیش پای ما گذاشته تا بتوانیم اسنادی برای عصر حاضر بسازیم. ورد، اکسل یا پاورپوینت در نسخه سیستم عامل ویندوز خود، حالا می‌توانند از اشیاء سه بعدی بهره ببرند.

 

این خبر بسیار با ارزشی است چون فایل‌های ارائه پاورپوینت یا اسناد مختلف دیگر با امکاناتی که آفیس در اختیار شما قرار می‌دهد، کارهای زیادی را به دوش می‌کشند و به این ترتیب کارهای بیشتری نیز می‌توانند به انجام برسانند. مضاف بر اینکه برای انجام این کار نیازی نیست خیلی از دانش فنی بالایی برخوردار باشید و می‌توانید از مدل‌های آماده به راحتی استفاده کنید. با هم نگاهی به چگونگی استفاده از این امکان جدید بندازیم.

نحوه اضافه کردن مدل سه بعدی به اسناد آفیس

در نظر داشته باشید که مدل‌های سه بعدی برای آن‌ها که عضو آفیس ۳۶۵ هستند و از پاورپوینت ۲۰۱۶، ورد ۲۰۱۶ یا اکسل ۲۰۱۶ استفاده می‌کنند فعال خواهد بود. شما می‌توانید جدا از مدل‌های از پیش تعیین شده همانند یک عکس فایل خود را آپلود و یا از یک منبع آنلاین به کار خود اضافه کنید.

با هم یک مدل سه بعدی به یک سند اضافه کنیم:

  1. یکی از برنامه‌های ورد ۲۰۱۶، اکسل ۲۰۱۶ یا پاورپوینت ۲۰۱۶ را باز کنید.
  2. به برگه نوار ابزار رفته و از زیر مجموعه Insert ابتدا ۳D Models و سپس From a File را انتخاب کنید.
  3. بعد از وارد کردن مدل سه بعدی یک تنظیم در وسز آن خواهید دید که با چرخش آن مدل شما با محوریت وسط به طرفین حرکت می‌کند.

۴. با استفاده از تنظیمات کناری می توانید شیء وارد شده را کوچک و بزرگ کنید. همچنین یک حالت چرخاندن مدل در بالای آن نیز وجود دارد که آن را در به صورت دایره وار می‌چرخاند.
۵. همانند عکس‌ها، مدل‌های سه بعدی نیز برگه خود را در نوار ابزار خواهند داشت تا بتوان تنظیمات مورد نظر را روی آن‌ها پیاده کرد. این تنظیمات به شخصی کردن و اعمال تنظیمات بیشتر روی کار کمک می‌کند
۶. این برگه گزینه ۳D Model Views gallery نیز دارد که به شما برای دیدن مدل‌های مختلف از جهات مختلف به صورت پیش‌فرض کمک می‌کند

یکی از راه‌های ساخت و اضافه کردن مدل‌های سه بعدی استفاده از Paint 3D است. غیر از آن می‌توانید برنامه Remix 3D را نیز دانلود کرده و از آن برای استفاده از منابع آماده بهره ببرید. با استفاده از این برنامه‌ها و ساخت مدل‌های سه بعدی ساده اما زیبا می‌توانید اسناد و فایل‌های ارائه خود را به بهترین شکل ممکن طراحی کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *