افزونه وردپرس نام ابزاری کاربردی در سیستم مدیریت محتوا وردپرس می باشد که توسط آنها قادر به افزودن امکانات و قابلیت‌های زیادی در سایت وردپرسی خود خواهید بود. در بخش قبلی مطالب اقدام به معرفی مقاله ای در مورد افزونه های کاربردی گوگل برای وردپرس نمودیم که در این مقاله نیز قصد معرفی سایر افزونه های کاربردی گوگل را داریم که در صورت نیاز بتوانید از بهترین آنها با قابلیت های مورد نظر خود استفاده نمایید. در ادامه با ما و معرفی افزونه های کاربردی گوگل برای وردپرس همراه باشید.

نمایش اطلاعات نویسندگان وردپرس با افزونه Google Authorship Markup

یکی از بخش های مهمی که در سایت های وردپرسی وجود دارد، بخش اطلاعات نویسنده مطالب می باشد که نویسندگان می توانند در آن اطلاعات مختلفی نظیر تعداد مطالب، گزیده ای از رزومه، تصویر و آدرس وب سایت خود را در آن قرار دهند تا بازدیدکنندگان سایت آن را مشاهده نمایند. این افزونه از اطلاعات درج شده در گوگل پلاس استفاده می نماید و با تکمیل آن می توانید اطلاعات گوگل پلاس خود را در وردپرس فراخوانی کنید و نمایش دهید.

برخی از ویژگی های این افزونه عبارتند از:
• قابلیت نمایش اطلاعات نویسندگان
• قابلیت نمایش اطلاعات نویسنده در گوگل
• قابلیت نمایش عکس نویسنده در گوگل
• قابلیت فراخوانی اطلاعات از گوگل پلاس و نمایش در گوگل
• و…

استفاده از تقویم گوگل در وردپرس با افزونه Google Calendar

استفاده از تقویم در سایت های مختلف می تواند کاربرد های مختلفی داشته باشد که از جمله آنها می توان در تاریخ نمایش انتشار مطالب و یا رزرو استفاده نمود.

یکی از قویترین سیستم های تقویم دهی در میان سیستم های موجود، تقویم گوگل یا Google Calendar می باشد.

استفاده از این تقویم می تواند شما را در زمینه تاریخ هایی که در بخش های مختلف سایت استفاده می شوند یاری می نماید که توسط آن می توانید تاریخ دهی دقیقی را در سایت خود ایجاد کنید و از آن در بخش رزرواسیون وردپرس خود استفاده نمایید.

برخی از ویژگی های این افزونه عبارتند از:
• قابلیت نمایش تاریخ در وردپرس
• قابلیت نمایش تاریخ انتشار مطالب در وردپرس
• قابلیت استفاده در سیستم رزرواسیون وردپرس
• و…

نمایش چارت و نمودار در وردپرس با افزونه Google Chart Visualization

استفاده از نمودار و چارت ها برای سایت های مختلفی کاربرد‌های زیادی دارند که ایجاد آنها با استفاده از کدنویسی امکان پذیر است که ممکن است تمامی کاربران قادر به استفاده از آن نباشند؛ یکی از مواردی که کاربران برای ایجاد آن استفاده می کنند تا کار خود را سریع تر و راحت تر راه بیندازند، استفاده از افزونه ها و ایجاد چنین قابلیتی با افزونه می باشد که در کمترین زمان ممکن می توانید اطلاعات خود را به افزونه ارائه کنید تا با استفاده از شورت‌کد مربوط به آن در بخش مناسبی از سایت که می خواهید، آن را نمایش دهید. این افزونه با استفاده از Google Visualization API برای شما چارت و نمودار تهیه می کند که فرمت خروجی آن HTML5 / SVG که می توانید به راحتی در سایت خود نمایش دهید تا تمامی کاربران به راحتی آن را مشاهده نمایند. این افزونه با مرورگرهای مختلف نیز سازگاری کامل دارد و دیگر جای نگرانی برای عدم نمایش آن برای برخی از کاربران نخواهد بود.

برخی از ویژگی های این افزونه عبارتند از:
• قابلیت ایجاد انواع چارت و نمودار در وردپرس
• سازگاری با مرورگر های مختلف
• قابلیت ایجاد نمودار های ساده و جغرافیایی
• و…

نمایش داکیومنت در وردپرس با افزونه Google Doc Embedder

فایل اسناد یا Document یکی از موارد بسیار مهم در هر سایتی می باشد که مدیران و نویسندگان سایت ها در بسیاری از مطالب اقدام به قرار دادن آن در سایت می نمایند که اکثر سایت‌ساز ها از آن پشتیبانی نمی‌کنند که گاهی نیاز به نمایش چنین اسنادی در سایت می‌باشد تا کاربران نیازی به دانلود آن نداشته باشند. وردپرس نیز با وجود آنکه یک سیستم حرفه ای می‌باشد اما چنین قابلیتی به صورت پیشفرض در هسته‌ی آن تعبیه نشده است که با استفاده از افزونه وردپرس می توان چنین قابلیتی را به آن اضافه نمود. افزونه Google Doc Embedder یک افزونه حرفه ای و کاربردی برای وردپرس می باشد که توسط آن قادر به نمایش فایل های داکیومنت خود نظیر PDF، اکسل، ورد و … در سایت وردپرسی خود خواهید بود.

برخی از ویژگی های این افزونه عبارتند از:
قابلیت نمایش فایل های ورد، پی دی اف، اکسل و… در وردپرس
قابلیت نمایش آنلاین داکیومنت در وردپرس
سرعت بالا و عملکرد مناسب
عدم نیاز به دانلود کاربران برای نمایش فایل
و…

استفاده از گوگل درایور در وردپرس با افزونه Google Drive Media Integration

حتما تاکنون از سرویس گوگل درایور استفاده کرده اید و حتی ممکن است از کاربران پر و پا قرص این این سیستم حرفه ای گوگل باشید که در اینصورت ممکن است استفاده از سرویس گوگل درایور در سایت وردپرسی خود را نسبت به استفاده از سرور و هاست ترجیح می دهید که در اینصورت باید بگوییم خوشبختانه گوگل به فکر کاربران وردپرسی خود نیز بوده است؛ گوگل به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های دنیا همواره به فکر کاربران خود است که در زمینه وردپرس نیز این اتفاق افتاده است. افزونه Google Drive Media Integration یک افزونه حرفه ای و کاربردی برای وردپرس می باشد که توسط آن قادر به استفاده از سرویس گوگل درایور در وردپرس خواهید بود. توسط این افزونه وردپرس می تواند سرویس گوگل درایور را به سایت وردپرسی خود متصل کنید و به جای استفاده از فضای هاست و میزبانی وب خود از فضایی که این سرویس در اختیار شما قرار می دهد استفاده نمایید.

برخی از ویژگی های این افزونه عبارتند از:
• قابلیت استفاده از سرویس گوگل درایور در وردپرس
• قابلیت اتصال اکانت گوگل درایور به وردپرس
• قابلیت استفاده از فضای گوگل درایور به عنوان فضای مورد نیاز وردپرس
• قابلیت آپلود فایل ها و مدیا بر روی گوگل درایور
• سرعت بسیار بالا
• قابلیت کپی و انتقال فایل ها به گوگل درایور از وردپرس و برعکس
• و…
نتیجه گیری: سرویس های بی نظیر گوگل همواره در حال گسترش می باشند که چنین سرویس هایی به وب مستران و مدیران سایت ها می تواند کمک های زیادی نماید. همچنین افزونه های زیادی توسط گوگل و گسترش دهندگان وردپرس در این زمینه افزونه هایی را نیز ارائه نموده اند که در این مقاله اقدام به معرفی برخی از افزونه های گوگل نمودیم.

در مقاله بعد، افزونه های دیگر گوگل جهت افزودن فونت، فرم و … به وردپرس به شما معرفی خواهد شد.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Join the Conversation

1 Comment

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *