یکی از ابزارهای بسیار مهم و کاربردی سیستم مدیریت محتوای وردپرس بخش پست‌تایپ‌های آن است که بخش‌‌های مختلف سایت را از یکدیگر جدا کرده است. از جمله مهم‌ترین پست‌تایپ‌های وردپرس می‌توانید به بخش نوشته‌ها، برگه‌ها، رسانه و… اشاره کرد که هریک از آنها کاربرد و وظیفه خاصی را بر عهده دارند.در بخش قبل افزونه کاربردی و حرفه‌ای Custom Post Type UI برای وردپرس را بررسی کردیم که با استفاده از آن قادر به ایجاد پست‌تایپ اختصاصی خود خواهید بود.در این مطلب امکانات دیگر این افزونه را بررسی می‌کنیم.

  • ایجاد پست‌تایپ اختصاصی در وردپرس با افزونه Custom Post Type UI – بخش اول
  • Add New: در این بخش باید عنوان مربوط به اضافه کردن محتوای جدید به پست‌تایپ اختصاصی خود را وارد کنید تا مدیران سایت با کلیک بر روی آن وارد صفحه ایجاد محتوا شوند.
  • Add New Item: در این بخش نیز باید عنوان مربوط به ایجاد محتوا یا آیتم جدید را وارد کنید تا در صفحه ایجاد محتوا نمایش داده شود؛ تفاوت این بخش با بخش قبلی این است که بخش Add New در منوی پیشخوان نمایش داده می‌شود که کاربران با کلیک بر روی آن وارد صفحه ایجاد محتوا می‌شوند؛ در صفحه ایجاد محتوای جدید عنوانی که در همین بخش (Add New Item) وارد کرده‌اید، نمایش داده می‌شود.
  • Edit Item: در این بخش باید عنوان مربوط به ویرایش آیتم یا محتوا را مشخص کنید؛ در واقع این بخش همان بخش ویرایش مطلب است که در صفحه نمایش تمامی محتوا نشان داده می‌شود و مدیران با کلیک بر روی آن به راحتی می‌توانند آیتم ایجاد شده را ویرایش کنند.
  • New Item: این بخش نیز عنوان نمایشی ایجاد آیتم جدید در صفحه تمامی آیتم‌ها است؛ مدیران سایت با کلیک بر روی این گزینه وارد صفحه ایجاد محتوا یا آیتم می‌شوند که می‌توانند محتوای جدیدی را به پست‌تایپ ایجاد شده اضافه کنند.
  • View Item: این بخش عنوانی برای نمایش آیتم ایجاد شده در پست‌تایپ است که مدیران بتوانند با کلیک بر روی آن صفحه مربوط به آیتم ایجاد شده را مشاهده کنند؛ این بخش همان بخش نمایش نوشته در صفحه مربوط به نمایش تمامی مطالب ایجاد شده در وردپرس است.
  • Search Item: این بخش عنوان نمایشی مربوط به جستجوی آیتم‌های ایجاد شده در بخش پست‌تایپ اختصاصی شما است؛ در واقع شما می‌توانید در میان چندین محتوای خود با یک جستجوی ساده آیتم موردنظر خود را پیدا کنید و اعمال مدیریتی را بر روی آن انجام دهید.
  • نحوه اضافه کردن وضعیت ارسال به پست وبلاگی وردپرس
  • Not Found: این عنوان مربوط به زمانی که آیتم جستجو شده پیدا نشده است را وارد کنید؛ در صورتی که مدیران سایت به دنبال محتوایی باشند که آن محتوا در پست‌تایپ اختصاصی شما وجود نداشته باشد، عنوان درج شده در این بخش به آنها نمایش داده می‌شود.
  • Not Found in Trash: این عنوان مربوط به زمانی که آیتم جستجو شده در صفحه مطالب موجود در زباله‌دان پیدا نشده است را وارد کنید؛ در صورتی که مدیران سایت در بخش زباله‌دان مطالب به دنبال محتوایی باشند که آن محتوا در پست‌تایپ اختصاصی شما وجود نداشته باشد، عنوان درج شده در این بخش به آنها نمایش داده می‌شود.
  • Parent: در این بخش باید عنوان نمایشی مربوط به والد را وارد کنید؛ به طور مثال می‌توانید برای دسته‌بندی‌های پست‌تایپ خود یک دسته والد و یک دسته فرزند ایجاد کنید.
  • Featured Image: در این بخش عنوان مربوط به انتخاب تصویر شاخص را وارد کنید؛ مزیت ایجاد پست‌تایپ توسط این افزونه وردپرس این است که تمامی ابزارهای موجود در بخش نوشته‌ها را در صورتی که قالب شما پشتیبانی کند، نمایش می‌دهد.
  • Remove Featured Image: این عنوان برای نمایش دکمه حذف تصویر شاخص در همان بخش است؛ در واقع مدیران سایت با کلیک بر روی این گزینه اقدام به حذف تصویر شاخص می‌کنند که می‌توانند آن محتوا را بدون تصویر شاخص رها یا مجددا یک تصویر شاخص برای آن انتخاب کنند.

اگر به دنبال ایجاد پست‌تایپ اختصاصی در سایت وردپرسی خود هستید، دو راه‌کار پیش‌روی شما است! راه‌کار اول کدنویسی اختصاصی است که باید با هسته وردپرس آشنا باشید و در صورت عدم آشنایی با آن ممکن است با مشکلات زیادی برای راه‌اندازی و توسعه مواجه شوید. راه‌حل دیگر استفاده از افزونه‌های کاربردی وردپرس در این زمینه است تا با استفاده از آن بتوانید پست‌تایپ دلخواه خود را ایجاد کنید. در این مقاله به بررسی افزونه Custom Post Type UI پرداختیم تا با استفاده از آن بتوانید پست‌تایپ اختصاصی وردپرس را ایجاد کنید. در مقالات بعدی نیز به بررسی بخش‌های دیگر این افزونه کاربردی می‌پردازیم تا در صورت نیاز به پست‌تایپ اختصاصی بتوانید در کمترین زمان ممکن، پست‌تایپ خود را با امکانات دلخواه و با استفاده از این افزونه راه‌اندازی کنید.

 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *