سیستم عامل iOS را همه با سادگی‌اش می‌شناسیم. هنوز چهره کلی گوشی‌های اپل شبیه به همان چیزی است که روزهای نخست سیستم عاملش می‌دیدم. اما در طول این سال‌ها مسلما امکانات بسیار زیادی به iOS اضافه شده که در بعضی موارد ممکن است ما از آن‌ها بی‌خبر بوده باشیم. امکاناتی از قبیل برنامه‌های پیش‌ فرض جدید یا امکاناتی که به برنامه‌های قدیمی اضافه شده است. در این پست نگاهی کوتاه به برخی امکانات تقریبا پنهان iOS خواهیم انداخت که کار آمد هستند و از آن‌ها با خبر نیستند.

مطالب کاربردی اپلیکیشن‌های iOS و ترفندهای این سیستم‌عامل را در لینک های زیر دنبال کنید.

۱- گام شمار در اپلیکیشن Health

اگر برنامه Health گوشی خود را باز کنید، متوجه خواهید شد که این اپلیکیشن آنقدرها که فکر می‌کنید به درد نخور نیست. در آن یک گام شمار وجود دارد که تعداد قدم‌های روزانه و پله‌هایی که بالا یا پایین رفته‌اید را محاسبه می‌کند و آمارهایی در بازه‌های زمانی مختلف به شما ارائه خواهد کرد.

این برنامه را می‌توانید به دیگر برنامه‌های تندرستی متصل کنید تا از داده‌های مندرج در آن استفاده کنند.

۲- تراز در اپلیشکن قطب نما

اگر برنامه قطب‌نما را باز کنید و صفحه آن را به سمت چپ بکشید خواهید دید که یک برنامه ساده‌ی تراز برایتان باز خواهد شد. به راحتی با این برنامه می‌توانید سطح‌های مختلف را از نظر تراز بودن مورد بررسی قرار دهید.

۳- اسکن اسناد در Notes

نیازی به یک برنامه دیگر برای اسکن اسناد و به اشتراک‌گذاری آن‌ها ندارید. از iOS 11 به بعد این امکان در برنامه Notes گنجانده شده است.

  • ابتدا برنامه Notes را باز کنید و یک نوشته جدید ایجاد کنید
  • آیکون + در نوار ابزار را لمس کرده و سپس گزینه Scan Documents را انتخاب کنید
  • حالا با دوربین خود اسناد را اسکن کرده سپس گزینه Keep Scan را زده و Save را انتخاب کنید
  • اسناد خود را می‌توانید در قالب فایل PDF و از همین برنامه به اشتراک بگذارید
  • اپلیکیشن‌های برتر ویرایش فایل‌های PDF برای iOS

۴- حالت ساعت خواب در برنامه ساعت

دفعه بعد که خواستید برنامه ساعت را باز کنید و زنگ بیدار باش بگذاری، به بخش Bedtime رفته و از این ابزار برای بهبود عملکرد ساعت خود استفاده کنید.

۵- اشتراک موقعیت جغرافیایی خود در برنامه پیغام‌ها

یکی دیگر از گزینه‌هایی که در iOS های جدید اضافه شده، امکان ارسال موقعیت جغرافیایی به دوستانتان در قالب پیغام در برنامه Messages است. برای این کار یک گفتگو را اتخاب کرده و به بخش Details بروید. در اینجا دو گزینه برای این کار دارید. یا برای یک بار ارسال موقعیت خود Send my Current Location را انتخاب کنید یا اینکه با در نظر گرفتن Share my Location موقعیت خود را همیشه در اختیار طرف مورد نظر قرار دهید.

۶- کشیدن و رها کردن در Files

iOS 11 برنامه‌ی تازه‌ای برای مدیریت محتوای گوشی‌های به نام Files معرفی کرد. یکی از ابزارهایی که خیلی‌ها در این برنامه به آن دقت نکرده‌اند، امکان کشیدن و رها کردن آن است که کار مدیریت فایل‌ها را بسیار ساده می‌کند.

۷- فیلترهای فوق‌العاده در برنامه دوربین پیش فرض

قبل از اینکه به سراغ برنامه‌های دیگر بروید، بعد از به روزرسانی iOS یک بار فیلترهای جدید و عالی دوربین را چک کنید. افکت‌های بسیار خوبی در نسخه جدید اضافه شده که بسیاری به خاطر عادت به حالت قبلی آن‌ها را از قلم می‌اندازند.

۸- ویرایش جذاب عکس‌ها در Photos

بعد از اینکه عکس را گرفتید هم می‌توانید آن را در Photos ویرایش کنید. کافی است عکس را باز کرده و آن را به سمت بالا بکشید. حالا با رفتن به صفحه Edit  گزینه‌های بسیار بیشتری برای ویرایش تصویر در اختیار شما قرار می‌گیرد.شما می توانید با استفاده از برنامه‌های موجود برای iOS اطلاعات اضافی عکس‌ها را در آیفون حذف کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *