وقتی پای ساخت ویدیو برای تبلیغات خود در شبکه‌های مختلف به میان می‌آید، شما 2 یا در واقع 3 راه پیش رو دارید. یا تبلیغات خود را با فیلم برداری، هزینه‌ی سنگین بازیگر و کارگردانی و تدوین و … آماده کنید، یا آن را به صورت انیمیشنی بسازید یا از هر دو استفاده کنید.

در حال حاضر، برندهای مختلف از انیمیشن‌هایی استفاده می‌کنند که برایشان هزینه‌ی کمی دارد و می‌تواند بازخورد بهتری داشته باشد. به همین دلیل ما سه نوع انیمیشن مختلف و هزینه‌های آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم تا برای معرفی برند خود در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های مختلف از آن‌ها استفاده کنید.

بهتر است بدانید

قبل از شروع، باید تفاوت بین ویدیوهای توضیح دهنده (explainer) و  ویدیوهایی که داستانی در خود دارند را به شما بگوییم. ویدیوهای توضیح دهنده بیشتر برای ارائه آمار یا معرفی محصول مورد استفاده قرار می‌گیرند، در صورتی که اگر بخواهید برند خود را بشناسانید، بهتر است سراغ ویدیوها یا انیمیشن‌هایی بروید که داستانی در خود دارند.

با این تفاصیل، به سراغ انواع انیمیشن‌هایی که برای این کار پیشنهاد می‌شود، خواهیم رفت.

  1. انیمیشن‌های بر پایه وکتور

بسیاری از ویدیوهای توضیح دهنده که روی یوتیوب یا دیگر سایت‌های اشتراک ویدیو می‌بینید، از این دست ویدیوها هستند که ساختاری ساده و تمیز دارند، تحرک در آن‌ها کم‌تر است و عموما بین 15 تا 60 ثانیه به طول می انجامند. برای ساخت این گونه ویدیوها از کاراکترها و اشیاء وکتوری استفاده می‌شود و به همین دلیل کم‌تر در این انیمیشن‌ها جزییات را مشاهده می‌کنید و سعی می‌شود تا پیام و موضوع ویدیو به خوبی به مخاطب برسد.

انیمیشن‌های این گونه هزینه‌ی بسیار کم‌تری برای کارفرما دارند و در حال حاضر استفاده از آن‌ها نیز به خاطر سریع‌تر آماده شد و کم‌هزینه بودن، روز به روز بیشتر می‌شود.

  1. انیمیشن‌های دو بعدی با دست کشیده شده

این نوع انیمیشن‌ها در ساختار شبیه به انیمیشن‌های وکتوری هستند، اما طراحی شخصیت‌ها و فضای آن به وسیله‌ی نقاشی انجام گرفته است. به همین خاطر شما با اغلب با جزییات و تحرک بیشتری در این گونه ویدیوها مواجهید و همچنین پیچیدگی‌های داستانی نیز بیشتر در این نوع ویدیوها لحاظ می‌شود.

انیمیشن‌های این چنینی تنوع بسیار بالایی دارند و بعضی پروژه‌ها هزینه‌ی کمی داشته و بعضی دیگر پرهزینه ساخته می‌شوند. اما مسلما در این گونه کارها، خلاقیت بیشتری نهفته است و اگر هنرمند خوبی سراغ داشته باشید تا بتواند یک کار ماندگار و متفاوت برایتان بسازد، حتما بیشتر دیده می‌شوید. اما فراموش نکنید که این گونه انیمیشن‌ها زمان بیشتری برای آماده شدن و همچنین هزینه‌ی بیشتری نیاز دارند.

  1. موشن گرافیک

موشن گرافیک‌ها، هم به صورت دو بعدی با استفاده از وکتور ساخته می‌شوند و هم به صورت سه بعدی و هم تلفیقی از هر دو. در این گونه انیمیشن‌ها عموما داستان به وسیله‌ی یک راوی گفته می‌شود و صحنه‌ها به سرعت از جلوی دید شما با افکت‌های مختلف رد می‌شوند.

موشن گرافیک‌ها با ابزارهای مختلف به انجام می‌رسند و به همین دلیل تنوع آن‌ها نیز چشم گیر است. شما می‌توانید هزینه‌ی این گونه کارها را خیلی پایین نگه دارید یا این که با استخدام گوینده حرفه‌ای و استفاده از المان‌های سه بعدی، یک کار نسبتا پر هزینه و عالی بسازید. موشن گرافیک‌ها راهی بسیار عالی برای معرفی برند شما  هستند، اگر درست و با داستانی عالی ساخته شوند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *