اگر از کاربران بخش وبلاگ پرشین‌تولز هستید و مقالات ما را دنبال می‌کنید، حتماً بخش قبلی مقاله استراتژی و بازاریابی محتوا را خوانده‌اید. در این مقاله قصد داریم به بررسی ادامه این بحث بپردازیم تا مخاطبان خود را ترغیب به خرید محصولات و خدمات خود کنید!

ایجاد صفحات درباره ما و تماس: صفحات داخلی سایت در مرحله اول اهمیت بسیار زیادی در سئو دارند! از طرف دیگر می‌توانند باعث راحتی کار کاربران هر وب‌سایتی شوند و در نهایت اعتماد آن‌ها را جلب کنند. زیرا کاربران می‌داند که در صورت بروز مشکل می‌توانند به راحتی با شما ارتباط برقرار کنند و این مسئله اهمیت زیادی دارد. معمولاً بیشتر سایت‌هایی که در زمینه فروش محصول یا خدمات فعالیت می‌کنند، می‌دانند که احتمال بروز مشکل در فرآیند خرید محصول یا خدمات توسط کاربران وجود دارد و در صورتی که کاربر نتواند با آن‌ها ارتباط برقرار کند، ممکن است مشتریان ناراضی شوند. بنابراین صفحاتی را به عنوان‌های مختلف تماس، درباره ما، شکایات، پیگیری و… ایجاد می‌کنند. به همین دلیل است که اکثر وب‌سایت‌ها صفحاتی مانند درباره ما یا تماس با ما را ایجاد کرده‌اند. به عبارت دیگر باید این صفحات در سایت ساخته شوند تا کاربر راحت‌تر بتواند با شما ارتباط برقرار کند.

اهمیت وجود این صفحات به این دلیل است که دسترسی کاربران به بخش پشتیبانی راحت‌تر صورت بگیرد. به این صورت که هر زمان مشتری یا مخاطب یک وب‌سایت نیاز به پشتیبانی داشت، به راحتی بتواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن این کار را انجام دهد. یکی دیگر از صفحاتی که در سایت اهمیت دارد، صفحه درباره ما است! گاهی اوقات کاربر می‌خواهد بداند که با چه شرکت یا برندی روبرو است و چگونه می‌تواند برای خرید محصولات یا خدمات اعتماد کند! در صفحه درباره ما در مورد خود یا تیم‌تان محتوایی به صورت جذاب و البته صادقانه بنویسید! در این جا می‌توانید نام اعضای تیم خود را به خوبی بنویسید تا کاربر بداند که با یک تیم حرفه‌ای روبرو است.

در صفحه تماس با ما اطلاعات تماس نظیر شماره، ایمیل، پشتیبانی تلگرام و… را قرار دهید. همچنین بهتر است که جلوی دردسر را بگیرید! یعنی برای صفحه‌ای قوانین و مقررات برند خود صفحه‌ای ایجاد کنید تا بتوانید محصولات خود را در همان چهار چوب ارائه کنید! یعنی، چارچوب خاصی را برای وب‌سایت‌تان در نظر بگیرید. وجود این صفحات و دسترسی آسان به آن‌ها در وب‌سایت، می‌تواند به افزایش اعتماد مخاطبان وب‌سایت‌تان کمک بسیاری کند.

درخواست کمک از کاربران سایت: شاید فکر کنید که تنها شما باید به کاربران کمک کنید اما مسئله این است که کاربران هم می‌توانند به شما کمک کنند! گاهی اوقات لازم است که از کاربران وب‌سایت خود در مورد موضوعی کمک بخواهید. ایجاد نظرسنجی و پرسش‌نامه برای بهبود وضعیت سایت یکی از بهترین راه‌کارها برای ایجاد تعامل و درخواست کمک از کاربران است! مثلاً می‌توانید از آنها در مورد فروشگاه وب‌سایت‌تان درخواست کمک کنید و بپرسید که چه قسمتی از آن را باید بهبود ببخشید. همچنین صفحه‌ای ایجاد کنید تا کاربران بتوانند نیاز خود را به شما بگویند و شما آن محصول یا خدمات را در دسترس آن‌ها قرار دهید. این مسئله که از کاربران بپرسید به چه محصولاتی نیاز دارند، قطعاً تأثیر بسیار زیادی در افزایش اعتماد مخاطبان وب‌سایت و کسب‌وکارتان دارد. شما می‌توانید از روش‌های مختلفی برای این کار استفاده کنید. مثلاً می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی سؤالات‌تان را مطرح کنید و از آن‌ها بخواهید تا در این نظرسنجی شرکت کنند. با انجام اینکار هم به کمبودهای بخش‌هایی از وب‌سایت خود پی می‌برید و هم می‌دانید که کاربران‌تان به چه محصولی نیاز دارند. همچنین با فراهم کردن محصولات موردنیاز آن‌ها می‌توانید فروش بیشتری را تجربه کنید.

Content Strategy SEO process circle business concept

استفاده از ایمیل مارکتینگ برای افزایش اعتماد مخاطبان: ایمیل مارکتینگ یکی از قدیمی‌ترین، بهترین و در عین پیشرفته‌ترین روش‌های تعامل با مشتری و افزایش اعتماد مخاطبان وب‌سایت است. با استفاده از ایمیل مارکتینگ می‌توانید انواع محتوا را برای کاربران ارسال کنید و با آن‌ها تعامل برقرار کنید. اگر چه امروزه با گسترش شبکه‌های اجتماعی، نقش ایمیل مارکتینگ مقداری کمرنگ شده است، اما باز هم تاثیری که قرار است بر روی مخاطب بگذارد را حفظ کرده است. مهم‌ترین مزیت ایمیل مارکتینگ که البته در سایر روش‌های بازاریابی هم دیده می‌شود، این است که از طریق ایمیل مارکتینگ می‌توانید همیشه با کاربران وب‌سایت خود در ارتباط باشید و آن‌ها را از رویدادها، محتوا و محصولات جدید، تخفیف‌های وب‌سایت‌تان و… باخبر کنید. البته توجه داشته باشید که ایمیل کاربران (مثل ایمیل ما) پر از پیام‌های تبلیغاتی و اسپم است و شما باید در ارسال ایمیل‌ها دقت لازم را به خرج دهید و حد تعادل را رعایت کنید. محتوایی که برای کاربر در ایمیل مارکتینگ ارسال می‌کنید، باید آن قدر دقیق و حرفه‌ای باشد که نظر کاربران را جلب کند. زیرا اگر بخواهید به صورت مکرر به آنها ایمیل ارسال کنید، احتمال دارد شما را اسپم کنند و یا دست به لغو عضویت خود در سیستم ایمیل مارکتینگ شما بزنند. با توجه به قوانین ایمیل مارکتینگ، شما باید لینک لغو عضویت را در ایمیل‌های خود قرار دهید و با انجام ندادن این کار، نه تنها کاربر رضایتش را نسبت به شما از دست می‌دهد، بلکه می‌تواند به سرویس‌دهنده ایمیل مارکتینگ شما شکایت کند تا حساب کاربری شما را ببندند.

نرخ باز شدن ایمیل‌های شما توسط کاربر، مسئله مهمی در ایمیل مارکتینگ محسوب می‌شود. بسته به نوع کسب‌وکار شما، نرخ باز شدن ایده آل عددی بین ۱۴ تا ۲۷ درصد است. اگر نرخ باز شدن دریافتی شما کمتر از حد انتظار است، پیشنهاد می‌کنم از قالب‌های جدیدی در بخش ایمیل‌های ارسالی خود استفاده کنید و آن‌ها را امتحان کنید تا افراد بیشتری جذب ایمیل‌های شما شوند؛ مثلاً می‌توانید از عنوان‌هایی که کاملاً متفاوت با عنوان‌های قبلی شما است، استفاده کنید. توجه داشته باشید که ایمیل‌های ارسالی شما در پوشه‌های اسپم مخاطبان قرار نگیرد. روش‌های زیادی برای این منظور وجود دارد؛ از خود بپرسید که آیا اطلاعات ارزشمندی را برای مخاطبان ارسال می‌کنید یا خیر؟ اگر جواب مثبت نیست، پس باید استراتژی و محتوای ارسالی را تغییر دهید. عناصر مختلف ایمیل خود را مرور کنید و نحوه انجام کار را به آرامی تغییر داده و آثار آن را مورد بررسی و مطالعه قرار دهید.

در مقاله بعدی به ادامه این بحث می‌پردازیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *