اگر به دنبال برندسازی شخصی در شبکه‌های اجتماعی هستید، لازم است بدانید که بهترین شبکه اجتماعی برای برندسازی شخصی اینستاگرام است. در مجموعه مقالات برندسازی شخصی در اینستاگرام به بررسی مفهوم این موضوع، اهمیت آن و نکاتی برای برندسازی شخصی می‌پردازیم. پس اگر قسمت‌های قبلی این مقاله را نخوانده‌اید، پیشنهاد می‌کنم حتماً ابتدا آن را بخوانید و سپس به سراغ این مقاله بیایید.

پرسونای مخاطب حاوی این اطلاعات است:

  • جمعیت‌شناسی: سن- جنسیت – وضعیت تاهل – سطح تحصیلات – حرفه و شغل
  • خواسته‌ها و آرزوها: خواسته‌های آینده آن‌ها – اهداف آن‌ها
  • چالش‌ها: موانعی که با آن‌ها روبه‌رو هستند – دلیل دست نیافتن آن‌ها به اهدافشان

قدم چهارم: مزیت رقابتی برند شخصی خود را تعیین کنید!

مجموع خدماتی را که ارائه می‌دهید در یک عبارت به صورت ساده و صریح بگنجانید. این گزاره می‌تواند به طور خلاصه و مفید، توصیف‌کننده آنچه شما انجام می‌دهید برای مخاطبانتان باشد. این شعار کوتاه می‌تواند به این صورت باشد: «من در راه رسیدن به {خواسته یا نیاز مخاطب} به {جامعه هدف} کمک می‌کنم.» نیازی نیست همه چیز را درباره برند خود در این شعار بگویید، اما این گزاره باید حاوی هدف اصلی و نحوه کمک شما به مخاطب باشد. این عبارت می‌تواند حاوی یک نام منحصربه‌فرد باشد که در ذهن مخاطبان شما باقی می‌ماند.

قدم پنجم: خودتان را به چشم یک برند ببینید!

وقتی نام و مخاطبان پرسونال برند خود را مشخص کردید، دیگر باید به خودتان به چشم یک برند نگاه کنید. بدین معنا که در هر زمان که با مخاطب خود ارتباط دارید، خواه در بلاگ و ایمیل باشد یا پادکست و رسانه‌های دیگر، باید به پیام برند خود پایبند باشید.

دائما در مورد مشکلاتی که حل کردید صحبت کنید، دائما پیام برند خود را بیان کرده و مخاطبانتان را به شنیدن آن ترغیب کنید. تاکید مداوم شما بر این‌که کارتان دقیقا در راستای شعار و هدف برند شخصی شماست، باعث تقویت جایگاه شما در ذهن مخاطبان می‌شود. هدف شما باید این باشد که خود را به عنوان یک برند قدرتمند نشان دهید، نه یک شخص عادی. فراموش نکنید که، یک برند قدرتمند ، پیام قدرتمندی نیز دارد.

قدم ششم: وبسایت برند شخصی خود را بهینه‌سازی کنید!

حضور آنلاین خود را مطابق با اهداف برند شخصیت خود بهینه‌سازی کنید. پایگاه آنلاین شما، وبسایت شخصی برند شماست. اصلی‌ترین مکانی که افراد برای دانستن اینکه شما که هستید و چه می‌کنید، به آن مراجعه می‌کنند. همچنین وبسایت مکانی خواهد بود که بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل می‌کند، از این رو از اهمیت زیادی برخوردار است.

اولین تاثیری که وبسایت شما بر مخاطب می‌گذارد بسیار اهمیت دارد. بازدیدکنندگان باید فورا تشخیص دهند شما چگونه می‌توانید به حل مشکلاتشان کمک کنید. اگر غیر از این باشد آن‌ها به سرعت سایت را ترک می‌کنند. دو نکته برای اینکه وبسایت شما بازتاب شفاف برند شخصی شما باشد:

  • لوگوی حرفه‌ای طراحی کنید؛ لوگوی حرفه‌ای میزان جدیت شما در کار و رفتار شما در قبال پرسونال برند را نشان می‌دهد.
  • شعار برندتان را نمایش دهید؛ بازدیدکنندگان باید از بدو ورود به سایت پیام برند شما را ببینند. این موضوع آن‌ها را به سمت سایت شما جذب می‌کند و باعث می‌شود بیشتر در مورد شما تحقیق کنند.

مکان قرار گرفتن شعار برند شما در سایت باید طوری باشد که نگاه اول مخاطب بر آن بیفتد و ندیدن آن غیرممکن باشد؛ مانند تیتر اصلی روزنامه که اول از همه به چشم می‌خورد.

چند نکته دیگر درباره بهینه‌سازی وبسایت برندتان:

  • از تصاویر حرفه‌ای استفاده کنید: از یک عکاس حرفه‌ای بخواهید عکس‌های با کیفیت از شما بگیرد. تصاویر بی‌کیفیت ضعف برند شخصی شما را نشان می‌دهد.
  • مدارک و گواهی‌نامه‌هایتان را ارائه دهید: این مدارک اثبات آن است که شما قدرت حل مشکلات مرتبط با مخاطبان هدف خود را دارید. در هر رسانه‌ای که حضور یافتید، مدارکتان را نشان دهید.
  • حتما از کال تو اکشن (CTA) استفاده کنید: قطعا مایلید بازدیدکنندگان سایتتان اقدامی بیشتر از تماشا نشان دهند. برای این کار از آن‌ها بخواهید که به لیست ایمیل‌ها بپیوندند یا وبینار شما را تماشا کنند یا برای مشاوره رایگان ثبت‌نام نمایند. برای تسهیل ادامه این ارتباط، به مخاطب خود راه روشنی ارائه دهید.
  • صفحه «درباره ما» را صادقانه و قانع‌کننده بنویسید: در این صفحه می‌توانید داستان چگونگی رسیدن خود به جایگاهی که امروز در آن هستید را بنویسید. اینکه چه چیزهایی برای خدمت‌رسانی به مخاطبان به شما انگیزه می‌دهد و چرا درحال انجام این کار هستید؟
  • صفحه‌ای حاوی جزییات خدمات خود در سایت قرار دهید: اگر می‌خواهید مخاطب از خدماتی که ارائه می‌دهید استفاده کند، در یک صفحه به طور شفاف توضیح دهید که کار شما در چه حیطه‌ای است و شامل چه مواردی می‌شود.
  • منابع رایگان ارائه دهید: یکی از بهترین راه‌های ساخت پرسونال برند ارائه محتوای رایگان در وبسایتتان است. این محتوا می‌تواند به صورت پست بلاگ، ویدیو یا کتاب‌های الکترونیکی باشد. می‌توانید در ازای فرستادن محتوا، ایمیل مخاطب را دریافت کنید و از این راه به رشد لیست ایمیل‌های خود کمک کنید.
  • صفحه «تماس با ما» بسازید: بدیهی است که بخواهید راهی ارتباطی با مخاطب در سایت خود قرار دهید. این کار را از طریق صفحه تماس با ما انجام دهید.
  • بررسی بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام – بخش اول

قدم هفتم: استراتژی محتوایی خود را توسعه دهید!

راه اصلی برندسازی شخصی، ایجاد محتوای استراتژیک در زمینه فعالیت خود است. منظور از محتوا پست‌های بلاگ، ویدیوها، مطالب شبکه‌های اجتماعی، ایمیل‌ها، پادکست‌ها و موارد مشابه است.

هر یک محتوایی که شما با مخاطبان خود به اشتراک می‌گذارید باید در جهت ساخت برند شخصی شما باشد.

توسعه استراتژیک محتوا یکی از موثرترین راه‌های تضمین حضور پیوسته شما در بازار کسب‌وکارتان است. چند متد توصیه‌شده در این زمینه وجود دارد که در مقاله بعدی به بررسی آن می‌پردازیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Join the Conversation

1 Comment

  1. نمی دونم با وجود اینکه خیلی ها از اینستاگرام دارن درآمد خوبی کسب میکنند ، من نتونستم تو این حوزه موفق بشم …
    امیدوارم این راه کارهایی که گفتید حداقل بتونم بخشیش رو اجرایی کنم .

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *