دنیای فریلنسری یا آزادکاری، نامی آشنا در میان فعالان حوزه وب است که طرفداران بسیار زیادی دارد و ما در پرشین‌تولز اقدام به بررسی دنیای چنین افرادی کردیم.مزیت‌های دنیای آزادکاری را بررسی کردیم و از معایب و مشکلات و دلسردی‌هایی فریلنسری که ممکن است در میان مسیر برای شما بوجود بیاید گفتیم و در این مقاله که بخش پایانی دنیای فریلنسری است قصد داریم به بررسی اهمیت شبکه‌های اجتماعی در این حوزه بپردازیم.

دنیای فریلنسرینگ و تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر آن

دنیای بسیار وسیع و گسترده اینترنت بر تمامی کسب‌وکارهای اینترنتی و سنتی تاثیر بسیار زیادی گذاشته است و امروزه تمامی کسب‌وکارها به نحوی دست در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی دارند. در گذشته تمامی افراد برای خرید محصولات موردنیاز خود به صورت سنتی به بوتیک‌ها مراجعه می‌کردند اما امروزه با توجه به گسترش حوزه فعالیت‌های اینترنتی و استفاده از روش‌های تبلیغات موثر برای کسب‌وکارهای اینترنتی افراد می‌توانند محصولات بیشتری را مشاهده کنند و تنوع قیمتی گسترده‌تری را متناسب با نیاز خود بررسی کنند.

دنیای اینترنت و شبکه‌های اجتماعی نه تنها بر چنین مواردی تاثیر داشته است، بلکه سبب پیشرفت و توسعه کسب‌وکارهای مختلفی شده است که آزادکاری نیز در همین دسته قرار می‌گیرد. امروزه آزادکاران از طریق اینترنت به راحتی می‌توانند پروژه‌های مختلفی را دریافت کنند و بدون نیاز به ملاقات حضوری پروژه را اجرا کنند. همچنین وجود چنین فضایی در اینترنت سبب شده است تا سیستم‌ها و سایت‌های مختلفی برای ارسال پروژه و انجام آن توسط آزادکاران بوجود بیاید تا علاوه بر فریلنسران، کارفرمایان نیز بتوانند نیاز خود را با توجه به بودجه و زمان موردنظر خود صرف کنند.

از طرفی افراد فریلنسر به راحتی می‌توانند پروژه‌های زیادی را مشاهده کنند و با توجه به علاقه و توانایی خود دست به انتخاب یک پروژه و ارسال درخواست همکاری برای کارفرما کنند. سایت‌های فریلنسری در سطح ایران و جهان به گونه‌ای طراحی شده‌اند که کارفرما می‌تواند هزینه و زمان اجرا را مشاهده کند و باتوجه به بودجه و زمان خود یکی از افراد را باتوجه به سابقه کاری فرد انتخاب کند.

ارائه یک مثال کاربردی برای درک بهتر فریلنسری

اگر بخواهیم به بررسی یکی از زمینه‌های شغلی فریلنسری بپردازیم، بهترین آن افرادی هستند که به عنوان نویسنده در یک وب‌سایت دست به تولید محتوا می‌کنند. چنین افرادی با گشت‌وگذار در سایت‌های ایرانی و خارجی اقدام به جمع‌آوری مطالب و انتشار آن در سایت کارفرما می‌کنند که نحوه دریافت حقوق آنها نیز متفاوت است. برخی از نویسندگان به صورت حقوق ثابت کار می‌کنند که در پایان ماه با توجه به حجم کاری تعیین شده می‌توانند هزینه‌ای را دریافت کنند. افراد دیگری نیز هستند که به صورت موردی و پروژه‌ای هزینه دریافت می‌کنند که این نوع از حقوق در ایران رایج‌تر است.

نویسندگان به ازای تعداد مطالب ارسال شده یا مجموع تعداد کلمات اقدام به محاسبه هزینه کار می‌کنند و در زمان مقرر و تعیین شده آن را به حساب نویسندگان خود واریز می‌کنند. اگرچه شاید این کار مشکل به نظر برسد و ظاهرا درآمد کمتری داشته باشد، اما نویسندگان زیادی هستند که با فعالیت حرفه‌ای خود توانسته‌اند به درآمدهای میلیونی دست پیدا کنند که اینگونه افراد نه تنها از کار خود ناراضی نیستند، بلکه سعی می‌کنند با بهینه‌سازی زمان کار بتوانند بازدهی کار و در نتیجه درآمد خود را افزایش دهند.

اگر قصد فعالیت به عنوان یک آزادکار در دنیای فریلنسری را دارید، باید تمامی جوانب گفته شده در این مقاله و مقالات گذشته را در نظر بگیرید؛ البته دنیای آزادکاری نیز حوزه بسیار شیرین و لذت‌بخشی دارد و پیشرفت شما در این حوزه می‌تواند بسیار چشم‌گیر باشد. کافی است به انجمن وبمستران و افرادی که به عنوان آزادکار مشغول فعالیت هستند سر بزنید و ببینید که چگونه برخی از افراد تنها با ساعات کاری بسیار کم توانسته‌اند از تخصص خود درآمد بسیار خوبی کسب کنند.

یک پیشنهاد!

اگر شما نیز تصمیم خود را برای ورود به این حوزه گرفته‌اید، پیشنهاد می‌کنیم سطح کاری خود را در صورت امکان از سطح ملی فراتر ببرید! این موضوع به معنی همکاری با گروه‌های خارجی که نیازمند افرادی چون شما هستند، است و اگر بتوانید کمی زبان بین‌المللی خود را ارتقا دهید، شانس بسیار زیادی برای افزایش درآمد و حتی تجربه کاری خود داشته باشید. برای شروع کار پیشنهاد ما ارائه هزینه‌های پایین برای انجام کار است و حتی اگر برایتان مقدور است، یک یا دو پروژه را به صورت رایگان انجام دهید و تمام تلاش و خلاقیت خود را برای آن بکار ببرید.

نتیجه‌گیری

با وجود تمام مواردی که در زمینه فریلنسری به میان آمد، برخی از افراد هنوز دلهره معایب چنین فعالیتی را دارند! باید بگوییم که هر موفقیتی ترس و بهایی دارد که اگر به موفقیت آن فکر کنید، تلاش شما نیز چندین برابر می‌شود و با پشتکار خود می‌توانید از شکست عبور کرده و پله‌های ترقی را طی کنید. همچنین اگر نتوانید با خودتان کنار بیایید و همیشه با دلهره دست و پنجه نرم کنید، قطعا یک گام از موفقیت عقب خواهید بود و حتی ممکن است شکست شما حتمی باشد. این موضوع را در نظر بگیرید که هر شغلی سختی‌های خاص خود را دارد و حتی اگر کارمند یک شرکت خاص نیز باشید، دلهره برای شما وجود دارد اما این خود شما هستید که می‌توانید با پشتکار خود موفقیت خود را رقم بزنید و به ترس‌های موجود در ادامه مسیر دامن نزنید؛ دامن زدن به مشکلات می‌تواند سبب بزرگ‌تر شدن آنها در نهایت شکست کار و آینده شخصی‌ شما شود. آزادکاری نیز مانند هر شغل دیگری دغدغه‌ها، تنش‌ها، مزیت‌ها و معایب خود را دارید که با پشتکار و تلاش خود می‌توانید آن را کنار بزنید و تنها به موفقیت آینده کاری و زندگی خود فکر کنید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *