فریلنسر یا آزادکاری همیشه یکی از موارد بسیار پربحث دنیای وب و آی‌تی بوده است که طرفداران زیادی را نیز به خود جلب کرده است. در مقالات گذشته به بررسی این موضوع و برخی از ویژگی‌های فعالیت به صورت آزادکاری یا فریلنسری پرداختیم؛ در این مقاله نیز قصد داریم به بررسی چندین مورد از ویژگی‌های دنیای فریلنسران بپردازیم تا بتوانید بیشتر با آن آشنا شوید.

برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت و بلندمدت

یکی از مشکلاتی که بسیاری از وبمستران و فریلنسران با آن مواجه هستند؛ عدم دسترسی به اهداف و تحقق آنها در زمینه کارهای فریلنسری است! بسیاری از آنها می‌گویند که فرصت کافی برای رسیدن به کارهای خود را ندارند که باید بگوییم این مشکل به خود آنها بازمی‌گردد. برنامه‌ریزی یکی از موارد مهمی است که از کودکی به انسان بازگو می‌شود و این مسئله در زمینه آزادکاری نیز اهمیت زیادی دارد. پیش از آنکه بخواهید دنیای فریلنسری را آغاز کنید، تصمیم بگیرید به فردی منظم تبدیل شوید که کارهای خود را در زمان مقرر انجام می‌دهد.

در هنگام کار ممکن است چندین مقوله کاری به طور هم‌زمان در مقابل شما قرار بگیرد که شما باید سعی کنید با توجه به اولیت‌ها برای آنها ارزش قائل شوید؛ ارزش قائل شدن نیز تنها با اجرای آن طرح صورت می‌پذیرد که اگر نتوانید به اجرای کارهای خود نظم دهید، شما نیز مانند هزاران نفر دیگر به چنین مشکلی برخورد می‌کنید.

یادگیری روزانه، هفتگی و سالانه را فراموش نکنید!

یکی از مشکلاتی که وبمستران و فریلنسران گرامی با توجه به ورود به دنیای آزادکاری انجام نمی‌دهند، عدم یادگیری آنها است! یادگیری باید به صورت کاملا منظم و در طی برنامه‌ها و بازه‌های زمانی مشخص باشد. سعی کنید روزانه حتی برای چند دقیقه برای یادگیری از کتاب یا اشخاص استفاده کنید که اینکار سبب افزایش دانش و علم شما نیز خواهد شد. از طرفی اگر می‌توانید با افراد موفق در ارتباط باشید، سعی کنید به صورت روزانه یا هفتگی یک قرار آموزشی (هرچند کوتاه) با آنها داشته باشید تا بتوانید یادگیری خود را افزایش دهید.

اگرچه افراد متخصص شاید نتوانند مستقیم شما را یاری دهند، اما گاهی انسان تنها نیازمند نشان دادن ادامه مسیر و سر و نخی از اصل داستان است. بنابراین سعی کنید از افراد متخصص برای افزایش کسب و کار آنلاین و علم خود استفاده کنید.

شهرت یافتن و نشان پیدا کردن در بازار ایران و جهان

قدم اول برای شناساندن خود به کاربران مختلف، ثبت یک برند یا نام برای شرکت شما خواهد بود که چنین نامی ممکن است متناسب با نام کسب‌وکار شما باشد و یا یک برند خاص را تشکیل دهد. پس از انتخاب اسم سعی کنید محصولات خود و بازار هدف را شناسایی کنید؛ محصولات شما دقیقا چه نقطه تمایزی با دیگر محصولات دارند و کدام مزیت سبب موفقیت آن شده است!

البته این نکته را در نظر بگیرید نام یک مجموعه نشان‌گر قدرت و شهرت آن نیست و در ادامه موارد دیگری هستند که نمایشگر چنین مواردی‌اند. فعالیت‌های روزانه شما، سابقه کار، امکانات، کارت ویزیت و هرآنچه که شما را مشتریان خود توسط آن ارتباط برقرار می‌کنید.

استفاده از زمان به بهترین شکل ممکن

وقت را از دست ندهید! این شعاری است که هر روز در موقعیت‌های مختلفی از خود یا دیگران می‌شنویم؛ اگر شما موسس یک کسب‌وکار نوپا هستید، قطعا نمونه‌ای برای ارائه نخواهید داشت. بنابراین سعی کنید از زمان خود به بهترین شکل ممکن برای جمع آوری نمونه‌کار و رضایت کاربران استفاده کنید! این کار ممکن است به صورت رایگان یا هزینه کمتر انجام بگیرد. بنابراین در ابتدای شروع هرکاری به جای هزینه و پول، به دنبال راه‌کارهایی باشید تا بتوانید خودتان را در شرکت ببینید و برای آنها در قبال هزینه اصلی کار کنید.

گسترش کسب‌وکارهای در شبکه‌های اجتماعی

حتما می‌دانید که امروزه شبکه‌های اجتماعی گسترده‌ترین مخاطبان از طیف‌های مختلفی را شامل می‌شوند که نباید از قدرت آنها برای توسعه کسب‌وکار خود غافل شد و باید بدانید به عنوان یک کسب‌و‌کار چگونه در فضای مجازی حضور یابید . برای سایت یا مجموعه خود در شبکه‌های اجتماعی حساب کاربری ایجاد کنید که این حساب کاربری را همواره بروز نگه دارید. با اینکار کاربران دنبال‌کننده مجموعه شما می‌توانند به راحتی آن را مشاهده کنند و در صورت نیاز با شما در ارتباط باشند.

شکست خوردن و کسب تجربه

یکی از ترس‌هایی که بر بسیاری از افراد وارد است، ترس شکست یک پروژه و کسب‌وکار است! اگر شما بدانید پروژه شما موفق می‌شود یا شکست می‌خورد که دیگر نیازی برای تلاش نخواهید داشت. مدیران مجموعه‌های مختلف شکست را مقدمه پیروزی می‌دانند و می‌گویند هر فرد پس از چندین شکست در پروژه‌های مختلف به موفقیت در یک پروژه می‌رسند. بنابراین سعی کنید اگر ایده‌ای را در ذهن پرورش داده‌اید آن را اجرایی کنید؛ زیرا حتی با شکست آن تجربه‌های زیادی را بدست آورده‌اید که ارزش کار شما نیز به تجربه‌های آن است.

پیشنهاد دادن به کاربران سایت

یکی دیگر از مواردی که اهمتی بسیار زیادی را شامل می‌شود، پیشنهاد پکیج‌های تخفیف یا هرچیز دیگر به کاربران خود است. سعی کنید برای جمع‌آوری نمونه کار پیشنهادات خوبی به کاربران خود بدهید تا علاوه بر جلب رضایت آنها بتوانید نمونه‌کارهای خود را افزایش دهید. با افزایش نمونه‌کارهای شما تجربه شما نیز افزایش می‌یابد و کاربران در هنگام سفارش محصول یا پروژه به نمونه‌کارهای شما نگاه می‌کنند. حال اگر تعداد نمونه کارهای حرفه‌ای شما کم باشد، ممکن است کاربر شما بدون هیچ‌گونه توضیحی سایت شما را ببندند و با اینکار سفارش‌های متعددی را از دست خواهید داد.

نتیجه‌گیری: در مقالات گذشته به بررسی بحث فریلنسری پرداختیم که اگر آنها را مطالعه نکرده‌اید پیشنهاد می‌کنیم ابتدای به مطاله آنها بپردازید. در مقاله بعد نیز به بررسی برخی از مشکلات فریلسنران می پردازیم که امیدواریم مفید واقع شود.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *