دنیای گسترده اینترنت امروزه جایگاه بسیار ویژه‌ای در میان کاربران و افراد فعال در زمینه‌های مختلف دارد. علت این گستردگی نیز دسترسی سریع و جامع به مطالب، سرویس‌ها و خدمات گوناگون است و کاربران با گروه‌های سنی مختلف به راحتی می‌توانند به نیازهای خود دسترسی پیدا کنند. بنابراین اینترنت به یک رسانه بسیار موثر و تاثیرگذار بر روی کاربران در زمینه‌های مختلف نظیر سرگرمی، آموزش، اطلاعاتی و… تبیل شده است و سبب شده تا همواره کاربران از دنیای قدیمی خود به یک دنیای مدرن قدم بگذارند. افراد فعال در زمینه بازاریابی آنلاین و تبلیغات اینترنتی از این فضا در زمینه‌های مختلفی برای افزایش بازدهی و توسعه یک کسب‌وکار از استفاده می‌کنند. در این مقاله قصد داریم به بررسی مزیت‌های تبلیغات اینترنتی به روش‌های سنتی آن بپردازیم و برخی از روش‌های موثر تبلیغات اینترنتی را بررسی کنیم.

مزیت‌های استفاده از تبلیغات اینترنتی نسبت به روش‌های قدیمی و سنتی

شاید برای شما هم سوال باشد که چرا امروزه استفاده از روش‌های تبلیغاتی به صورت اینترنتی و مدرن رایج‌تر است و از روش‌های تبلیغاتی قدیمی نظیر استفاده از بیلیبورد‌های تبلیغاتی در سطح خیابان‌ها کمتر استفاده می‌شود! پاسخ این موضوع کاملا واضح است و در این بخش قصد بررسی این موضوع را داریم. کاربران سطح اینترنتی می‌توانند از خانه یا محل کار خود به وب‌سایت‌ و اپلیکیشن‌هایی در سراسر دنیا دسترسی داشته باشند و به راحتی با کاربران دیگر ارتباط برقرار کنند. همین امر سبب‌‍شده است تا فعالان حوزه تبلیغات بتوانند با صرف هزینه‌های بسیار کمتر بتوانند آگهی خود را به کاربران و افراد بیشتری نمایش دهند. باتوجه به اینکه بازدهی تبلیغات به روش سنتی بسیار کمتر از تبلیغات اینترنتی است و کاربران کمتری آن را مشاهده می‌کنند می‌توان به اهمیت تبلیغات اینترنتی پی برد و فهمید که این روش نسبت به تبلیغ‌دادن در بیلیبورد‌های تبلیغاتی، مجلات، روزنامه‌ها و رسانه‌های جمعی نظیر تلوزیون و رادیو بسیار موثرتر است و بازدهی بیشتری دارد. در ادامه می‌توانید مزیت‌های روش‌های تبلیغات در اینترنتی را بیشتر بشناسید.

  • مخاطبین بیشتری شما آگهی شما را مشاهده می‌کنند

همانطور که گفتیم اینترنت کاربران زیادی را به خود جذب کرده است و در سراسر دنیا کاربران بسیار زیادی می‌توانند آگهی شما را مشاهده کنند؛ فرض کنید می‌خواهید از یک کشور خارجی یک وبسایت فارسی‌زبان را به کاربران خود معرفی کنید! کافی است از طریق کمپین‌های تبلیغاتی سفارشی‌سازی‌شده کاربران ایرانی را هدف قرار دهید و سایت خود را به آنها معرفی کنید. یک قضیه کاملا مشخص است که اگر کاربران بیشتری آگهی شما را مشاهده کنند، بازدهی کسب‌وکار شما نیز افزایش می‌یابد و به درآمد بیشتری خواهید رسید.

یکی از مواردی که در کمپین‌های تبلیغاتی به چشم می‌خورد، تعیین گروه‌های کاربران به صورت هدفمند است تا بتوانید تبلیغات خود را به گروه‌های خاصی از کاربران نمایش دهید. در چنین کمپین‌هایی می‌توانید نوع کاربرانی که قرار است آگهی شما را مشاهده کنند را مشخص کنید! به طور مثال فرض کنید قصد تبلیغات برای گروه فروش محصولات تحت وب نظیر قالب و افزونه را دارید؛ در اینصورت گروه کاربری شما افرادی هستند که مدیریت سایت را برعهده دارند و سایت‌های مرتبط با وبمستران و انجمن‌های گفتگوی مربوط به آنها می‌تواند گزینه مناسبی برای نمایش آگهی در آنها باشد. همچنین می‌توانید باتوجه به خدمات خود، گروه‌های سنی متناسب با محصول خود، شهر موردنظر خود و… را شخصی‌سازی کنید! مثلا اگر می‌خواهید آموزش‌هایی را به کاربران خود ارائه کنید که این آموزش‌ها باید در یکی از آموزشگاه‌های شهر شما باشد، می‌توانید مخاطبان خود را از شهر خود انتخاب کنید و آگهی خود را به همشهری‌های خود نمایش دهید.

  • صرفه‌جویی در هزینه‌های تبلیغاتی

یکی از مزیت‌های تبلیغات اینترنتی نسبت به سایر روش‌های تبلیغاتی را می‌تواند کاهش هزینه‌ها دانست؛ همانطور که در بخش قبلی هم مطرح کردیم در فضای بسیار گسترده اینترنت شما با کاربران بسیار زیادی روبرو هستید. با استفاده از روش‌های تبلیغاتی اینترنتی می‌توانید با هزینه بسیار کمتر با کاربران بسیار بیشتری روبرو باشید و آگهی‌های خود را به کاربران بیشتری نمایش دهید؛ نتیجه‌ این امر نیز افزایش بازدهی تبلیغات است که مهم‌ترین مزیت از نظر بسیاری از افراد در مقابل روش‌های سنتی به شمار می‌آید. با صرفه‌جویی و استفاده بهینه‌تر از سرمایه تبلیغات خود نه تنها قادر به نمایش آگهی خود به کاربران بیشتری خواهید بود، بلکه می‌توانید از کمپین‌های پرکلیک‌تر استفاده کنید و کسب‌وکار خود را به صورت کاملا مشهود و ملموس توسعه دهید؛ امروزه استفاده از بهینه‌ترین روش‌های تبلیغاتی برای کسب‌وکار آنلاین اهمیت زیادی دارد و صرفه‌جویی در هزینه‌ها در عین سوددهی بالا از مهم‌ترین فاکتورهای آن است.

  • قابلیت آنالیز و تحلیل کمپین‌های تبلیغاتی با ابزارهای گوناگون

در روش‌های سنتی شما تنها به صورت کیفی می‌توانید بررسی کنید که آگهی شما تا چه حد نظر افراد را جلب کرده است! در روش‌های تبلیغات آنلاین شما قادر به اندازه‌گیری دقیق و تحلیل کمپین‌های تبلیغاتی خود هستید و می‌توانید میزان رضایت کاربران، تعداد مشاهده آگهی، تعداد کلیک، نرخ تبدیل و… را بدانید. با دانستن این اطلاعات شما یک قدم در جهت بهبود تبلیغات بعدی و حتی تبلیغاتی فعلی خود موفق‌تر خواهید بود. حال فرض کنید به جای استفاده از روش‌های تبلیغاتی آنلاین بخواهید از روش‌های سنتی استفاده کنید؛ در اینصورت هیچ‌گونه اطلاعاتی از تبلیغات صورت گرفته نخواهید داشت و نمی‌توانید برای تبلیغات بعدی خود نیز استراتژی بهتری تنظیم کنید. در مقالات قبلی وبسایت به بررسی برخی از مفاهیم مرتبط با تبلیغات و بازاریابی آنلاین پرداخته‌ایم که می‌توانید به بررسی آن بپردازید.

در این مقاله به بررسی چند مزیت تبلیغات آنلاین پرداختیم که در مقاله بعدی نیز به ادامه این مبحث بسیار کاربردی خواهیم پرداخت.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Join the Conversation

5 Comments

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *