Camera+ 2 به عنوان ابزاری برای عکاسی و ویرایش عکس، یکی از بهترین‌ برنامه‌هایی است که می‌توانید روی گوشی‌های iOS نصب کنید. در زمینه‌ی عکاسی شما انتخاب‌های خوبی برای تنظیمات دستی در اختیار خواهید داشت و وقتی زمان ویرایش عکس‌ها می‌رسد، می‌بینید که امکانات گسترده و همچنین افکت‌های متعدد برای کار در Camera+ 2 گنجانده شده است.

تنظیمات دستی در عکاسی

قبل از این که به سراغ ویرایش عکس با Camera+ 2 بروید، ابتدا می‌توانید عکس خود را با آن ثبت نمایید. بهترین چیز برای کسانی که از عکاسی سر در می‌آورند، امکان تنظیمات دستی دوربین بر روی موبایل است که این برنامه آن را در اختیار شما قرار خواهد داد. امکان تنظیم ایزو، سرعت شاتر و تنظیم دستی نور و بالانس سفیدی تنها بخشی از این تنظیمات به شمار می‌آید.

از دیگر امکانات فوق‌العاده خوب که Camera+ 2 برای شما تهیه دیده، امکان عکاسی با فرمت RAW است که بعدتر شما هم می‌توانید از این فایل‌ها بر روی همین برنامه جهت تصحیح رنگ و نور استفاده کنید یا آن را به برنامه‌های حرفه‌ای همچون ادوبی لایتروم ببرید. فرمت RAW عموما در دوربین‌های عکاسی نیمه حرفه‌ای و حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد و در کم‌تر برنامه‌ی موبایلی از آن استفاده می‌شود. البته قبل از عکاسی در نظر داشته باشید که به خاطر این که این فرمت دارای فشرده‌سازی نیست و همین دلیل انعطاف‌پذیری بهتر در برنامه‌های ویرایش عکس است، اما حجم آن نیز خیلی بالاست.

ابزارهای متنوع در زمان عکاسی

غیر از تنظیمات دستی، شما ابزارهای جالب و متنوعی هنگام عکاسی در دسترس خواهید داشت که از میان آن‌ها می‌توان به حالت پرتره و البته تعیین عمق میدان وضوع است. به این ترتیب نه تنها روی شخصیتی که از آن عکاسی می‌کنید احاطه دارید، بلکه میدان وضوع عکس و شفافیت پس زمینه را نیز می‌توانید مشخص کنید.

تشخیص خنده، حالت عکاسی ماکرو، پریست‌های متنوع و عالی، عکاسی از اجسام در حال حرکت، تعیین وضعیت جوی برای نوردهی مناسب‌تر، لرزش گیر دیجیتال برای موقع فیلم‌برداری، نشانه‌هایی برای تعیین تراز بودن عکسو خیلی چیزهای دیگر در برنامه‌ی عکاسی Camera+ 2 گنجانده شده که واقعا کار شما را راحت‌تر و البته بهتر می‌کند.

ویرایشگر حرفه‌ای عکس

اما وقتی وارد بخش ویرایش عکس می‌شوید، تازه متوجه خواهید شد که این برنامه در هر دو بخش فوق‌العاده است و یک ترکیب ایده‌آل برایتان ایجاد خواهد کرد. قبل از هر چیز باید بگوییم که افکت‌های متنوع و فیلترهای متنوعی در ویرایشگر Camera+ 2 گنجانده شده که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و همچنین با اضافه کردن آن‌ها به لیست علاقمنده‌ها، دیگر نیاز نیست برای فیلتر یا افکتی که زیاد از آن استفاده می‌کنید، هر بار در منو تو در تو بگردید.

از طرفی دیگر، RAW Lab یکی از بخش‌های جذاب برنامه است که به شما این امکان را می‌دهد تا عکس‌هایی که با فرمت RAW گرفته‌اید را با کیفیت بهتری ویرایش کرده و نور، رنگ، کنتراست و خیلی بخش‌های دیگر را تغییر دهید.

شما غیر از زمان عکاسی، در زمان ویرایش نیز می‌توانید عمق میدان وضوع را تغییر دهید. اما بیشتر از این که Camera+ 2 برای ساخت عکس‌های فانتزی مناسب باشد، برای تصحیح عکس و افکت‌گذاری مناسب بوده و با آن می‌توانید ویرایش‌های حرفه‌ای انجام دهید.

در همین راستا، نبود امکاناتی برای روتوش صورت و پوست و بعضی از ابزارهای این چنینی نیز توی ذوق می‌زند و اگر آن‌ها نیز در Camera+ 2 گنجانده شده بود، تقریبا می‌توان گفت دیگر به برنامه‌ی دیگری روی آیفون خود برای عکاسی و ویرایش عکس، احتیاج نداشتید.

دانلود و قیمت

نکته منفی دیگر در مورد Camera+ 2 قیمت بالای آن است. برای دانلود این برنامه باید هزینه‌ی 7.99 دلاری پرداخت کنید که Camera+ 2 را تبدیل به یکی از برنامه‌های گران‌قیمت عکاسی بر روی گوشی آیفون می‌کند. با این حال امکانات عالی و کیفیت واقعا حرفه‌ای اپلیکیشن، با ارزش گذاری آن برابر می‌کند.

Join the Conversation

1 Comment

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *