اپل به تازگی پتنتی با عنوان «تنظیم متناسب داینامیک ویژه ابزارهای پوشیدنی» را در اداره الگوها و نام‌های تجاری ایالات متحده‌ی آمریکا به ثبت رسانده است و طی آن به توضیح جزئیات روشی پرداخته که بر مبنایش بند دستگاه‌هایی همانند اپل واچ با یک راهکار «کششی یکپارچه» به صورت خودکار خود را با مچ دست کاربر تطبیق داده و با آن تنظیم می‌شوند.

به گزارش MacRumors،  برند ساکن کوپرتینو در اسناد مربوط به پتنت یاد شده آورده، تنظیم بندهای فعلی تجربه‌ی کاربری خوشایندی را برای افراد به جا نمی‌گذارد، ضمن اینکه فرآیند بستن و تطبیق دادنشان با مچ دست شامل چند مرحله‌ی دست و پا گیر می‌گردد.

در ادامه نیز آمده که بسیاری مواقع هم پیش می‌آید که بند به شکلی متناسب با مچ دست فرد تنظیم نمی‌شود و همین امر سبب می‌گردد عملکرد سنسورهای ساعت هوشمند دچار اختلال شده و از دقت‌شان کاسته شود. فعالیت‌های ورزشی نیز می‌توانند به این موضوع دامن بزنند و حرکت‌های سریع تکراری، به همراه تعرق، منجر به عدم قرارگیری صحیح ساعت روی دست فردی می‌شوند که بندش را به درستی تنظیم نکرده است.

اپل می‌گوید هدفش از طراحی چنین راه‌حلی، آسان‌تر کردن استفاده از اسمارت واچ‌ها‌ و بهینه سازی آنهاست و سیستم پیشنهادی، قادر به تنظیم اتوماتیک بند با مچ دست افراد خواهد بود، هر چند این امر می‌تواند بر اساس تقاضای کاربر نیز صورت پذیرد.

در بخش دیگری از اسنادِ پتنتی که در بالا از آن سخن گفتیم هم به مشکلاتی که در سر راه تولید و بهره‌گیری از چنین بندی وجود دارد پرداخته شده و اپل سعی کرده برای هر یک از این مشکلات چندین راه‌حل و مکانیسم مختلف را ارائه نماید.

بدیهی است که بسیاری از پتنت‌ها هرگز به تولید نمی‌رسند و بدل به یک محصول واقعی نمی‌شوند و حال باید منتظر ماند و دید این ایده‌ی خلاقانه‌ی اپل روزی در ساعت‌های هوشمند این برند پر آوازه به کار بسته خواهد شد یا خیر.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *