آیا می‌خواهید یک دکمه برای بارگذاری GIF در وب‌سایت وردپرس خود اضافه کنید؟ تصاویر متحرک در سرعت بارگذاری صفحه تاثیر داشته و مستقیما با تجربه استفاده کاربران از سایت ارتباط دارد. به همین خاطر بسیاری از سیستم‌عامل‌های مجبوب وبلاگ‌نویسی بارگذاری خودکار را در برنامه‌های خود قرار نمی‌دهند. در این مقاله به شما نحوه بارگذاری GIF ها در وردپرس را آموزش می‌دهیم.

چرا دکمه بارگذاری GIF را در وردپرس اضافه کنیم؟

اگر بارها عکس‌های متحرک را به وبلاگ وردپرس‌تان اضافه کرده باشید، احتمالا می‌دانید که حجم این عکس‌ها بیش‌تر از عکس‌های عادی است. این بدان معنی است که بارگذاری آن‌ها بیشتر طول می‌کشد و سرعت و عملکرد سایت‌تان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. برخی از وب‌سایت‌ها با بارگذاری کند تصاویر در وردپرس روبرو هستند که همین بر تجربه کاربران در سایت تاثیر می‌گذارد زیرا GIFها به زمان بیشتری برای بارگذاری نیاز دارند تا کاربر به سمت پایین صفحه پیمایش کند.
سیستم‌ عامل‌های محبوب مانند Tumblr و بسیاری دیگر، برای حل این مشکل از دکمه نمایش برای بارگذاری GIFها استفاده می‌کنند. در این حالت به جای بارگذاری تمام فرم‌های یک GIF انیمیشینی، فقط اولین فرم را بارگذاری می‌کنند. سپس یک دکمه پخش یا برچسب GIF روی تصویر اضافه می‌کنند تا کاربر بداند که می‌تواند برای دید یک تصویر متحرک کلیک کند.

بیایید نگاهی به نحوه اضافه کردن دکمه برای بارگیری GIF در وب‌سایت وردپرس داشته باشیم.

اضافه کردن دکمه برای بارگذاری GIFها در وردپرس

اولین گامی که باید انجام دهید این است که افزونه WP GIF Player را نصب و فعال کنید. این افزونه وردپرس خارج از کادر کار می‌کند و هیچ تنظیماتی برای آن وجود ندارد. شما می‌توانید به صفحه ویرایش پست بروید تا آن را در عمل ببینید.

در صفحه ویرایش پست، دکمه Add GIF را در بالای ویرایشگر پست خواهید شد. با کلیک بر روی آن پنجره‌ آپلود رسانه باز می‌شود و شما می‌توانید تصاویر GIF خود را مانند هر تصویر دیگر آپلود کنید.

پس از آپلود، شما باید روی دکمه Insert image کلیک کنید تا مراحل ادامه یابد.
اکنون افزونه پخش WP GIF درخواست شما را به صورت کد کوتاه در وردپرس اضافه خواهد کرد.

حالا می‌توانید پست و یا صفحه خود را ذخیره کرده و روی دکمه پیش نمایش کلیک کنید تا عملکرد دکمه خود را در بارگذاری GIFها ببینید. حالا تمام GIFهایی که در پست شما تعبیه شده‌اند یک دکمه در بالای آنها با برچسب GIF خواهند داشت. با کلیک بر روی دکمه، GIFها در پس زمینه بارگذاری می‌شوند و سپس به نمایش در می‌آیند.

یکی از نقاط ضعف این افزونه آن است که تنها برای GIFهایی که به تازگی آپلود شده‌اند کار می‌کند. این افزونه دکمه را برای GIFهایی که با روش معمول آپلود رسانه در وردپرس اضافه شده‌اند اعمال نمی‌کند. به طور خلاصه یعنی تمام GIFهای پیشین شما این دکمه را نخواهند داشت.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *