کسب‌وکارهای اینترنتی محصول یا خدماتی برای ارائه دارند که برای فروش آن نیاز به مشتری دارند. جذب مخاطب اولین قدم برای جذب مشتری در کسب‌وکارهای اینترنتی است و اگر نتوانید برای محصول یا خدمات خود کاربر جذب کنید، نمی‌توانید مشتری داشته باشید! در واقع قدم اول برای جذب مشتری، جذب کاربر از روش‌های مختلف است. اینستاگرام یکی از مهم‌ترین شبکه‌های اجتماعی است که پتانسیل بسیار بالایی برای جذب کاربر و تبدیل آن‌ها به مشتری دارد. اینستاگرام در ایران طرفداران بسیار زیادی دارد که دلیل استفاده کسب‌وکارهای اینترنتی از آن نیز همین است. مهم‌ترین مسئله برای افزایش مشتریان رهبری کاربران اینستاگرام و تبدیل آن‌ها به مشتری است! در حالت کلی چندین روش برای کسب‌وکارهای اینترنتی وجود دارد که بازدهی نسبتاً خوبی نسبت به روش‌های دیگری دارند. در این مقاله قصد داریم به بررسی روش‌های رهبری کاربران اینستاگرام از افزایش مخاطب تا تبدیل آن‌ها به مشتری کسب‌وکار اینترنتی بپردازیم.

قرار دادن لینک صفحه فرود (Landing Page) در بیوی صفحه

بیوی اینستاگرام بخشی از پروفایل شما را تشکیل می‌دهد که در آن اطلاعات نظیر حوزه فعالیت کسب‌وکار خود را قرار می‌دهید . کاربران هنگامی که وارد صفحه اینستاگرام شما می‌شوند، در نگاه اول بیوی شما را می‌خوانند. اگر اطلاعات شما بتواند نظر آن‌ها را جلب کند به شما اعتماد نسبی پیدا می‌کنند و سپس به سراغ پست‌ها و استوری‌های شما می‌روند! بنابراین تنها چند ثانیه فرصت دارید که نظر کاربر را جلب کنید؛ ممکن است نوشتن یک محتوای جذاب برای بیو، ساعت‌ها از شما زمان بگیرد اما تاثیر بسیار زیادی در افزایش فالوور اینستاگرام دارد. ابتدا مشخصات کسب‌وکار اینترنتی خود را کامل درج کنید و سپس یک تصویر جذاب در بخش پروفایل خود قرار دهید؛ اگر صفحه شما مربوط به کسب‌وکار اینترنتی است، لوگوی آن کسب‌وکار را به عنوان عکس پروفایل قرار دهید و اگر یک پروفایل شخصی دارید، می‌توانید یک تصویر باکیفیت از خود در آن قرار دهید. همچنین توجه داشته باشید که سایز تصویر باید متناسب با پروفایل اینستاگرام تنظیم شود.

  • ماندگاری نام کسب‌وکار اینترنتی با درج لوگوی شرکت در بخش پروفایل اینستاگرام:

از لوگوی جذاب و در عین حال حرفه‌ای استفاده کنید؛ یکی از مهم‌ترین فاکتورهای استفاده از لوگوی حرفه‌ای، خوانایی لوگو و تار نبودن آن است! لوگوی شما، در مرحله اول باید آن‌قدر جذاب باشد که نظر کاربران را جلب کند و در مرحله بعد باید به کاربر نام برند شما را یادآوری کنید که یادآور خوانایی لوگو می‌شود! البته اگه لوگوی شما یک المان تصویری است، تنها باکیفیت بودن و قابلیت دیدن آسان آن کافی است. اگر لوگوی جذابی باشد اما نتوان نام یا فعالیت برند را از روی آن فهمید، ممکن است نتواند تاثیر زیادی بر روی مخاطبان شما بگذارد.

پس از درج پروفایل از خودتان بپرسید که کاربر چرا باید من را دنبال کند؟ یک دلیل منطقی برای کاربران بنویسید! مثلاً اگر یک کسب‌وکار اینترنتی فروش لباس دارید و لباس‌های شما ارزان و البته شیک هستند، به کاربران چنین جمله‌ای نظیر “به دنبال عینک‌های آفتابی اصل و ارزان هستند؟ محصولات ما را ببینید!” بگویید.

یکی از قابلیت‌های مهم بیوی اینستاگرام، قرار دادن لینک در آن است! شما تنها می‌توانید یک لینک در بیوی اینستاگرام خود قرار دهید. برای داشتن یک کسب‌وکار موفق باید یک سایت داشته باشید و اگر می‌خواهید فالوورهای اینستاگرام را به مشتری تبدیل کنید، باید یک صفحه فرود برای آن طراحی کنید. صفحه‌ فرود دقیقاً صفحه‌ای است که کاربران با خواندن آن، تصمیم به خرید محصول شما می‌گیرند! یک صفحه فرود برای معرفی خدمات یا محصولات خود درنظر بگیرید و لینک آن را در بیوی اینستاگرام قرار دهید. در صفحه فرود خود یک فرم برای دریافت اطلاعات مشتری قرار دهید؛ البته دریافت اطلاعات باید به همراه ارائه یک هدیه یا کد تخفیف باشد! مثلاً می‌توانید ایمیل کاربران را برای ارائه کد تخفیف، بگیرید؛ ایمیل کاربران برای ایمیل مارکتینگ اهمیت زیادی دارد. بنابراین لینک بیو در اینستاگرام یک منبع بسیار عالی برای انتقال کاربران از اینستاگرام به وبسایت محسوب می‌شود. بنابراین درج لینک در بخش بیو ترافیک خوبی برای شما جذب می‌کند و هر چقدر فالوورهای شما بیشتر باشد، به راحتی می‌توانید ترافیک بسیار خوبی دریافت کنید.

  • دکمه‌های فراخوان (Call to Action) را فراموش نکنید!

اگر کاربران برای دریافت اطلاعات یا پشتیبانی بخواهند با شما تماس بگیرند، کافی است بر روی این دکمه‌ها کلیک کنند؛ البته این در صورتی است که شما تنظیمات تماس خود را به درستی انجام داده باشید! شماره تماس، ایمیل و آدرس فروشگاه خود را در بخش تنظیمات صفحه تجاری درج کنید تا کاربران بتوانند به راحتی با شما ارتباط برقرار کنند.

فراخوانی کاربران برای دیدن لینک پروفایل با استفاده از پست‌های اینستاگرام

از زمانی که شبکه‌های اجتماعی در میان کاربران گسترش پیدا کرد، کسب‌وکارهای اینترنتی به این فکر افتادند که چگونه می‌توان از شبکه‌های اجتماعی برای سودآوری بیشتر استفاده کرد؟ البته جالب است بدانید نتیجه تحقیق آن‌ها مثبت بود! امروزه شبکه‌های اجتماعی نقش بسیار مهمی در سودآوری کسب‌وکارهای مختلف دارند. اگر جزء آن دسته از کسب‌وکارهایی هستید که زمان زیادی را برای طراحی پست‌های خود صرف می‌کنند، باید بگوییم شانس شما برای فراخوانی کاربران به لینک پروفایل اینستاگرام بسیار زیاد است! با طراحی پست‌های جذاب می‌توانید تعامل بسیار خوبی در کاربران ایجاد کنید؛ حالا که تعامل شما با کاربران خوب است، چرا از آن‌ها دعوت نمی‌کنید لینک پروفایل شما را مشاهده کنند؟

در مرحله بعد اگر صفحه فرود شما خوب باشد، احتمالاً بتوانید آن‌ها را به مشتری کسب‌وکار اینترنتی خود تبدیل کنید. برای آن‌که بتوانید کاربران بیشتری را به بازدید از لینک بیو دعوت کنید، باید پست خود را به کاربران بیشتری نشان دهید، اما چگونه؟ استوری اینستاگرام ابزاری است که تعامل بسیار خوبی برای شما ایجاد می‌کند و می‌توانید پست‌های خود را از طریق آن به کاربران نمایش دهید. کافی است پست‌هایی که منتشر می‌کنید، در استوری خود نیز با کاربران به اشتراک بگذارید.

  • یک نکته مهم!

برای آن‌که بتوانید آنالیز دقیقی از تعداد کاربران اینستاگرام خود داشته باشید، یک صفحه فرود را به اینستاگرام خود اختصاص دهید! یعنی تنها کانال جذب ترافیک برای این صفحه فرود، اینستاگرام باشد تا بتوانید دقیق‌تر ترافیک ورودی از اینستاگرام خود را کنترل کنید. پس از آن به راحتی می‌توانید رفتار کاربرانی که از طریق اینستاگرام وارد صفحه فرود شده‌اند را بررسی کنید و نرخ خرید را اندازه‌گیری کنید! نرخ خرید یعنی این‌که بدانید چه تعداد از کاربران شما به مشتری تبدیل شده‌اند.

با این توصیف‌ها این مورد اهمیت بسیار زیادی برای شما خواهد داشت و باید بتوانید کاربران را برای دیدن پروفایل خود ترغیب کنید. استفاده از ظاهر گرافیکی جذاب برای صفحه خود به راحتی می‌توانید موارد بیشتری را در بخش هایلایت‌ها به کاربران نمایش دهید. اگر بتوانید سندهای گرافیکی جذابی برای دیدن کاربران در بخش هایلایت ایجاد کنید، می‌توانید بسیاری از کاربران خود را تشویق به خرید کنید! ضمانت بازگشت وجه می‌تواند برای فروش‌ فایل‌های آموزشی کاربرد زیادی داشته باشد.

اگر مدیریت یک کسب‌وکار اینترنتی را برعهده دارید، افزایش مشتری باید مهم‌ترین هدف شما باشد! هنگامی که افزایش مشتری هدف مهم شما قرار بگیرد، استراتژی مناسبی برای کسب‌وکار اینترنتی خود تدوین می‌کنید و به راحتی می‌توانید تعداد مشتریان خود را افزایش دهید. اگر بتوانید کاربران اینستاگرام خود را به مشتری تبدیل کنید، به راحتی می‌توانید فروش خود را افزایش دهید و مشتریان زیادی برای کسب‌وکار خود جذب کنید!

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *