واژه‌ی گلف در What the Golf؟ معنای متفاوتی دارد. در واقع شما در این بازی شکل‌های مختلف و عجیبی ازگلف می‌بینید که عموما با عقل جور در نمی‌آیند. مثلا در یکی از مدل‌ها شما به صورت خیلی کلاسیک توپ را به سمت حفره می‌زنید و در مدل بعدی این شما هستید که مثل یک توپ گلف باید به سمت حفره پرت شوید! حتی وقتی بازی هم به پایان می‌رسد، کار شما با گلف به پایان نرسیده چون شما باید مسیر خود تا آخر تیتراژ را با گلف پیش بروید!

معرفی بازی What the Golf ؟

What the Golf؟ بازی عجیبی است، اما این عجیب بودن در نهایت به یک بازی بسیار  مفرح تبدیل می‌شود که انجام آن به تمام کسانی که می‌خواهند تجربه‌ای متفاوت داشته باشند توصیه می‌شود. در این بازی همه چیز به گلف ختم نمی‌شود، بلکه این گلف ممکن است آمیزه‌ای از فوتبال یا بوینگ یا حتی یک بازی شوتر اول شخص داشته باشد! زاویه دوربین ممکن است عوض شود بازی ممکن است دو بعدی و سپس سه بعدی شود و هر آن سورپرایزی که فکر نمی‌کنید در مرحله بعدی انتظار شما را می‌شکد.

بازی بامزه است و شوخی‌هایش لوس نخواهند شد، در این راه موزیک‌های زیبا نیز بیشتر به روند بامزه آن کمک می‌کنند. اما در خلال این تنوع و طنزی که در What the Golf مشاهده خواهید کرد، اشارات زیادی به بازی‌های مهم شده است. برای مثال جایی از بازی شما مثل سوپر ماریو باید به سمت پرچم معروف آن پرتاب شوید و جایی دیگر در عناوین مهم واقعیت مجازی حضور دارید. در نهایت روند ماجرایی What the Golf چیزی است که باعث می‌شود همه‌ی این چیزهای بی‌ربط به شکل شگفت‌انگیزی با هم جور در بیایند.

گیم پلی What the Golf ؟

سیستم بازی بسیار ساده است و شما در همان مرحله اول همه چیز را یاد خواهید گرفت. در واقع تنها کاری که باید کنید این است که نشانه گیری کرده، به عقب بکشید و ضربه را وارد کنید. تقریبا در تمام مراحل بازی سیستم به همین صورت است و هر چقدر هم که همه چیز متفاوت جلوه کند، گیم پلی بازی همانی است که بود. برای مثال حتی وقتی فوتبال بازی می‌کنید، دوچرخه سواری می‌کنید یا حتی ماهیگیری هم که می‌کنید، اوضاع به همین منوال باقی خواهد ماند.

احتمالا گیم پلی خنده‌دار آن باعث می‌شود شما همیشه گیم‌بار ویندوز را برای این بازی روشن بگذارید تا هیچ لحظه‌ی خنده داری از دست نرفته و بتوانید همه چیز را ضبط کنید. این لحظات خنده‌دار بیشتر اوقات در همان اول بازی باعث می‌شود کلا فراموش کنید قصد بردن دارید، چون خیلی مواقع در همان اول مرحله چیزی که به سمت هدف پرتاب می‌شود، آن چیزی نیست که فکرش را می‌کنید. همیشه در آخر هر مرحله هم یک عبارت خنده‌دار روی صفحه نقش می‌بندد که همان هم باعث خنده‌ی شما خواهد شد.

هر مرحله را می‌توان با درجات سختی متفاوتی طی کرد و درجات بالای سختی عموما یک محدودیت زمانی نیز دارد که کامل کردن آن مرحله را بسیار سخت می‌کند. همیشه یک چالش برای هر مرحله نیز در نظر گرفته شده تا با رفتن آن تاج مرحله را از آن خود کنید. یک سری مینی‌گیم‌هایی هم در بازی وجود دارد که آن‌ها نیز می‌توانند به شدت سرگرم کننده باشند، مخصوصا گلف با پرتال‌ها که واقعا عالی هستند. این مینی گیم‌ها در قالب بازی‌هایی مثل گیتار هیرو، متال گیر، فلپی برد، انگری بردز و … ارائه شده‌اند و همه با گلف ادغام شده‌اند!

در آخر

شاید یکی از تنها مشکلاتی که با بازی داشته باشید، هدایت ان با موس است که کمی طول می‌کشد تا بتوانید با دقت کافی با آن بازی را انجام دهید. هر طور که به بازی نگاه کنید، به عنوان یک عنوان که بتوان با صفحات لمسی آن را بازی کرد بهتر است. این بازی را کمپانی Triband که تا قبل از What the Golf ؟ بازی شاخص دیگری نداشته است. اما همین عنوان با ساختار بسیار عجیبش توانسته از PC Gamer امتیاز ۸۸ از ۱۰۰ و از Metacritic امتیاز ۸۴ درصد را بگیرد.

بازی در استیم  –  سایت اصلی

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *