تا به ‌حال HP صاحب اکثر بازار این بخش از تبلت‌های کیبورد دار بود، اما به‌تازگی لنوو با عرضه کردن  Miix 630 با کوالکام اسنپدراگون ۸۳۵ خودش به این بخش ورود قدرتمندی داشته‌است.

در نظر اول، شباهت واضحی بین Miix 630 و HPEnvy x2 حس می‌شود، ولی این بدلیل کپی‌برداری از طراحی نیست، بلکه به این‌خاطر است که طرح هردوی آن‌ها براساس طرح کوالکام برای ایده‌آل‌ترین طراحی یک تبلت ویندوزی دارای اسنپدراگون است.

مشخصات Lenovo Miix 630

هردو مدل Lenovo Miix 630 و HP Envy x2 برای اهداف مشابه‌ای مورد تقاضا هستند، اما هر شرکت با اضافه کردن نقاط قوت خودش متفاوت از دیگری شده است.

بخش‌هایی که لپ‌تاب لنوو در آن از رقیب خودش HP برتری دارد عبارت‌اند از:

  • لنزهای دوگانه برای windows hello(دربرابر لنز تکی).
  • اسپیکرهای روبه‌کناره(نه روبه‌جلو).
  • رنگ جت بلک در مقابل نقره‌ای.
  • نزدیک به ۲۲۰گرم سنگینی بیشتر.
  • آهن‌ربا برای بسته نگه داشتن کیبورد.
  • فضای مشترک برای سیمکارت و میکروSD.
  • eUFS 2.1 سریع‌تر توسط سامسونگ.
  • کیبورد دارای دورنگ پس‌زمینه می‌باشد(به‌جای یکی).
  • به اضافه‌ی یک eSIM با یک گیگابایت اینترنت همراه.

به جز این اختلافات این دو مدل مثل همدیگر می‌باشند. صفحه نمایش‌های یکسان، کیفیت صدای فوق‌العاده‌ی مشابه، صفحه لمسی باکیفیت، میزان RAM و فضای ذخیره‌سازی برابر و…

شاید بزرگترین تفاوت این دو مدل در سرعت حافظه‌هایشان باشد. لنوو ازSamsung eUFS (~700 MB/s) برای ۱۲۵GB فضا استفاده می کند که ۲۰۰MB/s سریع‌تر از HP می‌باشد.

Lenovo Mixx 630 به‌صرفه و زیبا

لنوو در حدود ۲۲۰گرم از رقیب خود سنگین تر است و همچنین کمی از آن کلفت‌تر می‌باشد.

این دستگاه با لبه‌های خوش‌طرح و وزن مناسب بسیار زیبا و یک‌دست طراحی شده است. همچنین رنگ جت‌بلک آن بسیار جذاب‌تر به چشم می‌آید.

لنوو برخلاف اچ‌پی که از اسپیکرهای گران‌تر و روبه‌جلو استفاده کرده‌است، اسپیکرهای دوتایی ۱W در کناره را ترجیح داده است.

تایپ کردن در Miix 630 خیلی تجربه خوبی می‌باشد، ولی HP در این زمینه قوی‌تر از رقیب خود است. کیبورد HP دقیق‌تر و محکم‌تر می‌باشد و Miix 630 مقداری از نرمی بیشتر رنج می‌برد. البته کیبورد آن به هیچ وجه بد نیست بلکه در مقایسه با کیبورد HP مشخص است که اختلافی دارند.

همراه یک تاچ‌پد دقیق ، که هیچ ایرادی به آن نمی‌شود گرفت و نسبت به رقیب خود کشیده‌تر بوده ولی عرض کمتری دارد. درهرحال عملکرد خیلی خوبی دارد.

صفحه نمایش آن هم کمی بهتر از مدل HP می‌باشد و تاریک‌تر نسبت به آن است که در عوض به همین خاطر صفحه لمسی راحت‌تری دارد. دقت رنگ‌ها، روشنایی و میزان تراکم پیکسل‌های خوبی هم دارد.

و در نهایت، باید اشاره کنم که دوربین دوگانه برای Windows Hello کارآمدتر از دوربین تکی HP می‌باشد.

Lenovo Miix 630 یک انتخاب یک‌دست تر و به‌صرفه‌تر

به‌همراه برنامه‌های ویندوز برای عرضه کردن Surface Go، جای هیچ تعجیبی نیست که لنوو و اچ‌پی به دنبال کم کردن هزینه‌هایشان در صورت امکان می‌باشند، به همین‌خاطر می‌باشد که شاید ۹۵ درصد شباهت بین مدل‌های لنوو و اچ‌پی وجود دارد.

طراحی مخصوص کوالکام فوق‌العادست. طراحی کیبورد، windows hello، کیفیت محشر صدا و عمر بالای باتری که به راحتی حدود ۱۵ ساعت می‌باشد، حتی اندازه‌ی آن با صفحه نمایش ۱۲٫۳ اینچی، همه و همه فوق‌العاده‌اند و رضایت شما را بیشتر از Surface ده اینچی جدید مایکروسافت جلب می کند.

نکات مثبت:

  • عمر باتری بسیار بالا
  • سخت‌افزار و کیفیت ساخت فوق‌العاده
  • اینترنت ۴G بسیار قوی
  • ارزان‌تر نسبت به HP

نکات منفی:

  • (هنوز) تمام بازی‌ها و برنامه‌های استور را اجرا نمی‌کند
  • سنگینی و ضخامت بیشتر از Envy x2

هرچند که این احتمال وجود دارد که تا انتهای سال میلادی اسنپدراگون ۸۵۰ عرضه شود، که طبق شواهد موجود سی درصد از اسنپدراگون ۸۳۵ سریع‌تر خواهد بود، یعنی مدلی که در Miix 630 استفاده شده، به همین خاطر خرید آن را کمی ریسکی می‌کند.

اسنپدراگون ۸۳۵ برنامه‌های مایکروسافت استور را به خوبی اجرا می‌کند و در کنار عمر بالای باتری، راحتی در استفاده طولانی مدت از آن و قدرت بالای اتصال به اینترنت آن دلایل خوبی برای خریدن آن می باشند. Miix 630 می تواند انتخاب خوبی برای دانش آموزان، نویسندگان، خبرنگاران، وکلا و افرادی باشد که بیشتر دنبال یک دستگاه برای بهترین تجربه‌ی نویسندگی با آن می‌باشند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *