سه روز پیش وقتی کاربران منتظر آپدیت جدید فورتنایت بودند، شهاب سنگی به میان نقشه‌ی معروف بازی اثابت کرد و تمام این دنیا درون به یک سیاهچاله فرو رفت. استریمرهای زیادی برای دو روز تمام پخش زنده‌ی خود را از صفحه‌ی این سیاهچاله برای عموم نشان می‌دادند تا این که با یک تیزر سینمایی، از نسخه دوم بازی و فصل یازدهم آن رونمایی شد. Fortnite Chapter 2 را واقعا می‌توان نسخه‌ی دوم فورتنایت به حساب آورد؟ یا این که نسخه‌ی جدید تنها به روزرسانی کوچکی در دنیای محبوب فورتنایت است؟ با هم مروری کنیم بر تمام تغییرات این نسخه تا به جوابمان برسیم.

نقشه جدید، قایق، شنا کردن و … ماهیگیر؟!

اپیک گیم هیچ نوشته‌ای همراه با به روزرسانی خود ارائه نکرده و سعی کرده تا در تیزر سینمایی همه‌ی آن چیزهای جدیدی که وجود دارند را به شما معرفی کند. تغییرات ماهیتی در بازی زیاد نیستند و از نظر ظاهری نیز تفاوت زیادی مشاهده نمی‌شود، اما در مجموع چیزهای نسبتا زیادی در نقشه و شکل گیم‌پلی اتفاق افتاده که باید از آن‌ها با خبر باشید تا بتوانید برنده شوید.

اولین تغییر بزرگ در Fortnite Chapter 2 مسلما نقشه‌ی جدید آن است. البته فکر نکنید که موقع فرود آمدن در آن حس ناآشنایی خواهید داشت، چون استایل نقشه و تغییر نکردن گرافیک بازی، هنوز این باور آشنا را در ذهنتان خواهد گذاشت. اما وجود چند عنصر مهم در نقشه خود باعث به وجود آمدن گیم‌پلی تازه‌ای شده است که رودخانه مهم‌ترین آن است. حالا شما این امکان را دارید تا در آب شنا کنید و به همین خاطر، به سادگی می‌توانید از رودهای بزرگ رد شوید. به همین شکل قایق‌ها نیز به بازی اضافه شده‌اند و امکان راندن آن‌ها و تیراندازی از رویشان برای بازیکن‌ها فراهم آمده. عجیب‌ترین چیزی که به بازی اضافه شده ماهیگیری است که در روند آن می‌توانید اسلحه‌ به دست بیاورید!

بیشتر اسلحه‌های اصلی بازی هنوز در این عنوان وجود دارند، با این حال بعضی از اسلحه‌های مسخره در حال حاضر دیگر به دست نمی‌آیند. این فرایند باعث شده تا بازی بیشتر شبیه فصول اول خود باشد. همچنین سیستم اچیومنت‌ها و همچنین به دست آوردن XP نیز تغییراتی داشته است و خود اپیک گفته کمی در مبارزات نیز اوضاع را بهتر کرده است.

در مجموع، Fortnite Chapter 2 را باید همان فورتنایت سابق به حساب آورد که سعی کرده‌اند با تغییر نقشه جلای تازه‌ای به آن بدهند و ترسیده‌اند با تغییرات زیاد بازیکن‌های خود را از دست دهند. به همین خاطر به نظر می‌رسد شما به هیچ وجه با یک بازی کاملا متفاوت طرف نیستید، تنها امکانات کمی به بازی اضافه شده است.

در زیر لیست کاملی از تغییراتی که تا این حا اپیک در Fortnite Chapter 2 اعمال کرده را برایتان لیست می‌کنیم:

تغییرات گیم‌پلی

  • نقشه جدید مسیرهای آبی دارد که می‌توانید در آن‌ها شنا کنید اما نمی‌توانید به زیر آب بروید
  • مراکز جدید با اسم‌های جدید به نقشه اضافه شده
  • بعضی از جاهای قدیمی دوباره به نقشه برگشته‌اند
  • شما می‌توانید در جاهای کوچکی مثل داخل سطل قایم شوید
  • محیط کاربری جدید از نظر ظاهری جذابیت بیشتری پیدا کرده است
  • شما می‌توانید بازیکن‌های آسیب دیده را با خود حمل کنید تا حرکت تیم به تاخیر نیفتد
  • ماهیگیری برای به دست آوردن اسلحه

اسلحه‌ها

  • Pump و شاتگان‌ها هنوز در بازی هستند
  • تمامی مسلسل‌ها در بازی مانده‌اند
  • تک تیرانداز جدید به بازی اضافه شده است
  • یک بازوکای جدید به بازی اضافه شده برای پشتیبانی از نیروها که بانداج پرت می‌کند

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *