دنیای ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین در سال 2021 با داغ شدن مباحثی مانند دیفای، توکن‌های NFT، بازی‌های بلاک چینی و متاورس بیشتر از همیشه مورد توجه قرار گرفت. در واقع سال گذشته فضای کریپتوکارنسی بخشی از قابلیت‌های جذاب خود را در ابعاد مختلف به نمایش گذاشت. حمایت کمپانی‌های بزرگ از این فضا یکی از مهم‌ترین عوامل رشد بازار بود، برای مثال شرکت فیس بوک نام شرکت مادر خود را به متا تغییر داد و به طور رسمی پا در عرصه متاورس نهاد. از این رو سال 2022 میلادی را می‌توان موقعیتی برای ظهور و همچنین آماده‌سازی پروژه‎‌های بزرگ تری در نظر گرفت. در ادامه این گزارش قصد داریم. بهترین پروژه‌های متاورس، بازی و NFT که قابلیت رشد بالایی در سال جدید دارند را معرفی کنیم.

ان اف تی (NFT) چیست؟

ابتدا لازم است بدانید که NFT چیست؟ واژه ان اف تی به معنای توکن غیر قابل معاوضه (non-Fungible Token) است و به دارایی دیجیتالی گفته می‌شود که همانند آثار هنری قابل جمع کردن باشد. توکن غیرمثلی که به اصطلاح NFT گفته می‎‌شود، ارزش خود را در قالب رمز ارز حفظ می‌کند، در واقع با استفاده از این توکن میتوان حق مالکیت آثار مختلف را در شبکه بلاک چین ثبت کرد. با حمایت افراد مشهور و هنرمندان از این حوزه در سال 2021، پروژه‌ها و بازی‌های زیادی آیتم‌های خود را به صورت NFT ارائه دادند که در ادامه به بررسی بهترین پروژه‌ها می‌پردازیم.

پلتفرم NFT BAZL

اولین پروژه ان اف تی که قصد معرفی آن را داریم، NFT BAZL می‌باشد که به عنوان یک بازار خرید و فروش NFT  شناخته می‌شود. NFT BAZL با گرد هم آوردن آثار هنری هنرمندان، مشاهیر، و سازندگان در یک اکوسیستم پر رونق و رو به رشد، نحوه دسترسی و سرمایه گذاری جهان در کلکسیون ها، NFT ها و سایر دارایی های دیجیتالی پیشرفته را تغییر می‌دهد. جالب است بدانید که NFT BAZL رویدادهای ویترینی را در خانه نمادین معبد میامی، هتل های SLS و همچنین JW Marriott Marquis دبی برگزار کرده و در تلاش است تا با استفاده از فناوری بلاک چین آثار هنری را در فضای سرمایه‌گذاری لوکس دیجیتال به نمایش بگذارد.

بازی War of Crypta

بازی War of Crypta یک بازی مبارزه‌ای همزمان است که دارای شخصیت‌های کلکسیونی با پشتیبانی ENJ است. این بازی با نام قبلی‌اش War of Crypto نیز شناخته می‌شود. سبک بازی War of Crypta تا حدودی مشابه پوکمون است و تعداد زیادی کاربر فعال روزانه دارد. این بازی نیز از پتانسیل رشد خوبی در سال 2022 برخوردار است.

پروتکل Origin

شرکت Origin Story یک پلتفرم جدید و پیشگامانه در صنعت NFT است که ساخت و فروش NFT را برای هنرمندان آسان می‌کند. پلتفرم NFT Origin با ویترین‌های خاص و فرمت‌های فروش انعطاف‌پذیر، ثبت رکوردهای فروش NFT و فروش‌های ویدیویی موفقیت آمیز را در کارنامه خود به ثبت رسانده و با هنرمندان برجسته ای از جمله پاریس هیلتون، رایان تدر، دان دیابلو، جیک پل و دیگران همکاری کرده است. به علاوه Origin میزبان یک نمایشگاه خصوصی NFT در سال 2021 بود و این انتظار وجود دارد که به نمایش آثار NFT هنرمندان برتر در سال 2022 و بعد از آن هم ادامه دهد.

کاردیا چین (KardiaChain)

با تمام تغییراتی که در دنیای بلاک چین رخ می‌دهد، هر روز شاهده تقسیم شدن این فناوری به اشکال و ابعاد مختلف هستیم، در این شرایط KardiaChain قصد دارد تا با ایجاد یک پلتفرم یکپارچه کاربران بلاک چین را متحد کند. این شبکه با ثبت رکورد 5 ثانیه زمان تایید و کارمزد 0.00001 دلار در هر تراکنش و ارائه توکن KAI سعی در اجرایی کردن اهداف خود دارد. جدیدترین محصول آن KSML (زبان نشانه گذاری قرارداد هوشمند KAI) است که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا قراردادهای هوشمند زنجیره‌ای را در KardiaChain با تجربه بهتری مستقر کنند. هدف از این کار، متحد کردن بیشتر قرارداد هوشمند و اتصال KardiaChain به پلتفرم‌های دیگر است.

بازی لاست رلیکس (Lost Relics)

اگر به دنبال خرید زمین دیجیتال و املاک و مستغلات هستید، بازی لاست رلیکس یکی از بهترین بازی‌ های بلاکچینی است و احتمالاً حضور پررنگی در متاورس در سال 2022 خواهد داشت. بازی Lost Relics از کیف پول Enjin برای بررسی موجودی بازیکن استفاده می‌کند و به شما امکان می‌دهد تعدادی از آیتم‌های بلاکچینی را در بازی تجهیز کنید. Lost Relics در پشتیبانی از استفاده از آیتم‌های بازی‌های دیگر پیشرو بوده و با به‌روزرسانی‌های مداوم، جامعه کاربری رو به رشد و دیگر آیتم‌های اضافه‌شده، بازی لاست رلیکس به یکی از بهترین بازی های کریپتویی تبدیل شده است که انتظار می‌رود مورد توجه کاربران قرار بگیرد.

بازی Lives Arena

پروژه Lives Arena یک بازی رول‌پلی یک به یک (PvP) است که توسط شرکت Touchhourدر حال توسعه است. توسعه‌دهنده ادعا می‌کند که این بازی کریپتویی ویژگی‌های منحصربه‌فردی مانند مرگ دائمی، ارتقا حساب، و دستیاران ساختگی را که توسط دستگاه تلفن همراه کنترل می‌شوند، ارائه می‌کند. همچنین، حاوی تجهیزات درون بازی است که با استفاده از بلوپرینت‌ها ساخته شده‌اند.

بازی Decentraland

یکی دیگر از بهترین پروژ‌های گیمینگ و متاورسی که در سال گذشته هم مورد توجه قرار گرفت، بازی Decentraland است؛ این پروژه توسط دو متخصص بلاک چین طراحی و توسعه داده شده است. Ari Meilich و Esteban Ordano، چندین سال صرف توسعه بلاکچین و قراردادهای هوشمندی کردند که Decentraland را اجرا می‌کند، این بازی را از وبسایت رسمی  به آدرس decentraland.org می‌توانید دانلود کنید. به گزارش وبسایت خبری و تحلیلی ارز تودی که در زمینه تولید محتوا در حوزه ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کند:

بازی Decentraland یک بازی بلاک چینی است که به‌طور رسمی در تاریخ ۲۰ فوریه ۲۰۲۰ برای عموم راه‌اندازی شد. DAO نیز اندکی پس از آن اجرا شد و از آن زمان توسعه این جهان بدون هیچ گونه کنترل متمرکزی ادامه دارد. دیسنترالند هنگام راه‌اندازی، شامل سه توکن مختلف بومی بود. توکن MANA که یک توکن ERC-20 است و به عنوان واحد پول دیسنترالند عمل می‌کند.

نتیجه گیری

در این گزارش که با کمک وبسایت arztoday.com تهیه شده بود، تمام سعی خود را به عمل آوردیم تا بهترین پروژه‌های بازی و متاورسی را که پتانسیل بالایی برای رشد در سال جدید دارند را معرفی کنیم.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *