این روزها تکنولوژی سعی ویژه‌ای برای وارد شدن به دنیای هنر دارد و این را می‌توان از آثاری که با استفاده از هوش مصنوعی تولید می‌شوند، کارهایی که روی موسیقی انجام می‌پذیرد و چیزهایی از این دست به وضوح مشاهده کرد. اما یکی از چیزهایی که دست هنرمندان مخصوصا آن‌ها که در زمینه عکاسی یا طراحی دیجیتال فعالند، باز گذاشته، نرم‌افزارهای ادیتی است که از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند.

گزینه‌هایی که در لیست زیر به آن‌ها می‌پردازیم، تنها نمونه‌های مهم و پیش رو در این زمینه هستند و لیست آن‌ها می‌توانست بسیار طولانی‌تر باشد.

هوش مصنوعی در برنامه‌ی ادیت به چه صورت کار می‌کند؟

قبل از این که به مرور برنامه‌ها بپردازیم، ابتدا باید در مورد هوش مصنوعی در این گونه برنامه‌ها اشاره کنیم. ممکن است خیلی‌ها با شنیدن نام هوش مصنوعی دچار اشتباه شوند و فکر کنند که قرار است همه‌ی کارها به دست نرم‌افزار انجام شود. در واقع هوش مصنوعی، عملکرد بهتر در مورد بعضی از ابزارها را برایتان به همراه خواهد داشت و همچنین یک سری از کارها که باید به دست افراد انجام می‌شد -مثل انتخاب شیء یا افراد در پس زمینه- را به انجام می‌رساند.

هوش مصنوعی در برنامه ادیت عکس، ابتدا خود عکس را آنالیز کرده و سپس برای انجام کاری که نیاز است، مثل بالانس رنگی، بهتر کردن کیفیت و … را به انجام می‌رساند. به این ترتیب بعضی از کارهای زمان‌بر و حوصله سربر، با یک کلیک به انجام می‌رسند و شما بیشتر روی مسائل محتوایی تمرکز خواهید کرد. خب حالا به لیستمان بپردازیم:

Luminar AI

در حال حاضر معروف‌ترین نرم‌افزار که به شکل ویژه‌ای از هوش مصنوعی استفاده کرده و این را در اسم خود هم لحاظ کرده است، Luminar AI نام دارد. این برنامه اولین نرم‌افزاری است که واقعا از هوش مصنوعی استفاده کرده و ابزارهای جالب توجهی در اختیارتان می‌گذارد که گاهی شما را متعجب می‌کند. در Luminar AI از یادگیری ماشینی برای نتیجه واقع‌گرایانه استفاده شده که آن را می‌توان در چیزهایی مثل ادیت پوست یا انتخاب شیء به وضوح مشاهده کرد.

Luminar AI

ImagenAI

بر خلاف دیگر برنامه‌های این لیست، ImagenAI کارها را به آن شکل که دوست دارد انجام نداده و با استقاده از یادگیری ماشینی، سعی می‌کند، شیوه‌ی ادیت شما را شبیه سازی کند و در عکس‌هایی که در آینده قصد ادیت دارید، این شیوه و استایل را پیاده کند. این نرم‌افزار برای عکاسان واقعا فوق‌العاده است و تا حد زیادی در وقت آن‌ها صرفه جویی خواهد کرد. البته این را باید مد نظر داشته باشید که ImagenAI‌ تنها برای لایتروم ارائه شده است.

ImagenAI

 Corel Paintshop Pro

این برنامه‌ کمی نسبت به دیگر گزینه‌های لیست متفاوت بوده و هم در زمینه‌ی کم کردن نویز یا بالا بردن سایز عکس بدون از دست رفتن کیفیت و هم در زمینه ابزارهای ادیت، از هوش مصنوعی استفاده می‌کند. کورل دیگر دوست ندارد مثل دهه گذشته از قافله برنامه‌های ادیت جا بماند و با قدرت از هوش مصنوعی در برنامه‌های خود استفاده می‌کند. با این حال خیلی‌ها تنها‌ هوش مصنوعی Corel Paintshop Pro را برای تبدیل عکس به نقاشی‌های کلاسیک به یاد می‌آورند که البته این برنامه، کار مورد نظر را به بهترین شکل و به صورت کاملا خودکار انجام می‌دهد.

 Corel Paintshop Pro

Aurora HDR

این برنامه نیز مثل Luminar AI متعلق به شرکت Skylum بوده و بهترین گزینه برای عکاسانی است که در زمینه عکاسی معماری یا منظره به فعالیت مشغولند.‌ این برنامه با استقاده از هوش مصنوعی داینامیک رنج فوق‌العاده‌ای را در عکس به وجود آورده و تصویری عالی را برای شما می‌سازد. تفاوت Aurora HDR آن‌جاست که عکس شما به شکل شگفت‌انگیزی واقع گرایانه تغییر می‌کند در صورتی که خیلی از برنامه‌هایی که به وسیله‌ی تکنولوژی هوش مصنوعی، قصد چنین کاری را دارند، در نهایت عکس شما را شبیه به بازی‌های کامپیوتری خواهند کرد.

Aurora HDR

Topaz Labs

Topaz Labs یک برنامه‌ی کامل ادیت عکس است که برای هدفی خاص به وجود آمده و این امکان را به شما می‌دهد تا به وسیله‌ی تکنولوژی هوش مصنوعی، سایز عکس‌های خود را بدون از دست رفتن کیفیت بزرگ کنید. قابلیت‌های خاص و متنوعی در Topaz Labs گنجانده شده که از جمله آن‌ها می‌توان به از بین بردن نویز، تبدیل عکس‌های از JPEG به RAW، شارپ کردن عکس و … اشاره کرد. که در تمامی این موارد از هوش مصنوعی استفاده می‌شود.

Topaz Labs

Lensa

تنها ابزار لیست ما که برای گوشی‌های موبایل ارائه شده، Lensa است. هوش مصنوعی موجود در این برنامه به این صورت کار می‌کند که شما ابتدا باید عکس مورد نظر خود را آپلود کرده و بعد از آنالیز، تغییرات مورد نظر در آن اعمال می‌شود. این تغییرات در روتوش صورت، اضافه کردن عمق به تصویر و کارهایی از این دست خواهد بود. Lensa به خوبی هوش مصنوعی و ابزارهای مختلف ادیت عکس را به موبایل آورده و کارایی بالایی دارد. نتیجه نهایی عکس‌های Lensa واقعا با کیفیت هستند و این مهم به وسیله‌ی آنالیز عکس در سرورهای ابری به دست می‌آید.

Lensa

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *