تبلت‌ها با توجه به نمایشگر بزرگ‌تری که نسبت به گوشی‌های موبایل دارند، برای تماشای فیلم، انجام بازی و البته خواندن کتاب، مناسب‌تر هستند. از هر تبلتی می‌توانید برای خواندن کتاب استفاده کنید اما محصولاتی در بازار هستند، که از بقیه برای خواندن کتاب مناسب‌تر خواهند بود و ما در این نوشته‌ به مرور آن‌ها خواهیم پرداخت.

نکته‌ای که تبلت‌ها را از کتاب‌خوان‌های الکترونیکی متمایز می‌کند؛ کاربردپذیری آن‌ها است. وقتی تمایل به مطالعه ندارید؛ می‌توانید از تبلت خود برای بازی، تماشای فیلم، وب‌گردی یا رسیدگی به کارهای خود استفاده کنید. این ویژگی‌ها را بسیاری از کتاب‌خوان‌های الکترونیکی ندارند.

اکنون، که تبلت‌هایی با صفحه‌نمایش‌های روشن داریم؛ خواندن و مطالعه روی آن‌ها بسیار لذت‌بخش شده است و حسی مشابه خواندن کتاب چاپی القا می‌کند.

اپل آیپد: بهترین از همه نظر

چه بخواهید از مطالعه لذت ببرید و چه بخواهید بهترین دستگاه برای یادداشت‌برداری و کلاس‌های آنلاین را داشته باشید؛ تبلت آیپد اپل از همه نظر بهترین است. نخست، یک قیمت مناسب برای دانشجویان دارد تا لپ‌تاپ خود را با یک تبلت تعویض کنند. دوم، می‌توانید با قلم نوری اپل پنسیل به راحتی طراحی و یادداشت‌برداری کنید یا مستقیم روی اسناد چیزی بنویسید.

ضمن اینکه برای افرادی که عاشق کتاب‌خوانی و مطالعه هستند؛ تعداد زیادی اپلیکیشن کتاب مانند Kindle و iBook یافت می‌شود که می‌توانید با توجه به قیمت و محتوایی که می‌خواهید؛ هریک را تهیه و روی تبلت آیپد نصب کنید.

کیندل پیپروایت: بهترین ای ریدر

اگر می‌توانید از همه قابلیت‌ها و امکانات یک تبلت چشم‌پوشی کنید و فقط از خواندن کتاب روی آن لذت ببرید؛ دستگاه Kindle Paperwhite بهترین گزینه انتخابی شما خواهد بود. نور پس‌زمینه و اثرات نمایشگر روی چشم بسیار کمتر شده و کاملا قابل تنظیم هستند و طبیعی‌ترین تجربه خواندن کتاب را به دست می‌دهد. شما کاملا احساس می‌کنید در حال خواندن یک کتاب چاپی هستید.

ناگفته نماند که نازک، سبک و ضد آب است؛ می‌توانید آن را با خود به هر کجا از جمله ساحل دریا ببرید و اگر چند قطره آب روی آن هم پاشید؛ نگران نباشید.

اپل آیپد مینی: مناسب مسافرت

اپل آیپد مینی همان پردازنده A12 Bionic تبلت آیپد معمولی را دارد ولی از اندازه کوچک‌تری برخوردار بوده و یک سرعت دیوانه‌کننده به شما می‌دهد. از صفحه‌نمایش رتینا با رنگ True Tone برخوردار است تا کاملا از شبکیه چشم محافظت کند.

برای افرادی که دوست دارند بیشترین مطالعه را در مسافرت و سفر داشته باشند؛ اپل آیپد مینی ایده‌آل است. کمتر از یک چهارم اینچ ضخامت دارد و وزن آن کمی بیشتر از نیم پوند است. با یک بار شارژ حدودا ۱۰ ساعت ماندگاری باتری دارد و همه اپ‌های کتاب‌خوان معروف در دسترس شما هستند.

آمازون فایر اچ‌دی ۱۰: سازگاری با کیندل

اگر میان خرید یک دستگاه کیندل یا تبلت مردد هستید؛ یک انتخاب عالی که میان این دو باشد و شما را از سردرگمی دربیاورد؛ آمازون فایر اچ‌دی ۱۰ است. اپلیکیشن کیندل به طور کامل با آن ادغام و یکپارچه شده است اما شما می‌توانید از مزایای یک دستگاه تبلت هم سود ببرید و برنامه‌های سرگرم‌کننده‌ای مانند استریمرهای Netflix و Prime Video و Disney Plus را داشته باشید.

در حالی‌که فقط ۶۴ گیگابایت رم و ۳ گیگابایت حافظه رم دارد؛ می‌توانید با استفاده از کارت میکرو اس‌دی فضای ذخیره‌سازی را ارتقا دهید. عمر باتری این تبلت نزدیک ۱۲ ساعت و حتی از آیپد بیشتر است. ضمن اینکه نصف اپل آیپد قیمت دارد و دارای قیمتی مشابه کیندل پیپروایت است.

سامسونگ گلکسی تب اس ۷: بهترین تبلت سامسونگ

تبلت ۱۱ اینچی با پنل LCD برای تماشای فیلم، بازی و خواندن و لذت بردن از همه‌چیز. این تبلت دارای یک قلم نوری S Pen است تا در حین مطالعه در کلاس، بتوانید یادداشت‌برداری کنید یا سرعت عمل خود در یادداشت‌برداری را افزایش دهید.

باتری قدرتمندی دارد که حدود ۸ ساعت ماندگاری دارد و شارژ آن نیز به لطف شارژر ۴۵ واتی سامسونگ بسیار سریع است.

فایر ۱۰ کیدز ادیشن: بهترین برای کودکان

اگر در خانه کودکی عاشق کتاب‌خوانی دارید؛ تبلت Fire 10 Kids Edition با اشتراک یک ساله Amazon Kids می‌تواند بیش از ۲۰ هزار عنوان کتاب و بازی و سرگرمی ارائه بدهد.

این بیشتر از محتوایی است که فرزند شما در طول یک سال می‌تواند ببیند. این تبلت دارای دو سال گارانتی است و از نگرانی شما بابت خراب شدن آن توسط کودک می‌کاهد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *