با توجه به شیوع کرونا، بسیاری از مردم دنیا رو به دور کاری آوردند. البته برای ما، دورکاری در سایت‌های خارجی و کسب درآمد دلاری، هدف مهم‌تری به حساب می‌آید. سایت‌های زیادی هم هستند که در این زمینه می‌توانند به شما کمک کرده و در فضای آن‌ها می‌توانید، کارهای مختلفی را برای انجام برسانید.

طراحان وب، برنامه‌ نویس‌ها، گرافیست‌ها و … امکان گرفتن کار در چنین سایت‌هایی را خواهند داشت. البته، مهم‌ترین مشکل بر سر راه پرداخت درآمد دلاری است که به این منظور، حتما باید فردی را داشته باشید که کارت اعتباری بین‌المللی داشته باشد تا از طریق او درآمد خود را نقد کنید. نکته دیگر این که 20 تا 30 درصد (بسته به محل دریافت کارت اعتباری) مالیات از روی درآمد شما کسر می‌شود که در هنگام پیشنهاد قیمت، باید این موضوع را نیز در نظر بگیرید.

پس اگر پیش نیازهایی که گفتیم را دارید و البته وقتی کافی برای انجام پروژه‌های دورکاری را در اختیار دارید، می‌توانید به سایت‌های زیر برای این کار مراجعه نمایید.

Upwork

Upwork یکی از معروف‌ترین سایت‌های فریلنس در دنیاست که کارفرماها را در سراسر دنیا به متخصصان متصل می‌کند. این پلت‌فرم دسته‌بندی‌های بسیاری دارد که شامل کارهای مارکتینگ، برنامه‌نویسی، طراح وبسایت و … می‌شود. در این سایت چند راه برای دریافت کار دارید که شامل پست کردن کار مورد نظر خود و یا دریافت کارهایی که پست شده‌اند، می‌شود. در Upwork یا خیلی دیگر از سایت‌هایی که در ادامه از آن‌ها یاد می‌کنیم، باید پروفایل ساخته و قابلیت‌ها و پیشینه‌ی کاری خود را در آن قید کنید. نکته بد درباره Upwork این است که کمیسیون زیادی از درآمد شما (20 درصد) بر می‌دارد که البته هر چه بیشتر کار بگیرید، این کمیسیون کم‌تر خواهد شد.

Upwork

Toptal

بخش زیادی از کارهای موجود در Toptal مربوط به برنامه‌نویسی نرم‌افزار، مشاوره مالی و طراحی وب است و بیشتر این سایت را به عنوان یک جای مهم برای گرفتن کارهای ارزشمند و با کیفیت می‌شناسند که کمپانی‌های مختلف در آن به دنبال متخصص می‌گردند. ثبت نام در  Toptal کمی پیچیده بوده و همچنین باید امتحان انگلیسی آن را نیز قبول شوید، البته در عوض کمپانی‌هایی همچون موتورولا یا Airbnb در آن‌جا به دنبال فریلنسر می‌گردند. Toptal خوبی‌های زیادی دارد اما تنها مربوط به پروژه‌های بزرگ بوده و برای کسانی که دنبال کارهای کوچک هستند، اصلا مناسب نیست.

Toptal

Fiverr

بر خلاف Toptal در Fiverr هر چیزی که فکرش را کنید، پیدا خواهید کرد. شما در Fiverr با ساخت یک پروفایل، می‌توانید نمونه کارهای خود را در زمینه‌های متفاوت پست کرده و سپس کسانی که پروژه‌ای خاص مد نظر دارند، به شما پیشنهاد کار خواهند داد. Fiverr بسیار محبوب است و دسته‌بندی‌های متنوعی از طراحان گرافیک و انیمیشن تا برنامه‌نویسان یا حتی تمرین‌ دهنده‌های ورزشی در آن فعال هستند. ساخت پروفایل و پست کردن کار نیز در آن رایگان و راحت بوده، آموزش‌های رایگان در آن بارگذاری می‌شود، سیستم امتیاز دهی بسیار خوبی دارد و در مجموع خوبی‌های آن بسیار است. از طرفی رقابت هم در آن بالا بوده، کمیسیون زیادی بر می‌دارد و پروسه پرداخت آن نیز کمی طولانی است.

Fiverr

Freelancer.com

این سایت نیز از جمله پلت‌فرم‌های عمومی بوده که کمپانی‌‌هایی از سراسر جهان، برای کارهای متفاوت در آن به دنبال به خدمت گرفتن متخصصان هستند. اگر طراح وب هستید، مترجم هستید یا به شغل‌های مرتبط با مارکتینگ شبکه‌های اجتماعی یا خیلی کارهای دیگر مشغولید، می‌توانید در این سایت ثبت نام کرده و کار بگیرید. اما ابتدا باید مهارت‌های خود و تجارب خود را در پروفایتان ذکر کرده و جزییات کامل را در این بخش پر کنید. کمیسیون Freelancer.com ده درصد بوده که نسبتا پایین است، چت آنلاین به شما در هر زمینه‌ای کمک کرده و طراحی سایت و امکاناتش هم عالی است. با این حال مشتریان الکی زیادی در آن‌جا پیدا شده که باید با آن‌ها سر و کله بزنید و این به خاطر نظارت ضعیف در سایت بوده و کمی آزار دهنده است.

Freelancer.com

LinkedIn

LinkedIn معروف‌ترین سایت‌های مرتبط با کسب و کار است که برای هر کس واجب بوده در آن پروفایلی داشته باشد و جزییات شغلی خود را در آن‌جا قید کند. در این سایت امکان گرفتن کار مختلف بر اساس مهارت‌های شما وجود داشته و حتی می‌توانید بین کارهای موجود در سایت جستجو کرده و برای دورکاری‌های مختلف، ثبت درخواست کنید. LinkedIn سایت بسیار مهم و کارآمدی است و هر کس با هر مهارتی می‌توانید در آن به فعالیت مشغول شود. البته کمی جستجو برای دور کاری سخت است اما از طرفی شما مستقیما با کارفرما مواجه خواهید بود و نماید کمیسیون پرداخت کنید.

LinkedIn

99designs

این سایت برای طراحان گرافیک بوده که به دنبال پروژه‌های مختلف هستند. یک سایت بسیار معروف که گرافیست‌هایی در لول‌های مختلف می‌توانند در آن‌جا پروژه دریافت کرده و کار کنند. فضای اختصاصی برای این کار، پرداخت‌های امن و جمع فعال از خوبی‌های 99designs بوده اما کمیسیون بالا و همچنین پیشنهادهای مالی پایین نسبت به بعضی کارها و البته رقابت بالا، از بدی‌های این سایت محسوب می‌شود.

در زیر لیستی از دیگر سایت‌های مهم در زمینه دورکاری را قید می‌کنیم:

People Per Hour

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *