بعد از سال‌ها، دوباره گوشی‌های تاشو، یکی از انتخاب‌های خریداران در بازار شده‌اند. این بار اما اوضاع فرق می‌کند و این دسته از گوشی‌های هوشمند، جزو گران‌ترین‌ها به حساب می‌آیند و از تکنولوژی پیشرفته‌ای برای نمایشگرهای قابل تا شدن آن‌ها استفاده می‌شود.

البته هنوز مدل‌های کمی در بازار وجود دارد و قیمت بالای این محصولات، باعث شده تا خریداران کمی هم داشته باشند. با این حال نمی‌توان کتمان کرد که Galaxy Z Fold 4 یا گوشی‌های مانند آن، واقعا جالب توجه هستند. قبل از معرفی 4 محصول مهم در میان گوشی‌های تاشو سال 2022، این نکته را هم اشاره کنیم که در ادامه‌ی سال، قرار است یکی دو مدل دیگر مثل Motorola Razr 2022 به بازار بیایند که با توجه به ارائه نشدن آن‌ها تا زمان نوشتن این پست، در لیست نیستند.

Samsung Galaxy Z Fold 4

در حال حاضر به گفته کارشناسان، بهترین گوشی تاشویی که می‌توانید خریداری کنید، Samsung Galaxy Z Fold 4 است. سامسونگ در این چند سال، مرتب گوشی‌های تاشو خود را به روز کرده و حالا در این نسخه به نظر می‌رسد، این مدل گوشی به بلوغ رسیده، از سخت‌افزار بسیار خوبی بهره می‌برد و دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی آن، تصاویر بسیار خوبی ارائه خواهد داد. چیزی که در مدل‌های قبلی این سری گوشی گران‌قیمت به چشم نمی‌خورد.

Samsung Galaxy Z Fold 4

Galaxy Z Fold 4 از پردازنده قدرتمند نسل اول Snapdragon 8 Plus استفاده می‌کند و کمی از مدل قبلی سبک‌تر هم هست. این گوشی با قیمت 1799 دلار عرضه شده و هر چقدر هم که نسبت به مدل قبلی خود پیشرفت داشته باشد، باز هم نسبت به امکانات و توانایی‌اش، قیمت بسیار بالاتری دارد و هنوز انتخابی لاکچری بین گوشی‌های بازار به حساب می‌آید.

مشخصه‌های فنی:

  • نمایشگر: 7.6 اینچ با رزولوشن 1812 × 21768
  • نمایشگر ثانویه: 6.2 اینچ با رزولوشن 904 × 2316
  • پردازنده اصلی: Snapdragon 8 Plus Gen 1
  • رم / حافظه: 12 گیگ / 256 گیگ –   512 گیگ / 1 ترا بایت

Samsung Galaxy Z Flip 4

نسخه ارزان‌تر و در واقع سری اصلی گوشی‌های تاشو سامسونگ Samsung Galaxy Z Flip 4 نام دارد که در حالت باز 6.7 اینچ بوده و رزولوشن به مراتب کم‌تری نسبت به مدل قبلی دارد. اما خب از همان پردازنده استقاه کرده و دوربین قدرتمند گوشی بزرگ‌تر را نیز به ارث بده است. اما وقتی به قیمت نگاه می‌کنید، فاصله‌ی زیادی بین آن‌ها وجود دارد. Samsung Galaxy Z Flip 4 999 دلار است که نسبت به قیمت 1700 دلاری مدل بزرگ‌تر، تفاوت چشم‌گیری دارند.

Samsung Galaxy Z Flip 4

با این حال از نظر طراحی، Galaxy Z Flip 4 چشم نواز و زیباست و همچنین با توجه به پردازنده قوی که دارد، به راحتی از پس نرم‌افزارهای سنگین بر می‌آید. این محصول پیشرفت زیادی نسبت به مدل قبلی خود دارد و قیمت معقول‌تری هم روی آن گذاشته شده است که در واقع هم قیمت پرچم‌دارهای قدرتمند برندهای معروف است.

مشخصه‌های فنی:

  • نمایشگر: 6.7 اینچ با رزولوشن 1080 × 2460
  • نمایشگر ثانویه: 1.9 اینچ با رزولوشن 260 × 512
  • پردازنده اصلی: Snapdragon 8 Plus Gen 1
  • رم / حافظه: 12 گیگ / 256 گیگ –   512 گیگ / 1 ترا بایت

Oppo Find N

از سامسونگ که فاصله بگیریم، به Oppo Find N می‌رسیم. در واقع این محصول تا زمان ارائه نسخه چهارم از گوشی‌های تاشو سامسونگ،در بازار بهترین به حساب می‌آمد و باید منتظر نسخه جدید این گوشی بود تا ببینیم باز هم روی دست سامسونگ بلند می‌شود یا نه! این گوشی با این که نمایشگری 7.1 اینچی دارد و دارای نمایشگر دوم بزرگ است، اما قیمتی حدود هزار یورو دارد. یکی از مشکلات اساسی Oppo Find N این است که با توجه به تعداد محدود تولیدش، خیلی به بازارهای جهانی راه پیدا نکرد و محصولی نسبتا نایاب در بازار به حساب می‌آید.

Oppo Find N

طراحی بسیار خوب، سخت افزار عالی و دوربین نسبتا خوب، از Oppo Find N یک محصول عالی ساخته که به خوبی توانسته در زمینه گوشی‌های تاشو با سامسونگ رقابت کند.

مشخصه‌های فنی:

  • نمایشگر: 7.1 اینچ با رزولوشن 1792 × 1920
  • نمایشگر ثانویه: 5.9 اینچ با رزولوشن 988 × 1972
  • پردازنده اصلی: Snapdragon 888
  • رم / حافظه: 8 گیگ / 512 گیگ –   12 گیگ / 512 گیگ

Microsoft Surface Duo 2

بر خلاف مدل‌های دیگر لیست ما، Microsoft Surface Duo 2 دارای صفحه خمیده نیست و در واقع از دو نمایشگر مجزا تشکیل شده که به صورت تاشو روی هم قرار می‌گیرند و وقتی آن را باز می‌کنید، تقریبا به هم چفت شده و یک نمایشگر کامل 8.3 اینچی را می‌سازند. این گوشی 400 دلاری برای مصارف خاص تولید شده و با سخت افزار خوب خود به راحتی برنامه‌های مختلف را اجرا کرده و برای آن‌ها که نیاز به فضای گسترده بر روی نمایشگر خود دارند، گزینه‌ای عالی به حساب می‌آید.

Microsoft Surface Duo 2

در نهایت اما این محصول از نظر دوربین فوق‌العاده نیست و به عنوان یک گزینه‌ی در دسترس با قیمت مناسب در میان گوشی‌های تاشو به حساب می‌آید.

مشخصه‌های فنی:

  • نمایشگر: 8.3 اینچ با رزولوشن 1892 × 2688
  • نمایشگر ثانویه: 5.3 اینچ با رزولوشن 1344 × 1892
  • پردازنده اصلی: Snapdragon 888
  • رم / حافظه: 8 گیگ / 128 گیگ –   8 گیگ / 256 گیگ    –  8 گیگ / 512 گیگ

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *