واحد پولی مجازی بیت کوین، جمعه یک بار دیگر رکورد زد و ارزش آن برای هر واحد از مرز ۶هزار دلار گذشت و مجموع ارزش تمام دارایی‌های موجود آن به بیش از ۱۲۰ میلیارد دلار رسید! با این وجود هنوز بسیاری از کارشناسان بر این باورند که با توجه به محدودیت موجودی این ارز، کماکان رشد قیمتی آن را شاهد خواهیم بود.

بیت کوین اولین واحد پولی مجازی رمزگذاری شده بود و در سال جاری میلادی، تا اینجای کار توانسته بیش از ۵۰۰ درصد رشد را تجربه کند. این رشد بسیار بالا نتیجه رشد صعودی با شیبی شدید است که در روز جمعه به ۴٫۷ درصد در یک روز رسیده بود.

بیت کوین ارزی مجازی‌ست که می‌توان از آن برای تبادلات درون اینترنت بهره برد یا آن را به ارزهای رایج کشورها تبدیل کرد. نکته‌ی این افزایش ارزش البته از آنجا ناشی می‌شود که به نظر نمی‌رسد قرار باشد موجودی این ارز از مرز ۲۱میلیون واحد گذر کند. همین موضوع و مسئله غیر قابل ردگیری بودن این واحد مالی باعث شده به صورت افسار گسیخته‌ای ارزش آن رو به فزونی بگذارد.

چین چندی پیش جلوی عرضه بعضی از ارزهای دیجتال را گرفت و به نظر می‌رسد با افزایش روندهای اینچنینی به زودی شاهد این باشیم که تراکنش بیت کوین در چین به کل ممنوع اعلام شود. البته بسیاری از مدیران شرکت‌های بزرگ فناوری در چین عقیده دارند این کار آن‌ها را از بعضی بازارها دور نگه می‌دارد و احتمالا همین مسئله هم تا حالا جلوی دولت چین برای عملی کردن این خواسته‌اش را گرفته است.

از طرفی در آمریکا هم سر و صدای زیادی برپاست. برخی از مدیران عقیده دارند که بعضی از شرکت‌های چینی با دراختیار گرفتن بخش زیادی از موجودی بیت کوین باعث این افزایش قیمت شده‌اند و با اهرم فشاری که در دست گرفته‌اند روی بعضی از پروژه‌ها نفوذ پیدا کرده‌اند.

در نهایت اما باید دید این روند صعودی تا کی و چه میزان ادامه پیدا خواهد کرد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *