اگر از کاربران بخش وبلاگ پرشین‌تولز هستید و مقالات ما را دنبال می‌کنید، حتماً بخش قبلی مقاله استراتژی و بازاریابی محتوا را خوانده‌اید. در این مقاله قصد داریم به بررسی ادامه این بحث بپردازیم تا مخاطبان خود را ترغیب به خرید محصولات و خدمات خود کنید!

  • استفاده از نظرسنجی برای افزایش اعتماد مخاطبان: نظرسنجی یکی از راه‌های بسیار عالی در افزایش اعتماد مخاطبان است و با استفاده از آن می‌توانید به کاربران بگویید که برای شما ارزش زیادی دارند. شما می‌توانید هر از چندگاهی برای کاربران خود یک نظرسنجی بگذارید و از آنها راجع به قسمت‌های مختلف وب‌سایت یا حتی فعالیت‌هایتان نظر بخواهید. فرض مثال؛ از آنها بپرسید که کدام قسمت را باید تغییر دهید، کدام قسمت را حذف کنید، در مورد کیفیت مقالات، محصولات بپرسید. این مورد می‌تواند این احساس را در مخاطب وب‌سایت‌تان ایجاد کند که شما برای آنها ارزش بسیار بالایی قائل هستید و به نظرات آنها احترام می‌گذارید. همچنین می‌توانید از آنها در مورد مقالات منتشر شده نظر بخواهید و تا حد امکان به نظرات آنها سریع جواب دهید. این موارد در نهایت سبب می‌شود تا کاربر احساس ارزش کند و به شما اعتماد زیادی داشته باشد.
  • شخصی‌سازی محتوا در کسب‌وکارها چه اهمیتی دارد؟ – بخش اول

تاثیر بازاریابی محتوا در برندسازی

یکی از بخش موارد حائز اهمیت در فعالیت‌های یک کسب‌وکار، برندسازی است! در واقع هر چقدر برندسازی شما قوی‌تر باشد، کسب‌وکارتان پایدارتر خواهد بود و به درآمد بیشتری می‌رسید. یکی از راه‌های بسیار عالی برای برندسازی کسب‌وکار، استفاده از بازاریابی محتوا است! در واقع یکی از مزیت‌های بسیار عالی بازاریابی محتوا، برندسازی است. درحالی که اکثر کسب‌وکارها می‌دانند که به جذب افراد برای داشتن خریداران بالقوه و درآمد نیاز دارند اما تعداد بسیار کمی از آن‌ها به اعتبار و نقش دست‌یابی مخاطبین اهمیت می‌دهند. زمانی که به مطالعه‌ی داده‌ها و بررسی روند‌ها می‌پردازید، این موضوع کاملاً واضح است.

یک برند معتبر، شرکتی است که برای همیشه برای خدمت‌رسانی آماده است و همواره رفتاری صادقانه و شفاف دارد. این رفتار صادقانه باعث افزایش شفافیت برای جذب سرمایه‌گذاران نیز می‌شود، حتی زمانی که می‌توان یک موضوع بالقوه منفی و مخرب را پنهان کرد. به عبارت دیگر، اعتبار به معنی شفافیت همه‌ی موضوعات برای دیگران، بدون در نظر گرفتن هزینه‌ی این کار است. راه‌های زیادی برای افزایش اعتبار برای برند‌ها  و برندسازی وجود دارد، اما در فضای کسب‌‌وکار امروز، این موضوع از محتوا آغاز می‌شود و به محتوا ختم می‌شود. محتوای شما برند شما است، اگر محتوای شما معتبر است، برند شما نیز معتبر است.

بیشتر صاحبان مشاغل برای برندینگ کسب‌ وکار خود، تنها از انواع روش‌های تبلیغاتی که عموماً هزینه‌های زیادی دارد، استفاده می‌کنند و از بازاریابی محتوا که در مقایسه با تبلیغات هزینه بسیار کمتری دارد، غافل هستند. امروز متخصصین برندسازی به این نتیجه رسیده‌اند که اگرچه شعارهای تبلیغاتی و رنگ و ظاهر لوگوی هر برندی دارای اهمیت است اما این‌ها کافی نیست. استفاده از تولید محتوای هدفمند یکی از روش‌های جدید در برندسازی و البته بازاریابی است. محتوای تبلیغاتی صرفا برای تبلیغ یک محصول است که توسط رسانه های تبلیغاتی و اسپانسرهای مختلف انتشار می یابد و زمانی باید استفاده شود که می‌خواهید در مدت زمانی کوتاه (مثلاً یک جشنواره ۳ روزه) محصولات خود را بفروشید. اما در برندسازی با محتوا، محتوایی مفید که حاوی مطالب مورد نیاز مشتری است در اختیار او قرار می گیرد و در آن به صورت حرفه‌ای و غیر تبلیغاتی به نام تجاری هدف اشاره می‌کند. در طی محتوای ارائه شده مخاطب بدون آن که خودش متوجه شود آشنا می‌شود؛ اما این کار باید به قدری ظریف و ماهرانه انجام شود که محتوا را از پیام اصلی آن که ارائه اطلاعات کاربردی و ارزشمند به کاربر است، دور نکند و محتوا جنبه تبلیغاتی صرف به خود نگیرد. مثلاً اگر بر روی تصاویر خود واتر مارک برندتان را زده باشید، مخاطبان بدون آن که بخواهند آن را می‌بینند و به مرور زمان، نام برند شما در ذهن‌شان ماندگار می‌شود.

در بازاریابی محتوا نباید فراموش کنید که هدف شما از تولید محتوا، تبلیغ برند تجاری‌تان نیست و در نظر گرفتن سلایق و نیازهای مشتریان در اولویت قرار دارد. باید مشخص کنید که مشتریان شما چه کسانی هستند و به چه نوع محتوا و موضوعاتی علاقه زیادی دارند.  جالب است بدانید امروزه آگهی‌های تبلیغاتی اثر بسیار کمتری نسبت به یک محتوای ارزشمند دارند و شما برای برندسازی نام تجاری خود نیاز به تولید محتوای مناسب بر اساس استراتژی بازاریابی محتوای برنامه‌ریزی شده دارید. اما با توجه به این که در بازاریابی محتوا، کاربران کمتری نسبت به تبلیغات اینترنتی محتوا و برند شما را می‌بینند، شاید فکر کنید که اثر کمتری دارد. اما با اینکه بازاریابی محتوا موثر تر از تبلیغات صرف است همواره هزینه کمتری نسبت به تبلیغات سنتی دارد. راه‌اندازی یک سایت و تولید محتوا برای آن یا ساخت یک اکانت در شبکه‌های اجتماعی، نسبت به تبلیغات مرسوم در محیط‌های آنلاین و آفلاین هزینه بسیار کمتری دارد. بنابراین لزوم درک و استفاده درست از تولید محتوا در برندینگ میتواند شما را زودتر و بهتر به اهداف‌تان برساند.

  • آموزش برندسازی شخصی در اینستاگرام – بخش اول
  • در نهایت، باید بگوییم که آگاهی از برند، یکی از اهداف  بازاریابی محتوا است. کسب‌وکارها دوست دارند مخاطبان محتوای ارزشمند آن‌ها را ببینند و دنبال کنند. افزایش آگاهی از برند نقش عمده‌ای در کسب درآمد ایفا می‌کند. گزارش‌ها نشان می‌دهند که ۷۴ درصد از مدیران بازاریابی، افزایش آگاهی از برند را به عنوان یک اولویت و از اهداف بازاریابی محتوا را گفته‌اند. دلیل آن هم واضح است چون محتوای با کیفیت و معتبر، تخصص شرکت شما را نشان می‌دهد و در ذهن مخاطب این سوال شکل می‌گیرد که چه کسی این محتوای ارزشمند را تولید کرده است. بنابراین روی محتوایی تمرکز کنید که توجه بسیاری از مردم را جلب می‌کند. به محتوایی که کاملاً مرتبط، جالب و هیجان‌انگیز است بیندیشید.

نتیجه‌گیری

در مجموعه مقالات بازاریابی محتوا ابتدا به بررسی تعریف این حوزه و اهمیت آن برای کسب‌وکارها پرداختیم. بازاریابی محتوا چیزی است که با هزینه بسیار کم، مزایای زیادی را نصیبتان می‌کند. امیدواریم در این چند مقاله توانسته باشیم شما را با اهمیت بازاریابی محتوا آشنا کنیم و از این روش در کسب‌وکار خود به خوبی استفاده کنید.

 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *