بسیاری از کاربران محصولات اپل از برنامه‌ی Apple Pages برای امور تایپی خود استفاده کرده و متون مورد نظرشان را بر روی این اپلیکیشن ذخیره می‌کنند. Apple Pages امکانات خیلی خوبی روی مک، آیفون و آیپد ارائه می‌کند و از همین رو برای کاربران عمومی، کاملا کافی به نظر می‌آید. اما مشکل آن‌جاست که این کاربران برای به اشتراک گذاشتن فایل‌های خود با کاربرانی که از مایکروسافت ورد استفاده می‌کنند، به مشکل بر خواهند خورد.

خوشبختانه راه‌هایی وجود دارد تا شما بتوانید فایل‌های Apple Pages را به سندهای ورد تبدیل کنید تا در نهایت آن‌ها را به دیگران اشتراک بگذارید. در ادامه آن را به شما آموزش خواهیم داد.

آموزش تبدیل فایل‌های Apple Pages به ورد بر روی آیفون و آیپد

شما تقریبا روی هر دستگاهی می‌توانید این کار را انجام دهید اما با توجه به این که کاربران آیفون و آیپد بسیار زیادند، ابتدا تبدیل این فایل‌ها را بر روی دستگاه‌های همراه اپل آموزش خواهیم داد. قبل از هر کاری باید مطمئن شوید که اپلیکیشن Pages را روی آیفون یا آیپد خود نصب دارید.

این برنامه را باز کرده و پروژه‌ای که مد نظر دارید را باز کنید.

روی آیکون سه نقطه بالا سمت راست یا همان آیکون More لمس کنید و روی Export بزنید.

حالا روی فرمت Word بزنید.

سپس مشخص کنید که به چه صورت می‌خواهید آن را به اشتراک بگذارید. اگر قصد ذخیره فایل جدید را دارید، اسکرول کرده و در نهایت Save to files را انتخاب کنید.

آموزش تبدیل فایل‌های Apple Pages به ورد بر روی مک

درست شبیه به کاری که روی آیفون و آیپد کردیم، در اپلیکیشن Pages بر روی مک نیز این قابلیت گنجانده شده تا شما بتوانید، فایل خود را با فرمت ورد ذخیره کنید. برای این کار این برنامه را بر روی مک باز کنید و فایل مورد نظر خود را باز نمایید. روی منو File زده و از مسیر Export to، Word را انتخاب نمایید.

اگر دوست داشتید می‌توانید در این مرحله برای فایل خود پسورد بگذارید. همچنین شما می‌توانید، فایل ورد مورد نظر خود را برای نسخه‌های متفاوت خروجی بگیرید. برای این کار البته باید روی Advanced Options کرده و فرمت مورد نظر را انتخاب نمایید. بعد از تنظیماتی که مد نظر داشتید، روی Next زده، اگر می‌خواهید اسمی جدید برای آن انتخاب کرده، مسیر ذخیره سازی را مشخص کنید و در نهایت روی Export کلیک کنید.

آموزش تبدیل فایل‌های Apple Pages به ورد بر روی آیکلود

همانطور که پیش‌تر گفتیم، راه‌های زیادی هستند که می‌توانید به وسیله‌ی آن‌ها، فایل‌های Apple Pages را به ورد تبدیل کنید و یکی از آن‌ها از طریق آیکلود است. در این روش باید به iCloud.com رفته و وارد اپل آیدی خود شوید. سپس Pages را انتخاب کنید. اگر قبلا فایلی که مد نظر دارید را آپلود نکرده‌اید، آن را کشیده و روی سایت رها کنید یا این که روی دکمه Upload زده و آن را آدرسی دهی کنید تا در آیکلود بارگزاری شود.

بعد از این که آپلود به پایان رسید روی سه نقطه کنار آیکون آن کلیک کرده و گزینه‌ی Download a copy را انتخاب نمایید.

همانطور که می‌بینید، حالا امکان این را دارید که با فرمت‌های مختلف از جمله word آن را ذخیره کنید. سپس فایل جدید به صورت خودکار برای شما دانلود می‌شود. این روش مخصوصا برای مواقعی که برنامه‌ی Pages را نصب ندارید، بسیار کارآمد خواهد بود.

آموزش تبدیل آنلاین فایل‌های Apple Pages به ورد

این آموزش بیش‌تر به درد کسانی می‌خورد که فایل Apple Pages به دستشان رسیده و دسترسی به محصولات اپل برای تبدیل آن ندارند. خوشبختانه راه حل آسانی برای این کار وجود دارد و آن هم استفاده از سرویس‌های آنلاین است. ما در آموزش امروز از سایت cloudconvert.co استفاده می‌کنیم، پس برای شروع این سایت را باز کنید.

در بالای صفحه جلوی Convert در بخش سمت چپ PAGES و در سمت راست DOC را انتخاب کنید. حالا فایل خود را در سایت آپلود کرده و روی Covert بزنید. بعد از مدتی فایل ورد شما آماده و به صورت خودکار دانلود می‌شود.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *